Na téže platformě měla stát i sériová podoba vozu, která se chystala na rok 2003 s výrobou v Hannoveru. Bohužel se po odkladech projekt stopl a roli zastoupil  model Multivan . Zdroj: Volkswagen

Na téže platformě měla stát i sériová podoba vozu, která se chystala na rok 2003 s výrobou v Hannoveru. Bohužel se po odkladech projekt stopl a roli zastoupil model Multivan. | Zdroj: Volkswagen

Myšlenka se znovu vrátila až v roce 2011, kdy se na ženevském autosalonu představil koncept Bulli. Tentokrát už měl prozíravě elektrický pohon, konkrétně elektromotor o výkonu 85 kW a 40 kWh baterii pro dojezd 299 kilometrů.  Zdroj: Volkswagen

Myšlenka se znovu vrátila až v roce 2011, kdy se na ženevském autosalonu představil koncept Bulli. Tentokrát už měl prozíravě elektrický pohon, konkrétně elektromotor o výkonu 85 kW a 40 kWh baterii pro dojezd 299 kilometrů.  | Zdroj: Volkswagen

Na veletrhu spotřební elektroniky v Las Vegas v roce 2016 se pak představil pokračovatel této myšlenky, koncept Budd-e. Zdroj: Volkswagen

Na veletrhu spotřební elektroniky v Las Vegas v roce 2016 se pak představil pokračovatel této myšlenky, koncept Budd-e. | Zdroj: Volkswagen

Koncept se představil den po odsouzení automobilky Volkswagen americkým soudem za emisní skandál. Základem byla ještě teplá platforma MEB a vůz využíval baterii o kapacitě 101 kWh a dva elektromotory o kombinovaném výkonu 225 kW (306 koní). A nyní už konečně do současnosti… skoro. Zdroj: Volkswagen

Koncept se představil den po odsouzení automobilky Volkswagen americkým soudem za emisní skandál. Základem byla ještě teplá platforma MEB a vůz využíval baterii o kapacitě 101 kWh a dva elektromotory o kombinovaném výkonu 225 kW (306 koní). A nyní už konečně do současnosti… skoro. | Zdroj: Volkswagen

28
Fotogalerie

Volkswagen BUDD-e: Tohle je elektrická odpověď na Dieselgate

Volkswagen dopředu upozorňoval na skutečnost, že na veletrhu CES 2016 představí koncept naznačující elektrickou budoucnost této automobilky. A tak se také stalo. Vůz se nakonec jmenuje BUDD-e.

Volkswagen BUDD-e Concept ukazuje především novou platformu MEB, která je připravena pro stavbu elektromobilů. V podlaze jsou zabudované akumulátory s celkovou kapacitou 101 kWh, které napájí dva elektromotory. Jeden pohání přední nápravu, druhý tu zadní. Bavíme se tedy o elektrické čtyřkolce. Maximální rychlost dosahuje na 150 km/h, dojezd na jedno nabití má být až 600 km. Volkswagen také slibuje dobití baterií na 80 % za čtvrt hodiny.

Designově představuje koncept BUDD-e moderní variaci na téma legendárního VW Bus. Samozřejmostí jsou diodová světla, diody denního svícení uspořádané do tvaru písmene C, za pozornost ale stojí také absence zpětných zrcátek a klik dveří.

Velmi futuristický je rovněž interiér, kde nenajdeme žádná tlačítka. Vše je nahrazeno displeji a ledasco můžete ovládat také gesty. Volkswagen upozorňuje třeba na možnost otevřít dveře mávnutím rukou.

bude_01.jpgbude_02.jpgbude_03.jpgbude_04.jpgbude_05.jpgbude_06.jpgbude_07.jpgbude_08.jpgbude_09.jpgbude_10.jpgbude_11.jpgbude_12.jpgbude_13.jpgbude_14.jpgbude_15.jpgbude_16.jpgbude_17.jpgbude_18.jpgbude_19.jpgbude_20.jpgbude_21.jpgbude_22.jpgbude_23.jpgbude_24.jpgbude_25.jpgbude_26.jpgbude_27.jpgbude_28.jpg

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud