TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI | Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI | Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI | Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI | Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI | Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI | Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI | Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI | Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI | Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI | Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI | Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI | Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI | Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI | Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI | Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI | Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI | Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI | Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI | Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI | Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI | Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI | Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI | Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI | Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI Foto: Petr Homolka
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI Foto: Petr Homolka
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI Foto: Petr Homolka
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI Foto: Petr Homolka
25
Fotogalerie

TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

Hyundai i20 působí na českém trhu od roku 2008, kdy vystřídal korejskou stálici Getz. V roce 2014 přišla druhá generace, jež prošla v loňském roce modernizací. Ta přinesla nový designový jazyk značky i moderní technologie. Jaké zbraně si i20 nese do boje v kompaktním segmentu, jsme zjišťovali s nejsilnější motorizací a nejvyšším stupňem výbavy Style.

Co všechno je u i20 nového? Předně se již v této generaci nenabízí ve 3dveřovém provedení. Na některých trzích zůstalo pod označením Coupé, chybí také crossover Active. Vůz stojí na platformě Hyundai-Kia GB, kterou sdílí například s crossovery Kia Stonic nebo Hyundai Kona, to je ale samozřejmě běžná praxe.

S uvedením na trh se také malý korejský hatchback ujal role v motorsportu, konkrétně ve WRC. Svou premiéru si speciál odbyl na Rally Monte Carlo. Stopu v motorsportu má i větší model i30. Ten se nabízí i v ostré verzi i30 N, otázka ostré silniční verze se tedy nabízí i zde, jen zatím není v plánu. Můžeme ale zjistit, zda k tomu má předpoklady.

Šedá myš v evropském prostředí

Při vyřčení slova Hyundai vás asi jako první nenapadne slovo design. Ještě před nedávnem byly vozy této korejské automobilky až na výjimky nevýrazné. S novou i20 to však tak špatné není. Přední kaskádovitá maska dodala vozu alespoň nějakou tvář a potvrdila tak místo v současné nabídce značky.

Silueta, která se od konce čelního skla mírně svažuje až k zadnímu spoileru, vytváří lehký nádech karoserie sportback. Designový výstřelek je pak černě zbarvený sloupek C, který navazuje na zatmavené sklo víka zavazadelníku. Po loňské modernizaci navíc i20 přináší širší výběr 15- a 16palcových litých kol.

Další na pohled příjemnou věcí je dvoutónová střecha, kterou sice vidíme na oficiálních stránkách automobilky, ale v konfigurátoru ji nelze najít a nebyl jí vybaven ani testovaný vůz. Budeme ale věřit, že to jde. Chromované kliky dveří jsou standardem. Příjemné. Svou velikostí se i20 celkově řadí k větším hráčům tohoto segmentu, což platí i uvnitř.

Hyundai i20 vs. Škoda Fabia III - rozměrové srovnání
Model Hyundai i20 Škoda Fabia III
Délka [mm] 4035 3997
Šířka [mm] 1734 1732
Výška [mm] 1474 1467
Rozvor [mm] 2570 2470
Rozchod kol vpředu/vzadu [mm] 1520/1514 1463/1457
Objem zavazadelníku [l] 330/1150 326/1042

Vše, co potřebujete?

Interiér mě poněkud zaskočil. Nemyslím tím přímo testovaný kus, ale obecně. Podle informací značky lze totiž individualizovat barevným obložením, konkrétně červeným a modrým. Ať dělám, co dělám, v konfigurátoru ani v ceníku o tom není zmínka. Tato možnost tedy zřejmě bude následovat a v současnosti lze podle všeho zvolit jen černou variantu.

Nejde ale o nic špatného. Interiér vypadá na první pohled dobře a ergonomie je naprosto v pořádku, což jsou plusové body pro všechny současné vozy této značky. Na druhý pohled to ale taková sláva není, hlavně pak z hlediska kvality použitých materiálů. Tvrdých a nevzhledných plastů je prostě moc a vůz tak nelze klasifikovat jako městskou stylovku.

Pocit v interiéru samozřejmě závisí na zvolené výbavě, kdy v případě testovaného vozu na palubě kromě koženého čalounění a panoramatické střechy nic nechybělo. Dokonce je uvnitř 4 metry dlouhého a 1,7 metru širokého kompaktu pohodlno i čtyřem dospělým cestujícím.

Ve své třídě se totiž rozměrově řadí do lepšího průměru a to platí hlavně v místě pro posádku. Prostor je vzdušný, kolena a lokty nemusíte krčit u sebe. Zavazadelník má objem 326 litrů, takový standard třídy. Pokud neplánujete vozit sádrokartony, bude vám stačit.

Největší pozornost v interiéru patří 7palcovému infotainmentu, který je jen o palec menší než ten z většího hatchbacku i30. Bohatě ale stačí a ovládání je přehledné. Pochvalu zaslouží i odkládací přihrádky. Například do dveří řidiče se s přehledem vejde 1,5 litrová lahev. Čehokoliv.

Pokračování 2 / 3

Je jedno kam, hlavně s rozvahou

Základem motorové nabídky je zážehový čtyřválec o objemu 1,25 litru. Dostupný je ve výkonových variantách s 55 kW a 62 kW, ty doplňuje dvojice variant tříválce 1.0 T-GDI. Ta slabší nabídne 74 kW (100 koní) a pětistupňovou manuální převodovku, silnější a zároveň testovaný pak 88 kW (120 koní) a šestikvalt. Toť vše.

Slabší variantu turbomotoru lze zvolit od výbavy Family+ výše a nejsilnější jednotka je určena výhradně pro výbavu Style. Pouze k motorům T-GDI lze připlatit za 7stupňový automat DCT, což byl i případ testovaného vozu. To je ostatně také hlavní důvod vysoké základní ceny, pokud chcete litrový motor s automatem. Zaplatíte nejméně 474.900 Kč.

Testovaný kus byla tedy tou nejrychlejší variantou, jakou model nabízí. Motor jako takový na tom není vůbec špatně. Sice mu chvíli trvá, než se sebere z nízkých otáček a vlažné reakce automatické převodovky tomu moc nepřidávají, ve středním pásmu jde ale o docela čiperné náčiní. Problém nastává ve vysokých otáčkách, kdy se ke slovu přihlásí hluk a vibrace, což je všeobecně problém tohoto motoru. Tříválcový ryk prostě není nic příjemného.

Ony ty tříválce všeobecně nejedou špatně. Na takovou svižnější jízdu po okresních silnicích běžně stačí. Neskrývají se v nich však žádné emoce, na dálnici moc nestíhají a předjíždění s nimi je většinou sázka do loterie. Samozřejmě to neplatí pro takovou Fiestu ST nebo up! GTI, to jsou ale ostré verze. A připomeňte si nové Audi A1, kde se podařilo tři válce téměř vybrousit k dokonalosti."

Ale rychle by to šlo

Motoru je tedy nejlépe při defenzivní jízdě. Kde ale Hyundai i20 překvapil, byl podvozek. Po jízdní stránce je totiž velmi dobrý, respektive je zde rychlejší než zbytek auta. Kola jsou krásně za volantem a nenechají se rozházet. Z auta máte ten správný pocit tuhosti a jistoty. Při minutí značky konce obce by velmi rádo vykouzlilo úsměv na tváři, ale je to právě motor a jeho projev, který jej tahá ke dnu. Je to velká škoda. Dejte sem jedna-čtyřku turbo, manuální převodovku, lepší brzdy, a máte základ pro ostrý hatchback.

Po stránce komfortu nejde o žádné překvapení, je to opět spíš průměr. Mírné nerovnosti mimo město i20 žehlí s odvahou, ale ve městě, kde přicházíte častěji do styku s neduhy komunikací, se nezbavíte „uskákaného“ dojmu. Proto bude i20 vyhovovat lidem, kteří nemají žádné extra nároky.

