Volkswagen rozšiřuje nabídku motorizací u crossoveru T-Cross. Novinka v portfoliu bude zanedlouho dostupná rovněž v Česku.
Dosud byl nejvýkonnější motorizací v nabídce Volkswagenu T-Cross tříválec 1.0 TSI o síle 85 kW (115 koní). Jak už ovšem automobilka naznačila při jarní prezentaci modelu, později jsme měli vyhlížet ještě silnější patnáctistovku o výkonu 110 kW (150 koní). A její čas v portfoliu motorů přišel právě teď.
Čtyřválec 1.5 TSI bude tvořit vrchol nabídky a T-Crossu zajistí točivý moment 250 N.m v rozmezí 1500 až 3500 otáček. S tímto motorem bude T-Cross rovněž nejsvižnější verzí se zrychlením na stovku za 8,5 sekundy a maximální rychlostí 200 km/h. Deklarovaná kombinovaná spotřeba by se měla pohybovat okolo 5,2 l/100 km.
Zájemci budou možná nuceni ke kompromisu, jelikož vůči nejsilnějšímu tříválci s výběrem manuální či automatické převodovky bude T-Cross s patnáctistovkou používat výhradně sedmistupňový automat DSG. Pohon pouze předních kol nadále zůstane, čtyřkolka pro městské crossovery koncernu VW v plánu nikdy nebyla.
T-Cross s motorem 1.5 TSI by v Česku měl být k dispozici ještě před koncem letošního roku a jeho cena by se pravděpodobně měla pohybovat pod hranicí 550.000 Kč. Pro představu: T-Cross s tříválcem TSI (85 kW) a automatem nyní začíná na ceně 506.900 Kč, příplatek za čtyřválec tedy podle všeho nebude tak drastický.
Motor 1.5 TSI se dostává pod kapotu Volkswagenu T-Cross rok po světové premiéře (předprodej začal v 49. kalendářním týdnu loňského roku). Vůz byl nejprve dostupný s motory 1.0 TSI (70 a 85 kW), později přibyl i čtyřválec 1.6 TDI (70 kW).