Nelze popřít, že dobové produktové fotografie automobilů mají něco do sebe. Dříve jsme se už rozplývali  nad barevností a atmosférou produktových snímků Škody . | Tatra 603 Zdroj: Tatra/archiv

Nelze popřít, že dobové produktové fotografie automobilů mají něco do sebe. Dříve jsme se už rozplývali nad barevností a atmosférou produktových snímků Škody. | Tatra 603 | Zdroj: Tatra/archiv

Teď může přijít na řadu kopřivnická Tatra, která ač se držela tehdejšího motivu šťastných lidí ve společnosti svých vozů, na druhou stranu ukazovala reálnou stránku vlastnictví osobní Tatry ještě silněji. | Tatra 603 Zdroj: Tatra/archiv

Teď může přijít na řadu kopřivnická Tatra, která ač se držela tehdejšího motivu šťastných lidí ve společnosti svých vozů, na druhou stranu ukazovala reálnou stránku vlastnictví osobní Tatry ještě silněji. | Tatra 603 | Zdroj: Tatra/archiv

Kouzlo tehdejšího vrcholu automobilové produkce, nádherné Tatry 603, je nevyvratitelné. Navíc na barevných fotkách, kde se limuzína ukazuje v krásných lokacích. | Tatra 603 Zdroj: Tatra/archiv

Kouzlo tehdejšího vrcholu automobilové produkce, nádherné Tatry 603, je nevyvratitelné. Navíc na barevných fotkách, kde se limuzína ukazuje v krásných lokacích. | Tatra 603 | Zdroj: Tatra/archiv

Zatímco ale pestrobarevně lakované škodovky, zobrazené s veselými majiteli ve veselých situacích, měly na našem území v 60. až 80. letech alespoň částečný punc dosažitelnosti... | Tatra 603 Zdroj: Tatra/archiv

Zatímco ale pestrobarevně lakované škodovky, zobrazené s veselými majiteli ve veselých situacích, měly na našem území v 60. až 80. letech alespoň částečný punc dosažitelnosti... | Tatra 603 | Zdroj: Tatra/archiv

...pro širou a těžce pracující veřejnost byla T 603 jednoduše nedostupným produktem. | Tatra 603 Zdroj: Tatra/archiv

...pro širou a těžce pracující veřejnost byla T 603 jednoduše nedostupným produktem. | Tatra 603 | Zdroj: Tatra/archiv

T 603 vznikla na základě nutnosti reprezentačního vozidla pro potřeby úřadů, ministerstev, vlády a KSČ. Pózování u zaparkované Tatry vedle jezírka s labutěmi nebo před luxusním hotelem si tak mohla splnit jen vybraná sorta lidí. | Tatra 603 Zdroj: Tatra/archiv

T 603 vznikla na základě nutnosti reprezentačního vozidla pro potřeby úřadů, ministerstev, vlády a KSČ. Pózování u zaparkované Tatry vedle jezírka s labutěmi nebo před luxusním hotelem si tak mohla splnit jen vybraná sorta lidí. | Tatra 603 | Zdroj: Tatra/archiv

A když už neměl na tatrovku nárok průměrný Čechoslovák, v zahraničí mohl mít proudnicový design limuzíny potenciál. | Tatra 603 Zdroj: Tatra/archiv

A když už neměl na tatrovku nárok průměrný Čechoslovák, v zahraničí mohl mít proudnicový design limuzíny potenciál. | Tatra 603 | Zdroj: Tatra/archiv

Přestože se ale Tatra 603 údajně těšila velkému zájmu ze zahraničních trhů, jen minimum exemplářů bylo nakonec exportováno, natož do rukou movitých soukromníků. | Tatra 603 Zdroj: Tatra/archiv

Přestože se ale Tatra 603 údajně těšila velkému zájmu ze zahraničních trhů, jen minimum exemplářů bylo nakonec exportováno, natož do rukou movitých soukromníků. | Tatra 603 | Zdroj: Tatra/archiv

