Novinkou na trhu je zimní varianta Bridgestone Driveguard...

Novinkou na trhu je zimní varianta Bridgestone Driveguard...

...kterou můžete prorazit hřebíkem, jako jsme  to vyzkoušeli vy...

...kterou můžete prorazit hřebíkem, jako jsme to vyzkoušeli vy...

...a v klidu dojet do cíle

...a v klidu dojet do cíle

K ochraně pláště poslouží u Goodyearu nově i kevlar

K ochraně pláště poslouží u Goodyearu nově i kevlar

Víte, že u terénních pneumatik nemusíte přezouvat - alpský symbol potvrdí, že jsou vhodné i na zimu

Víte, že u terénních pneumatik nemusíte přezouvat - alpský symbol potvrdí, že jsou vhodné i na zimu

Celoroční pneumatiky narůstají na oblibě. Takový Michelin Cross Climate si v testech nevedl vůbec špatně

Celoroční pneumatiky narůstají na oblibě. Takový Michelin Cross Climate si v testech nevedl vůbec špatně

Takto vidí Continental budoucnost - pneumatika se sama rozšíří a změní vzorek...

Takto vidí Continental budoucnost - pneumatika se sama rozšíří a změní vzorek...

...kterou můžete prorazit hřebíkem, jako jsme  to vyzkoušeli vy...
...a v klidu dojet do cíle
K ochraně pláště poslouží u Goodyearu nově i kevlar
Víte, že u terénních pneumatik nemusíte přezouvat - alpský symbol potvrdí, že jsou vhodné i na zimu
9
Fotogalerie

Test zimních pneu 2017: Na trhu jsou i ty, které jsou na sněhu horší než letní!

Evropské autokluby testovaly zimní pneumatiky o několika rozměrech. podívejte se na náš přehled. Uvádíme i jejich obvyklé ceny v internetových obchodech

Čas, kdy je vhodné mít na autě zimní pneumatiky, začíná již 1. listopadu. Partnerské autokluby českého ÚAMK napříč Evropou otestovaly ještě předtím nejen nové modely. Vybrali jsme výsledky čtyř rozměrů. Které vybrat?

195/65 R 15 T

Takový rozměr obouvá většina vozů nižší střední třídy. Celkem bylo testováno 16 plášťů. Jen tři byly hodnoceny dobře, získaly 4 hvězdičky a jejich použití je tedy vysoce doporučeno, zejména díky vyváženým vlastnostem. Skvělé je druhé umístění Esa+Tecar.

Vybrali jsme ty nejdůležitější disciplíny a výsledky pěti nejlepších a tří nejhorších. V tomto testu se známkuje jako ve škole. Podrobné výsledky všech typů najdete ve fotogalerii.

Test OAMTC Mokro Sucho Sníh Celkem Min. cena (Kč)
Continental WinterContact TS860 1,8 2,2 1,9 2,1 1 651
Esa+Tecar Super Grip 9 2,3 2,3 2,3 2,3 1 274
Kleber Krisalp HP3 2,5 2,3 2,1 2,4 1 025
Dunlop WinterResponse 2 2 2,6 2,1 2,6 1 259
Goodyear UltraGrip 9... 1,9 2,4 2,7 2,7 1 262
...Kumho WinterCraft WP51 3,3 2,4 2,6 3,3 1 016
Sava Eskimo S3+ 2,9 3,3 1,9 3,3 959
Semperit MasterGrip 2,5 3,6 2,1 3,6 1 238

Dalších 12 pneumatik bylo hodnoceno jako uspokojivé a jejich použití se doporučuje, protože se jedná o vysoce kvalitní pneumatiky, které mají vlastnosti jen mírně horší než nejlepší trojice. Pouze jedna pneumatika byla hodnocena špatně, a to dvěma hvězdičkami.

Na poslední příčce možná překvapivě neskončil čínský Aeolus, který je nyní vlastněný firmou Pirelli, ale pneumatika Semperit Master-Grip 2, která nevyhovovala především na suché vozovce. Podle dřívějších testů měly v dřívějších zimních testech lepší výsledky než tento Semperit i některé výhradně letní pneumatiky.

215/65 R 16 H

Český test obstaral Autoklub ČR. Zajímavé je hodnocení celoročních Michelin Cross Climate uprostřed ostatních zástupců, které jsou ovšem určeny výhradně pro zimní podmínky. Vítězem se staly referenční pláště Continental WinterContact TS 850 P, jimž k dokonalosti chyběl pouze lepší výkon za sucha. Druhý Dunlop Winter Sport 5, který vyhrál i v porovnávání ADACu, zaostal jen nepatrně. Velmi dobře obstál i třetí Nokian WR D4. 

