Vision EQXX má baterii o kapacitě menší než 100 kWh, pohání ho 180kW elektromotor a pyšní se součinitelem aerodynamického odporu 0,17. Váží přitom nezanedbatelných 1755 kilogramů – bez posádky. Zdroj: Mercedes-Benz

Vision EQXX má baterii o kapacitě menší než 100 kWh, pohání ho 180kW elektromotor a pyšní se součinitelem aerodynamického odporu 0,17. Váží přitom nezanedbatelných 1755 kilogramů – bez posádky. | Zdroj: Mercedes-Benz

Zhruba před měsícem urazil trasu dlouhou 1008 kilometrů ze Stuttgartu do francouzského Cassis na pobřeží středozemního moře. Teploty se tehdy pohybovaly od tří do osmnácti stupňů, v cestě stály Alpy a do cíle dojel s dojezdem 140 km a průměrnou spotřebou 8,7 kWh. Zdroj: Mercedes-Benz

Zhruba před měsícem urazil trasu dlouhou 1008 kilometrů ze Stuttgartu do francouzského Cassis na pobřeží středozemního moře. Teploty se tehdy pohybovaly od tří do osmnácti stupňů, v cestě stály Alpy a do cíle dojel s dojezdem 140 km a průměrnou spotřebou 8,7 kWh. | Zdroj: Mercedes-Benz

Tentokrát vedla trasa ze Stuttgartu na okruh Silverstone v Northamptonshireu. Teploty dosahovaly ke třiceti stupňům a po cestě byl poměrně hustý provoz. Z 14,5 hodin na cestě běžela klimatizace lehce přes osm hodin, takže posádka díky pokročilému tepelnému čerpadlu nijak nestrádala. Zdroj: Mercedes-Benz

Tentokrát vedla trasa ze Stuttgartu na okruh Silverstone v Northamptonshireu. Teploty dosahovaly ke třiceti stupňům a po cestě byl poměrně hustý provoz. Z 14,5 hodin na cestě běžela klimatizace lehce přes osm hodin, takže posádka díky pokročilému tepelnému čerpadlu nijak nestrádala. | Zdroj: Mercedes-Benz

Na okruhu na Vision EQXX čekal nizozemský pilot Formule E za stáj Mercedes-EQ Nyck de Vries, který na trati ujel se zbytkem kapacity baterie jedenáct kol a zakončil tak cestu s nájezdem 1202 kilometrů. Zdroj: Mercedes-Benz

Na okruhu na Vision EQXX čekal nizozemský pilot Formule E za stáj Mercedes-EQ Nyck de Vries, který na trati ujel se zbytkem kapacity baterie jedenáct kol a zakončil tak cestu s nájezdem 1202 kilometrů. | Zdroj: Mercedes-Benz

Během nich měl vůz průměrnou rychlost 83 km/h a spotřebu 8,3 kWh. Zdroj: Mercedes-Benz

Během nich měl vůz průměrnou rychlost 83 km/h a spotřebu 8,3 kWh. | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes Vision EQXX Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes Vision EQXX | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes Vision EQXX Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes Vision EQXX | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes Vision EQXX Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes Vision EQXX | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes Vision EQXX Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes Vision EQXX | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes Vision EQXX Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes Vision EQXX | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes Vision EQXX Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes Vision EQXX | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes Vision EQXX Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes Vision EQXX | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes Vision EQXX Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes Vision EQXX | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes Vision EQXX Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes Vision EQXX | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes Vision EQXX Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes Vision EQXX | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes Vision EQXX Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes Vision EQXX | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes Vision EQXX Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes Vision EQXX | Zdroj: Mercedes-Benz

Zhruba před měsícem urazil trasu dlouhou 1008 kilometrů ze Stuttgartu do francouzského Cassis na pobřeží středozemního moře. Teploty se tehdy pohybovaly od tří do osmnácti stupňů, v cestě stály Alpy a do cíle dojel s dojezdem 140 km a průměrnou spotřebou 8,7 kWh. Zdroj: Mercedes-Benz
Tentokrát vedla trasa ze Stuttgartu na okruh Silverstone v Northamptonshireu. Teploty dosahovaly ke třiceti stupňům a po cestě byl poměrně hustý provoz. Z 14,5 hodin na cestě běžela klimatizace lehce přes osm hodin, takže posádka díky pokročilému tepelnému čerpadlu nijak nestrádala. Zdroj: Mercedes-Benz
Na okruhu na Vision EQXX čekal nizozemský pilot Formule E za stáj Mercedes-EQ Nyck de Vries, který na trati ujel se zbytkem kapacity baterie jedenáct kol a zakončil tak cestu s nájezdem 1202 kilometrů. Zdroj: Mercedes-Benz
Během nich měl vůz průměrnou rychlost 83 km/h a spotřebu 8,3 kWh. Zdroj: Mercedes-Benz
17
Fotogalerie

Mercedes Vision EQXX překonal svůj vlastní rekord. Na jedno nabití ujel přes 1200 kilometrů

V květnu letošního roku překonal aerodynamický elektromobil tisícovku, nyní posunul laťku dojezdu ještě výše.

Aktivní rolety, pokročilý systém termomanagementu, skvělé obtékání vzduchu – Vision EQXX opět ukázal, že bateriové vozy nemusí být jen pro vyjížďky na nákup a zpět. Zhruba před měsícem urazil trasu dlouhou 1008 kilometrů ze Stuttgartu do francouzského Cassis na pobřeží středozemního moře. Teploty se tehdy pohybovaly od tří do osmnácti stupňů, v cestě stály Alpy a do cíle dojel s kapacitou pro dalších 140 km a průměrnou spotřebou 8,7 kWh.

Tentokrát vedla trasa ze Stuttgartu na okruh Silverstone v Northamptonshireu. Teploty dosahovaly ke třiceti stupňům a po cestě byl poměrně hustý provoz. Z 14,5 hodin na cestě běžela klimatizace lehce přes osm hodin, takže posádka díky pokročilému tepelnému čerpadlu nijak nestrádala. Na okruhu na Vision EQXX čekal nizozemský pilot Formule E za stáj Mercedes-EQ Nyck de Vries, který na trati ujel se zbytkem kapacity baterie jedenáct kol a zakončil tak cestu s nájezdem 1202 kilometrů. Během nich měl vůz průměrnou rychlost 83 km/h a spotřebu 8,3 kWh.

Mercedes hodlá pokračovat v dálkových jízdách v běžném provozu i nadále, aby ukázal, jak moc technika elektromobilů pokročila a mohl dále sbírat důležitá data. Vision EQXX má baterii o kapacitě menší než 100 kWh, pohání ho 180kW elektromotor a pyšní se součinitelem aerodynamického odporu 0,17. Váží přitom nezanedbatelných 1755 kilogramů – bez posádky.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud