Líbí se vám to krásně žluté BRZ na úvodní fotce? Nám také, ale máme pro vás jen samé špatné zprávy. Jde sice o úpravu od STI, motoru se technici ovšem nedotkli, takže nabízí stále svých 147 kW (200 k). Ale především je tato upravená verze určená výhradně pro japonský trh a navíc vznikne série pouze tří stovek kusů. A aby toho nebylo málo, žlutých exemplářů vyrobí Subaru maximálně sto.
Konkrétně jde o Subaru BRZ tS, tedy o vylepšenou verzi známého kupé. Jiná jsou například osmnáctipalcová kola, na karoserii se nově objevuje přední spoiler nebo prahové nástavce. Interiér pak přidá karbonový dekor, kůží potažený volant s logem STI, sedadla Recaro, Alcantaru a další podobné detaily.
Motoru se úpravy netýkají. Spekulace sice hovořily také o instalaci systému přeplňování, ale tak se nestalo. Divize STI zapracovala hlavně na podvozku, který má nabídnout schopnosti nepříliš vzdálené závodnímu autu. Tak třeba vpředu najdete nové vzpěry a jiné pružiny, zadní náprava má pak jiné pružiny i tlumiče a hnací hřídel nabízí větší průměr. Větší průměr nakonec dostaly i brzdné kotouče. Brzdy pak mají původ u společnosti Brembo.
Kromě výrazně žluté barvy Sunrise Yellow, která je limitována na sto kusů, je k dispozici také barva Blue Pearl, Crystal White Pearl a Crystal Black Silica. Mimochodem dnešním dnem se tohle auto začalo v Japonsku prodávat.
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