Renault uvádí pro následující roky nový strategický plán, jehož součástí jsou i zásadní novinky pro rumunskou Dacii.
Po svém ohlédnutí na pandemií ovlivněný rok 2020 se již skupina Renault kouká dopředu a na dalších pět let představuje nový strategický plán nazvaný „Renaulution“. Kromě šetření nákladů a sdílení techniky v rámci celé aliance Renault-Nissan-Mitsubishi či udržení Renaultu na pozici lídra trhu elektromobilů v Evropě má ovšem francouzská automobilka velké plány i pro další značky pod svou střechou.
Pozornost tedy padá i na rumunskou Dacii, která si má nadále udržet charakter dostupné značky, ale podle Renaultu bude o trochu více „cool“. Pro ještě hlubší snížení výrobních nákladů a rozsáhlejší využití technologií napříč celou skupinou pak Dacia vytvoří spolupráci s ruskou Ladou. Renault tak chce maximalizovat efektivitu vývoje a produkce nových modelů obou značek.
Klíčovým prvkem bude přechod z používání současných čtyř platforem na jedinou flexibilní platformu CMF-B (již používanou třeba u Renaultu Clio, SUV Arkana i nové Dacie Sandero). Tímto využitím modely Dacie i Lady nabídnou alternativní pohonná ústrojí. Kromě LPG, které najdeme u obou značek, se dostane Dacia také k hybridní technice E-Tech, která se postupně rozšiřuje v portfoliu modelů Renaultu.
Napříč Daciií a Ladou tak máme do roku 2025 čekat celkem sedm nových modelů, přičemž poprvé se rumunská značka pustí také do segmentu C-SUV. Díky svému know-how chce ovšem udržet cenu takového modelu o segment níže. Nepřekvapí, že model stejné kategorie uvede i Lada, kdy máme od ruské značky čekat v roce 2024 i novou generaci Nivy.
Jak bude nové SUV Dacie vypadat, to představuje koncept Bigster, který značka nečekaně zveřejnila na prezentaci skupiny Renault. SUV s délkou 4,6 metru velikostně zapadá nad Renault Kadjar (4,5 m) i Dacii Duster (4,3 m) a nabídnout by mohlo až sedm míst. Právě pod jeho kapotou se u Dacie poprvé ukáže hybridní ústrojí. Po vzoru Dusteru si má nicméně model uchovat robustní a v terénu schopnou konstrukci.