Sotva jsme nakousli největší automobilové obchodní propadáky týkající se především evropského trhu, máme tu dalšího kandidáta. Mazda 5, jakkoli to bylo funkčí a schopné MPV, se na trhu nikdy nechytla tak jako některé (zejména francouzské) konkurenční modely.
Marek Lutonský , Jiří Červenka
Slabé prodeje a nezájem zákazníků jsou důvodem, proč Mazda stahuje MPV 5 z nabídky bez náhrady. Sice ještě budou z showroomů mizet skladové kusy, ale už si auto neobjednáte na zakázku. Zákazníci stejně přecházejí k SUV a to jim Mazda nabídnout může. Teď se k většímu CX-5 přidá i menší CX-3.
MPV Mazda 5 sice hned v druhém roce výroby 2006 zaznamenala v Evropě nejlepší prodejní číslo přes 45 000 kusů, ale pak se čísla ihned propadla na hůře než polovinu, okolo 18 000 kusů. V roce 2012 to bylo už jen 12 000 aut a v roce 2013 něco málo přes 8000 vozů. Jen pro srovnání, úspěšná MPV jako třeba Citroën C4 Picasso si na evropském trhu najdou ročně okolo 100 000 zákazníků.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5