Test Autoklub ČR Mokro Sucho Sníh Celkem Min. cena (Kč)
Continental WinterContact TS 850P 100 % 100 % 100 % 100 % 2 763
Dunlop Winter Sport 5 99,7 % 101 % 99,8 % 99,9 % 2 362
Nokian WR D4 97,3 % 100 % 101,4 % 99,6 % 2 452
Michelin Cross Climate 94,3 % 105,9 % 95 % 98,4 % 2 844
Yokohama W drive V905 97,1 % 100,1 % 98,2 % 98,4 % 2 070
Hankook icept RS2 W452 96,5 % 98,8 % 98,9 % 98 % 2 077
Bridgestone Blizzak LM-80 EVO 89,4 % 99 % 100,3 % 96,2 % 2 269
Pirelli Winter Sottozero 3 91,9 % 102 % 94,2 % 96 % 2 318

235/55/R 17

Osm pneumatik o rozměru 235/55 R17 bylo podrobeno disciplínám na vozidle Ford Kuga ve Švédsku za typických zimních podmínek se sněhem a ledem v 15 disciplínách. Vybrali jsme opět ty nejzásadnější:

Test GTÜ Mokro Sucho Sníh Celkem Min. Cena (Kč)
Dunlop Winter Sport 5 SUV 65 44 69 203 3 962
Goodyear UltraGrip Performance 63 42 66 199 3 727
Continental WinterContact TS850P 58 39 68 191 3 754
Pirelli Winter Sottozero 3 56 42 63 190 3 449
Nokian WR A4 45 44 64 187 2 976
Kumho WinterCraft WP71 54 42 59 186 2 441
Hankook Winter icept 49 42 62 181 2 723
Cooper WM-SA2 51 37 61 179 -

Testovacím vítězem s hodnocením "vysoce doporučený" byl Dunlop Wintersport 5 SUV. Druhé místo obsadila pneumatika Goodyear UltraGrip Performance Gen-1, která byla zvláště přesvědčivá při brzdění na mokrých silnicích - což je parametr, který je zvláště důležitý.

Continental Wintercontact TS 850 P získal bronzovou pozici v tomto testu. Na čtvrtém místě je pneumatika Pirelli Winter Sottozero 3. Slabiny měla pneumatika Nokian WR A4 v kategorii "bezpečnost na mokré vozovce". Podrobnější výsledky naleznete v tabulce na konci článku.

Celoroční 205/55 R16

Jak dopadnou celoroční pneumatiky po dlouhodobém testu, přesněji po ujetí 10 tisíc kilometrů? To byla otázka, kterou si položila německá organizace GTÜ, společně s ACE, tedy Auto Clubem Europa.

Test začal v listopadu loňského roku a pokračoval i letos. Bylo tedy možné kromě jiného porovnat výsledky zcela nových plášťů a ojetých.   

Výsledky byly překvapující. Při brždění na mokré vozovce použitý Michelin oproti původnímu stavu vykazoval významně delší brzdnou dráhu, zatímco pláště Goodyear předvedly dokonce kratší brzdnou dráhu, než měly nové pneumatiky. Na ledě a sněhu oba použité výrobky nabídly o něco horší výsledek, přesto naprosto adekvátní trakci.

Velkým překvapením se ukázalo brzdění na vozovce se sněhovou pokrývkou. Oba testované druhy plášťů si vedly lépe po 10 000 ujetých kilometrů než jako nové. Jaký z toho plyne závěr? V případě těchto dvou celoročních pneumatik není na úkor bezpečnosti jejich použití – alespoň ne po první letní sezóně.

A jak to vypadalo během léta? Oba typy pneumatik za letní období ztratily asi 1,6 mm hloubky dezénu, což postačuje, aby se nijak výrazněji neprojevil aquaplaning na mokré vozovce. To také test potvrdil.

ÚAMK výsledek u celoročních pneumatik komentuje takto: "Pokud budeme hovořit o těchto dvou typech celoročních pneumatik, žádné vážné faux paux se u nich neprojevilo. Stojí tedy za zvážení. Mají dostatečné bezpečnostní rezervy, dovolí zůstat mobilní i v zimním období, bez nutnosti přezouvání a vyplatí se jejich koupě i z hlediska nákladů. Řečené každopádně není obecná pravda o všech celoročních modelech, ale o těchto dvou, které byly odborně testovány."

Na nové technologie v oblasti vývoje se podívejte v komentované fotogalerii:

Zimni_pneumatika_DriveGuard_Winter_Bridgestone_a.jpgGetFile (1).jpgGetFile.jpg

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud