Volkswagen se rozhodl nabízet polo i ve výrazných barevných ostínech

Volkswagen se rozhodl nabízet polo i ve výrazných barevných ostínech

Na zádi je poznat designový posun

Na zádi je poznat designový posun

Vůz opticky snižuje černý plast pod nárazníkem

Vůz opticky snižuje černý plast pod nárazníkem

Grafika zadních svítilen je velmi originální

Grafika zadních svítilen je velmi originální

LED denní svícení se propojuje s chromovanou lištou

LED denní svícení se propojuje s chromovanou lištou

Hlavní světlomety můžou být celé složené z LED

Hlavní světlomety můžou být celé složené z LED

Vnější zpětná zrcátka jsou poměrně malá

Vnější zpětná zrcátka jsou poměrně malá

Polo bude jezdit na kolech s průměrem od 14 do 18 palců

Polo bude jezdit na kolech s průměrem od 14 do 18 palců

Přístrojová deska je natočena směrem k řidiči

Přístrojová deska je natočena směrem k řidiči

Dominantním prvkem je displej multimediálního systému umístěný hned pod horní hranou přístrojové desky

Dominantním prvkem je displej multimediálního systému umístěný hned pod horní hranou přístrojové desky

Interiér můžou oživit barevné dekory - v prostředním stupni výbavy je matný, v nejvyšším lesklý

Interiér můžou oživit barevné dekory - v prostředním stupni výbavy je matný, v nejvyšším lesklý

Konektivita je zde na úrovni vozů o třídu větších

Konektivita je zde na úrovni vozů o třídu větších

Výdechy klimatizace teď míří spíše na břicha cestujících

Výdechy klimatizace teď míří spíše na břicha cestujících

Chválíme zachování ovládacích prvků na straně displeje

Chválíme zachování ovládacích prvků na straně displeje

Přední sedačky se nám zamlouvaly - jak tvarem, tak délkou sedáku i opěradla

Přední sedačky se nám zamlouvaly - jak tvarem, tak délkou sedáku i opěradla

Vzadu je překvapivě hodně místa

Vzadu je překvapivě hodně místa

Všechny rozměry pěkně pohromadě

Všechny rozměry pěkně pohromadě

Víko zavazadlového prostoru se otevírá zatažením za spodní část loga. Pod ním je také objektiv parkovací kamerey

Víko zavazadlového prostoru se otevírá zatažením za spodní část loga. Pod ním je také objektiv parkovací kamerey

Verze Beats můžou mít podlážku pouze v horní poloze

Verze Beats můžou mít podlážku pouze v horní poloze

Opěradla do roviny nesložíte

Opěradla do roviny nesložíte

Trojúhelník je prakticky umístěný ve víku

Trojúhelník je prakticky umístěný ve víku

Pohled pod podlážku, kde je místo rezervy pouze lepící sada

Pohled pod podlážku, kde je místo rezervy pouze lepící sada

Přihrádka u spolujezdce pojme i větší dámskou kabelku

Přihrádka u spolujezdce pojme i větší dámskou kabelku

Volkswagen v polu zatím zachoval klasickou páku parkovací brzdy

Volkswagen v polu zatím zachoval klasickou páku parkovací brzdy

Tento úložný prostor je spíše symbolický

Tento úložný prostor je spíše symbolický

Testovali jsme pouze exempláře s klasickými analogovými přístrojovými ukazateli

Testovali jsme pouze exempláře s klasickými analogovými přístrojovými ukazateli

Nicméně digitální štít lze nastavit takto

Nicméně digitální štít lze nastavit takto

Nebo třeba takto

Nebo třeba takto

Novinkou je v polu rovněž startovací tlačítko a bezklíčkový přístup do interiéru

Novinkou je v polu rovněž startovací tlačítko a bezklíčkový přístup do interiéru

Také si můžete objednat adaptivní tlumiče

Také si můžete objednat adaptivní tlumiče

Motor je dobře odhlučněn. Po zvednutí kapoty musíte použít drátěnou vzpěru.

Motor je dobře odhlučněn. Po zvednutí kapoty musíte použít drátěnou vzpěru.

Na zádi je poznat designový posun
Vůz opticky snižuje černý plast pod nárazníkem
Grafika zadních svítilen je velmi originální
LED denní svícení se propojuje s chromovanou lištou
31
Fotogalerie

Polo je dospělé auto! První svezení s novou generací hatchbacku od VW

Největší evropská automobilka se rozhodla udělit polu vlastnosti, které ho nyní můžou velmi vážně předurčovat k zařazení na přední místa nákupního listu mladších i starších rodin.

