Lexus se v Asii rozhodl vstoupit do segmentu luxusních minivanů a novou modelovou řadou LM konkurovat klasickým limuzínám.
Žádný rodinný minivan či MPV, ale pořádně vybavený velkoprostorový model, který v mnohém předčí i nejluxusnější limuzíny na trhu. Nový Lexus LM tak cílí na nejbohatší zákazníky, neboť zájem o luxusně vybavené minivany podle všeho v Asii roste. Automobilka chce novinkou dosud neprobádanou část trhu prozkoumat.
Zatímco tedy politici, celebrity a podnikatelé v těchto končinách již využívali pohodlné minivany Toyota Alphard nebo Vellfire, v Lexusu se rozhodli tuto modelovou řadu Toyoty posunout na další úroveň a právě na základě Alphardu postavili mnohem luxusnější LM. A samozřejmě nesměla chybět i typická – v tomto případě ještě obrovitější – maska chladiče jako u dalších modelů Lexusu.
Na barvičky si zřejmě high-end byznysmeni nehrají, takže výrobce bude LM nabízet pouze ve dvou odstínech karoserie – bílé a černé. Kromě standardní sedmimístné konfigurace pak uvede vrcholnou čtyřmístnou verzi, kdy je místo za předními sedadly odděleno stěnou pro maximální soukromí a pohodlí dvou pasažérů vzadu.
Zmíněná stěna obsahuje zatmívací/stahovací okénko pro případnou komunikaci s řidičem, velkou 26palcovou obrazovku infotainmentu/zábavního systému, audiosystém JBL a řadu přihrádek. Dvojice zadních sedaček či respektive křesel je pochopitelně vyhřívána, odvětrávána, elektricky nastavitelná a nechybí jí masážní funkce.
Mimo jiné ve výbavě nechybí panoramatická střecha nebo lednička dostatečně velká pro dvě lahve šampaňského. Všechny důležité funkce ovládají pasažéři skrze tlačítka či dotykovou obrazovku mezi sedadly.
Varianta LM 350 používá benzinový šestiválec o objemu 3,5 litru, zatímco LM 300h se spoléhá na hybridní ústrojí kombinující 2,5litrový benzinový čtyřválec a elektromotor (stejná jednotka jako v sedanu ES). Volitelný je i pohon všech kol a Lexus zaručil pohodlněji nastavený podvozek vůči standardnímu protějšku Alphard od Toyoty.
Lexus míří s novým LM pouze na trh Číny a další vybraná místa v Asii. V USA ani Evropě automobilka neplánuje model nabízet. I když by nás zajímala, cenovku prozatím neznáme.