Při jízdě řidiči pomáhá řada asistentů. i20 si je půjčuje od větších modelů a pracují bez větších problémů. Tempomat funguje a vedení v jízdním pruhu také. Tady není na co si stěžovat. Při obyčejné jízdě, kdy po Hyundai nebudete chtít nic navíc, se dostanete i na spotřebu okolo šesti litrů na 100 km. Opět příjemné.

Pokračování 3 / 3

Výbava, cena a závěr

S výbavou je to jako všude jinde. V základu Family za 284.900 Kč toho moc nedostanete. Nejslabší motor, manuální převodovka, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, 6 airbagů, asistent rozjíždění do kopce a ocelová 15palcová kola s plastovými kryty. Automobilka ale většinou nabízí nějakou zajímavou edici, jako momentálně Best of Family Club. Za 269.990 Kč přibude kůží potažený volant a hlavice řadící páky, bluetooth handsfree, manuální klimatizace nebo rádio s USB připojením.

Co ale testovaný vůz, který byl téměř vrcholem nabídky? Ten vychází ze základu v hodnotě 284.990 Kč, navíc je stupeň výbavy Style, paket Premium a vrcholný motor s automatickou převodovkou. Ve výsledku tu máme auto za 548.990 Kč, včetně barvy Sleek Silver za 13.900 Kč. A to je velmi odvážná cenovka.

Paket Premium, který lze přikoupit pouze k výbavě Style, stojí 60.000 Kč. Za své peníze navíc dostanete například autonomní brzdění FCA, automatické přepínání potkávacích světel nebo integrovanou navigaci se 7palcovým displejem. Na paket Premium se potom váže nástavba výbavy, která nese název Ultimate. Za 35.000 Kč přidá kožené čalounění sedadel a panoramatickou střechu. Těmi ale testovaný vůz nebyl vybavený.

Hyundai i20 T-GDI - srovnání s konkurenty
Model Hyundai i20 Škoda Fabia VW Polo
Motor 1.0 T-GDI 120 1.0 TSI 1.0 TSI
Zdvihový objem [cm3] 998 999 999
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min] 88/6000 81/5000-5500 85/5000-5500
Točivý moment [N.m/min] 172/1500-4000 200/2000-3500 200/2000-3500
Převodovka 7A 7A 7A
Maximální rychlost [km/h] 190 194 200
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,5 10,1 9,5
Komb. spotřeba[l/100 km] 5,0-5,3 4,7-4,8 4,8 - 4,9
Základní cena [Kč] 474.900* 365.900 445.900
*pouze s kombinaci s nejvyšší výbavou

Hyundai i20 se ke své pozici staví čelem. Nabízí zajímavé možnosti výbavy, například hlídání vozu v pruzích, které se u konkurence kolikrát ani nenabízí. Plusové body má určitě za výborný podvozek, dospělý vzhled a ergonomický interiér. Dokážu mu odpustit hlučný motor a kvalitu plastů v interiéru, ale bohužel je tu ještě něco.

S Hyundai i20 mám stejný problém jako s větší i30. Pokud to totiž vezmu subjektivně, není to auto za co chytit. Nemá žádný výrazný rys. Žádný důvod, proč se za ním otočit, když od něj odcházíte. Třeba takové Polo se mi líbí vzhledově, Clio se zase moc dobře řídí, a to jsou hned důvody mít to své malé autíčko rád.

Neberte to tak, že je to špatné auto. Vyloženě nic špatného nedělá. Jenže u Hyundai i20 nějak nemohu najít tu charakterovou vlastnost, díky které bych si ho oblíbil. A to je ten důvod, proč bych ho doporučil pouze lidem, kteří od auta nečekají nic jiného než dopravní prostředek.

Malý hatchback by měl být levný a to Hyundai i20 může být. Měl by být prostorný uvnitř a to také splňuje. Měl by se těšit příznivé spotřebě a dobré manévrovatelnosti a to je mu také vlastní. Jen prostě nedělá nic navíc. Je to šedá myška, která majitele nepozorně přesouvá z místa na místo. A to někomu vyhovuje. V základní verzi do tří set tisíc v tomto segmentu bych ale stejně sáhl po Mazdě 2, která má prostě charakter.

