Zavedený systém v autorizovaných servisech nyní Volvo mění naruby. Například pozici přejímacího technika ruší.
Velké procento majitelů starších ale i zánovních aut volí k údržbě svého vozu neautorizovaný servis. Důvodů může být hned několik, mezi nimi je však i argument, že v takových autoservisech setká se skutečným mechanikem, se kterým může řešit problém operativně. Komunikační šum, kdy se klient nedostane k mechanikovi a svůj vůz při údržbě ani nevidí se snaží odbourat Volvo.
Pod pojmem Volvo Personal Service si představte v první řadě přestavěný showroom. Zatímco jsme zvyklí na to, že toto místo slouží především k prodeji aut, u nového konceptu Volva nacházíme prosklené plochy s přímým výhledem na pracoviště servisu. To je až neuvěřitelně čisté a přehledné. Žádný olej na podlaze a spoře oděné ženy na roky starých kalendářích...
Volvo představuje nový způsob servisování následovně. Zákazník předně nejedná s přejímacím technikem, ale s technikem samotným. České zastoupení tuto změnu zdůrazňuje i novým pojmenováním funkce. Pojmu mechanik se vzdá ve prospěch "osobního technika". Ten pracuje ve dvojici a má služební telefon. Každý má svou klientelu a zákazník se může dohodnout na všem přímo s ním.
Zákazník klíče od vozu předá přímo v samotné dílně a poté je na něm, jestli u garanční prohlídky počká ve stylovém "obýváku" za sklem nebo dokonce přímo s mechaniky u svého vozu.
Výhodou má být krom možnosti sledovat, co se s vozem děje, i menší časová náročnost díky novému uspořádání nářadí. Jednodušší pak jistě bude i rozhodování, jestli "ty destičky ještě vydrží"...
Co se týče personálního složení, dvojice mechaniků je doplněna o takzvaného andona, který řeší neočekávané události, přítomen je také vedoucí servisu. Servisní poradce je bývalým přejímacím technikem, který přišel o kontakt se zákazníky a teď radí technikům.
"Implementace nového servisního konceptu v rámci jednotlivých dealerství trvá přibližně osmnáct měsíců, z čehož časově nejnáročnější, asi 12 měsíců, je přestavba servisu a showroomu, vlastní zavádění nového postupu zabere v optimálním případě šest měsíců," říká PR manažerka Volva Petra Doležalová. Do roku 2020 bude nový koncept zaveden ve všech autorizovaných servisech Volvo na celém světě a již v roce 2019 bude mít svého osobního technika k dispozici 90 procent zákazníků značky.
V České republice již implementaci nového konceptu VPS absolvovali dealeři Auto Cardion Brno a SPX – CAR Zlín, další zavádění probíhá na servisních pracovištích Auto Palace Brno, Autokomplex Matějka Olomouc a SRBA Servis Jíloviště. V nejbližší době se pak připojí Mach Motors České Budějovice a Auto Staiger Praha.
Prohlédněte si kompletní fotogalerii:
Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.
V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.
Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40