6
Fotogalerie

Tramontana XTR: horkokrevný Španěl s tandemovým sezením

Malosériová španělská automobilka Tramontana ukázala první obrázky svého nového supersportu XTR. Nabídne 900 koní.

Společnost Tramontana v současnosti vyrábí především vozy řady R, nicméně třeba na autosalonu v Ženevě se roku 2006 blýskla zajímavou stavbou s otevřenou karoserií a dosti přiléhavým označením Tramontana F1. Nyní zveřejnila první tři obrázky svého nového modelu, který má ve výrobním programu nahradit právě typ R.

Ačkoli má novinka s označením Tramontana XTR z řady R vycházet, podle těchto snímků půjde zřejmě o radikálně upravený stroj. Při pohledu na přední část karoserie si všimneme zcela nového čela se světlomety tentokrát včleněnými do vnějších okrajů spileru (nikoli již do příčky spoileru), přičemž také pojetí zádě, opatřené výrazným difuzorem, se od typu R výrazně liší.

Tramontana XTR prev 1.jpgTramontana XTR prev 3.jpgTramontana XTR prev 2.jpg
Tramontana XTR: nová střela ze Španělska

Co však zůstává specifickým rysem nového modelu Tramontana XTR, tím je dvoumístný interiér se sedadly umístěnými za sebou a krytými společnou, vpřed výklopnou prosklenou kabinou. Použití tohoto řešení není ničím překvapivým: také XTR je pojat spíše jako monopost s doutníkovou siluetou karoserie a koly obou náprav vystupujícími z obrysu a krytými blatníčky motocyklového typu.

Tramontana R 1.jpgTramontana R 2.jpgTramontana R 3.jpg 
Stávající model Tramontana R

O pohon se má postarat dvěma dmychadly přeplňovaný dvanáctiválec Mercedes – Benz s objemem 5,5 l, výkonem 900 koní (662 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 980 Nm. Při pohotovostní hmotnosti zhruba 1 360 kg má Tramnotana XTR zrychlit z 0 na 96 km/h za 3,6 s a pokořit rychlost 344 km/h.

Do prodejů se novinka dostane již na konci letošního roku a cena má odpovídat důrazu na špičková konstrukční řešení i převážnému podílu ruční práce. Připravte se v přepočtu alespoň na 10 mil. Kč…
 

Doporučujeme

Články odjinud