U modelu Q8 TFSI e můžeme očekávat větší lithium-iontovou baterii z Q7 TFSI e. Ten ujede na jedno nabití přes 40 km.
Elektrifikování modelového portfolia je teď u spousty automobilek tématem číslo jedna. Jednou z nich je i Audi, kde se elektrifikuje ve velkém. Standardní vznětové motory se vylepšují mild-hybridní technologií a elektrické SUV e-tron je k mání už i v elegantní verzi Sportback.
Čím dál častěji se ale v portfoliu značky objevuje i technologie hybridního vozu s možností vnějšího nabíjení, tedy plug-in hybrid. Jeho ústrojí spočívá ve spolupráci spalovacího motoru a elektromotoru, stejně jako u klasického hybridu. Díky mnohem větší lithium-iontové baterii jsou ale tyto vozy schopné lokálně bezemisní jízdy. Zvládnou tedy několik desítek kilometrů čistě na elektřinu.
Audi vidí v této kombinaci budoucnost. Aktuálně si u českého zastoupení můžete objednat pět modelů s označením TFSI e - A6 (sedan i Avant), A7, A8 (včetně A8 L), Q5 a Q7. V závislosti na velikosti modelu dosahují elektromotory výkonu až 105 kW. Dojezd na jedno nabití akumulátoru je pak u Audi až 59 kilometrů dle metodiky WLTP.
V nadcházejících měsících se nabídka plug-in hybridů z Ingolstadtu ještě rozšíří. Označení TFSI e se podívá do A3, Q3 a Q8. Nově se tedy tato technologie podívá v Audi i do kompaktního segmentu. Všechny verze budou i nadále používat kombinaci elektromotoru a přeplňovaného zážehového motoru s přímým vstřikem.
U modelu Q8 TFSI e bychom měli očekávat lithium-iontovou baterii o kapacitě 17,3 kWh, kterou má i Q7 TFSI e. Menší modely mají 14,1kWh baterii. Baterie Audi umožňují nabíjení výkonem 7,4 kW, kdy jim trvá plné nabití dvě a půl hodiny. Z domácí zásuvky to stihnou přes noc.
Audi samozřejmě myslí i na nabíjení za jízdy, tedy takzvanou rekuperací. Při brzdění umí modely PHEV dosáhnout rekuperačního výkonu až 80 kW. Nasbíraná energie však nemusí sloužit jen ekonomické jízdě. Velmi zajímavou funkcí je i podpora akcelerace.
To přirozeně navazuje na sportovní jízdu, kterou Audi nejlépe prezentuje v portfoliu modelů RS. I sem se technologie PHEV dostane, ovšem bližší informace zatím nemáme.