Okruhově zaměřený a troufale hlasitý Mustang s velmi speciálním osmiválcem se bohužel loučí. Pro zákazníky v Evropě však bude truchlivější zprávou odchod jiné verze.
Zatímco se vrcholný Mustang Shelby GT500 dostal na trůn jakožto nejsilnější produkční Mustang v historii automobilky Ford, starší a okruhově zaměřená verze GT350 (včetně GT350R) míří ke konci své produkce. Žádný extra důvod nehledejte, s plánem omezené produkce počítala značka již od uvedení modelu.
Stejně jako přeplňovaný Mustang GT500 nebylo ani GT350 oficiálně dostupné na evropském trhu. V každém případě ale ze světa mizí další hodně speciální auto, jelikož „třistapadesátka“ se v nabídce Mustangu vyznačovala především svým atmosféricky plněným 5,2litrovým V8 s plochou klikovou hřídelí. Nepochybně jste tedy mohli označit GT350 za jedno z nejlépe znějících aut na trhu.
„Produkci Shelby GT350 a GT350R ukončíme podle plánu letos na podzim. Vytvoříme tím cestu pro nové přírůstky Mustangu, které naše vášnivé fanoušky potěší v modelovém roce 2021 – včetně limitované edice Mach 1,“ uvedl Ford v prohlášení. Ačkoliv verze Mach 1 používá řadu dílů GT350, pracuje „pouze“ s upravenou verzí klasického pětilitrového V8 (v Evropě se neprodává).
Pro evropské fanoušky bude nicméně smutnou zprávou hlavně fakt, že Ford ukončí rovněž výrobu speciální verze Bullitt. Ta se na starém kontinentu dočkala velké popularity a automobilka ji z důvodu vysoké poptávky zařadila do nabídky jako stálou verzi. I zde však nejde o tak náhlou zprávu. Ford dříve uvedl pokračování výroby této verze právě do roku 2020.
Pokud tedy máte zájem o Bullitt u nás, asi bychom nezaháleli. V ceníku českého zastoupení je vedle standardního Mustangu GT stále k mání od 1.436.990 Kč. Moc času bychom mu ale nedávali.