Souhrn cen
Základní cena vozu 284.990 Kč (1.2 DOHC/ 55 kW)
Cena s testovaným motorem 474.900 Kč (T-GDI DCT 120/88 kW)
Cena s test. motorem a výbavou 534.990 Kč (T-GDI DCT 120/88 kW)
Cena testovaného vozu 548.890 Kč (T-GDI DCT 120/88 kW)

Technické údaje: Hyundai i20 T-GDI 120 DCT

Rok • stupeň výbavy
2018 • Style
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
3/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 998 cm3
Vrtání • zdvih
71,0 mm • 84,0 mm
Stupeň komprese
10,0:1
Nejvyšší výkon
88 kW (120 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
6 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
172 Nm při 4 000 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
10,5 s
Nejvyšší rychlost
190 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 7 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
326 l • 1 042 l
Objem palivové nádrže
50 l
Hmotnost: provozní • celková
1 185 kg • 1 650 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
5,9 • 4,9 • 5,3 l/100 km
Rozvor náprav
2 570 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 520 mm • 1 514 mm
Rozměr pneumatik
195/55 R16
Rozměry: délka × šířka × výška
4 035 × 1 734 × 1 474 mm

Základní výbava: ocelová 15" kola s celoplošnými kryty, pneumatiky 185/65 R15, sada na opravu pneumatik, nárazníky v barvě vozu, denní světla na místě předních mlhovek, antiblokovací brzdový systém ABS + elektronický rozdělovač brzdné síly EBD + brzdový asistent BA, elektronický stabilizační systém VSM (Vehicle Stability Management), asistent pro rozjíždění do kopce HAC, airbag řidiče a spolujezdce (vypínatelný u spolujezdce) a boční airbagy pro přední sedadla, okenní airbagy pro přední a zadní sedadla, funkce varovných světel při nouzovém brzdění, úchyty pro dětskou sedačku (Isofix), asymetricky dělená, sklopná zadní sedadla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektrický posilovač řízení s proměnným účinkem, otáčkoměr a palubní počítač, elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání dveří, automatické uzamčení vozu při rozjezdu, monitorování tlaku v pneumatikách, osvětlení zavazadelníku, komfortní blikání - trojblik, digitální hodiny, 5 let záruka bez omezení ujetých km, 5 let asistenční služby, 5 let kondiční prohlídky a další.

Výbava Style (90.000 Kč): 16palcová litá kola, projektorové přední světlomety, varování před čelním nárazem FCW, samostmívací vnitřní zrcátko, automatické světlomety a stěrače, zadní parkovací senzory, 7" display + USB, AUX s funkcí Android Auto a Apple CarPlay, ovládání rádia na volantu a bluetooth handsfree, tempomat s omezovačem rychlosti, zadní parkovací senzory, přední středová opěrka rukou s úložným prostorem.

Paket Premium (60.000 Kč): autonomní nouzové brzdění FCA, asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích, systém sledování únavy řidiče, přední parkovací senzory + zadní parkovací kamera, 7palcová integrovaná navigace + USB dobíjení, inteligentní klíč a startování tlačítkem, 2 zadní reproduktory, zadní LED svítilny, zadní tmavá skla, vyhřívání předních sedadel a volantu.

Hyundai i30

Hyundai i30 se prezentuje jako české auto. A proč také ne, vždyť se vyrábí v Nošovicích. Hyundai i30 patří k nejprodávanějším vozům nižší střední třídy v ČR. Oblibu si získal především cenovou dostupností.

Cena, výbava, technická data •  Minitest Hyundai i30 N Project C • Hyundai i30 N Line • Minitest Hyundai i30 N Performance • Test Hyundai i30 N Fastback • Minitest Hyundai i30 kombi

Doporučujeme

Články odjinud