Do zahraniční tak měly zamířit jen desítky kusů, a to především do zemí východního bloku, kde opět skončily ve službě tamních pohlavárů a jako reprezentační vozidla československých ambasád. | Tatra 603 Zdroj: Tatra/archiv

Do zahraniční tak měly zamířit jen desítky kusů, a to především do zemí východního bloku, kde opět skončily ve službě tamních pohlavárů a jako reprezentační vozidla československých ambasád. | Tatra 603 | Zdroj: Tatra/archiv

Když přišel v roce 1974 čas na nástupce Tatru 613, kterou v prvních letech výroby taky doprovázely malebné produktové fotografie, situace se opakovala. | Tatra 603 Zdroj: Tatra/archiv

Když přišel v roce 1974 čas na nástupce Tatru 613, kterou v prvních letech výroby taky doprovázely malebné produktové fotografie, situace se opakovala. | Tatra 603 | Zdroj: Tatra/archiv

I nová tatrovka fungovala jako služební vůz pro nejvyšší státní úředníky a funkcionáře vládnoucí komunistické strany. | Tatra 603  Zdroj: Tatra/archiv

I nová tatrovka fungovala jako služební vůz pro nejvyšší státní úředníky a funkcionáře vládnoucí komunistické strany. | Tatra 603  | Zdroj: Tatra/archiv

Až nástupem 90. let a uvedením modelu T 700, posledního osobního vozu Tatry, se propagační snímky chytily tehdy moderního trendu, na který přešla i mladoboleslavská Škoda. | Tatra 603 Zdroj: Tatra/archiv

Až nástupem 90. let a uvedením modelu T 700, posledního osobního vozu Tatry, se propagační snímky chytily tehdy moderního trendu, na který přešla i mladoboleslavská Škoda. | Tatra 603 | Zdroj: Tatra/archiv

Z pěkných lokací a snímků spokojených rodin se přešlo k produktovým fotkám ve studiích. Zaměření tak padlo hlavně na samotný produkt, méně už na atmosféru kolem něj. | Tatra 603 Zdroj: Tatra/archiv

Z pěkných lokací a snímků spokojených rodin se přešlo k produktovým fotkám ve studiích. Zaměření tak padlo hlavně na samotný produkt, méně už na atmosféru kolem něj. | Tatra 603 | Zdroj: Tatra/archiv

| Tatra 603 Zdroj: Tatra/archiv

| Tatra 603 | Zdroj: Tatra/archiv

| Tatra 603 Zdroj: Tatra/archiv

| Tatra 603 | Zdroj: Tatra/archiv

| Tatra 603 Zdroj: Tatra/archiv

| Tatra 603 | Zdroj: Tatra/archiv

| Tatra 603 Zdroj: Tatra/archiv

| Tatra 603 | Zdroj: Tatra/archiv

| Tatra 603 Zdroj: Tatra/archiv

| Tatra 603 | Zdroj: Tatra/archiv

| Tatra 603 Zdroj: Tatra/archiv

| Tatra 603 | Zdroj: Tatra/archiv

| Tatra 613 Zdroj: Tatra/archiv

| Tatra 613 | Zdroj: Tatra/archiv

| Tatra 613 Zdroj: Tatra/archiv

| Tatra 613 | Zdroj: Tatra/archiv

| Tatra 613 Zdroj: Tatra/archiv

| Tatra 613 | Zdroj: Tatra/archiv

| Tatra 613 Zdroj: Tatra/archiv

| Tatra 613 | Zdroj: Tatra/archiv

| Tatra 613 Zdroj: Tatra/archiv

| Tatra 613 | Zdroj: Tatra/archiv

| Tatra 613 Zdroj: Tatra/archiv

| Tatra 613 | Zdroj: Tatra/archiv

| Tatra 613 Zdroj: Tatra/archiv

| Tatra 613 | Zdroj: Tatra/archiv

| Tatra 700 Zdroj: Tatra/archiv

| Tatra 700 | Zdroj: Tatra/archiv

| Tatra 700 Zdroj: Tatra/archiv

| Tatra 700 | Zdroj: Tatra/archiv

| Tatra 700 Zdroj: Tatra/archiv

| Tatra 700 | Zdroj: Tatra/archiv

Teď může přijít na řadu kopřivnická Tatra, která ač se držela tehdejšího motivu šťastných lidí ve společnosti svých vozů, na druhou stranu ukazovala reálnou stránku vlastnictví osobní Tatry ještě silněji. | Tatra 603 Zdroj: Tatra/archiv
Kouzlo tehdejšího vrcholu automobilové produkce, nádherné Tatry 603, je nevyvratitelné. Navíc na barevných fotkách, kde se limuzína ukazuje v krásných lokacích. | Tatra 603 Zdroj: Tatra/archiv
Zatímco ale pestrobarevně lakované škodovky, zobrazené s veselými majiteli ve veselých situacích, měly na našem území v 60. až 80. letech alespoň částečný punc dosažitelnosti... | Tatra 603 Zdroj: Tatra/archiv
...pro širou a těžce pracující veřejnost byla T 603 jednoduše nedostupným produktem. | Tatra 603 Zdroj: Tatra/archiv
29
Fotogalerie

Dobové fotky Tatry 603 jsou nádherné. Krásná atmosféra ale patřila jen někomu

Jen málokdo si tehdy mohl zažít, jaké to je bezstarostně prohánět novou tatrovku.

Nelze popřít, že dobové produktové fotografie automobilů mají něco do sebe. Dříve jsme se už rozplývali nad barevností a atmosférou produktových snímků Škody. Teď může přijít na řadu kopřivnická Tatra, která ač se držela tehdejšího motivu šťastných lidí ve společnosti svých vozů, na druhou stranu ukazovala reálnou stránku vlastnictví osobní Tatry ještě silněji.

Kouzlo tehdejšího vrcholu automobilové produkce, nádherné Tatry 603, je nevyvratitelné. Navíc na barevných fotkách, kde se limuzína ukazuje v krásných lokacích. Zatímco ale pestrobarevně lakované škodovky, zobrazené s veselými majiteli ve veselých situacích, měly na našem území v 60. až 80. letech alespoň částečný punc dosažitelnosti, pro širou a těžce pracující veřejnost byla T 603 jednoduše nedostupným produktem.

T 603 vznikla na základě nutnosti reprezentačního vozidla pro potřeby úřadů, ministerstev, vlády a KSČ. Pózování u zaparkované Tatry vedle jezírka s labutěmi nebo před luxusním hotelem si tak mohla splnit jen vybraná sorta lidí. A když už neměl na tatrovku nárok průměrný Čechoslovák, v zahraničí mohl mít proudnicový design limuzíny potenciál.

Přestože se ale Tatra 603 údajně těšila velkému zájmu ze zahraničních trhů, jen minimum exemplářů bylo nakonec exportováno, natož do rukou movitých soukromníků. Do zahraniční tak měly zamířit jen desítky kusů, a to především do zemí východního bloku, kde opět skončily ve službě tamních pohlavárů a jako reprezentační vozidla československých ambasád.

Když přišel v roce 1974 čas na nástupce Tatru 613, kterou v prvních letech výroby taky doprovázely malebné produktové fotografie, situace se opakovala. I nová tatrovka fungovala jako služební vůz pro nejvyšší státní úředníky a funkcionáře vládnoucí komunistické strany.

Až nástupem 90. let a uvedením modelu T 700, posledního osobního vozu Tatry, se propagační snímky chytily tehdy moderního trendu, na který přešla i mladoboleslavská Škoda. Z pěkných lokací a snímků spokojených rodin se přešlo k produktovým fotkám ve studiích. Zaměření tak padlo hlavně na samotný produkt, méně už na atmosféru kolem něj.

Doporučujeme

Články odjinud