Přes čtrnáct milionů prodaných exemplářů za 42 let existence je zatím bilance předcházejících pěti generací tohoto modelu. Přicházející šestá generace pola, tradičního městského hatchbacku značky Volkswagen, má nepochybně na to, aby tato čísla významně navýšila. Shodli jsme se na tom po novinářské prezentaci tohoto auta v Hamburku a okolí, kde jsme mohli především po městě a přilehlých komunikacích najezdit téměř dvě stovky kilometrů.

Tak, jako se v průběhu generací mění design modelu golf jen velmi zvolna, tak i polo v tomto směru následuje svého většího sourozence. Výrazně změněná je především záď, kterou opticky snižuje černý difuzor. Příď je nyní ostřeji řezaná a díky drobným detailům lze rozeznat i stupeň výbavy.  Například druhá výbava Comfortline má na rozdíl od Trendline chromované lišty na masce chladiče mezi světlomety. Highline dostala navíc další  chromovanou lištu na mřížce spodního otvoru.

Pokud si dopřejete speciální variantu Beats, která má v interiéru zabudovaný audiosystém Beats s výkonem 300 Wattů, získáte polepy ve formě pruhů na kapotě, černě lakované kryty vnějších zpětných zrcátek a samozřejmě nezbytné plaketky Beats.

Menší revoluce se oproti předchůdci odehrála v interiéru. Aby se mohl displej multimediálního systému posunout nahoru a být tak v jedné rovině s ukazateli přístrojů, musely se výdechy klimatizovaného vzduchu posunout níže. V tomto případě jednoznačně kvitujeme, že po stranách obrazovky zůstaly dva klasické otočné ovladače. Díky tomu si tak v případě nutnosti můžete velmi snadno a rychle zvětšit či zmenšit měřítko mapy navigace.

Opravdu prostorné

Polo je teď o poznání větší než dříve. Konkrétně do délky se zvětšilo o více než osm centimetrů na celkových 4053 milimetrů, rozvor dokonce o více než devět centimetrů na 2548 milimetrů. Také šířka je teď o 69 milimetrů větší. Jediným rozměrem, kde se ubíralo, je výška. Konkrétně o sedm milimetrů. Pro zajímavost, tyto údaje zhruba odpovídají golfu čtvrté generace.

To se samozřejmě muselo projevit ve vnitřním prostoru. Vpředu si dva dospělí nadprůměrně vyrostlí muži sednou pohodlně, i když v prostoru ramen tu nadbytek rozhodně není. Nadchl nás ale prostor na zadních sedadlech. Pokud na místě řidiče sedí člověk s výškou 186 centimetrů, za ním může bez problémů cestovat i stejně vysoký jedinec. A to ještě bude mít nad hlavou tři centimetry vzduchu, a před koleny více než čtyři, jak jsme na vlastní kůži vyzkoušeli.

O poznání větší má být také zavazadlový prostor. Oproti hodnotě 280 litrů, která byla udávaná v případě páté generace, se nyní v technických údajích novinky píše o 351 litrech. To je hodnota, kterou se ještě nedávno pyšnily hatchbacky o třídu větší. Nám se to ale ověřit nepodařilo, jelikož jsme po celou dobu prezentace jezdili ve výše jmenované specifikaci Beats. Ta má totiž kromě dalších šesti reproduktorů v kabině ještě subwoofer pod zvýšenou podlážkou. To samozřejmě využitelnost pro rodinné cestování snižuje. Možnost instalovat vedle ještě rezervní kolo zůstala.

Na začátku se bude polo dodávat na trh pouze se třemi zážehovými motory (1,0 MPI - 55 kW, 1,0 TSI - 70 kW a 1,0 TSI 85 kW). Vždy se jedná o tříválce. Kromě toho lze dostat pod kapotu ještě turbodiesel 1,6 TDI a verzi litrového agregátu se schopností spalovat stlačený zemní plyn CNG. Později bude k dispozici i čtyřválcová stopadesátikoňová patnáctistovka a ve variantě GTI i dvousetkoňový přeplňovaný "dvoulitr".

Během testování jsme usedali pouze do vozů se zabudovaným středně výkonným tříválcem. Jeho 70 kW, jak jsme si vyzkoušeli při řízení v rovinatém terénu, běžným řidičům z hlediska dynamiky postačuje. Velmi se nám líbilo utlumení vibrací a hluku tohoto agregátu. Teprve v pásmu nad čtyřmi tisíci otáček do kabiny pronikne jadrný a mírně chlaplavý zvuk.

Prostřední "litr" je úsporný

Volkswagen v technických údajích udává, že kombinovaná spotřeba by se v případě této motorizace (s manuální převodovkou) měla pohybovat mezi 4,4 a 4,5 litru v kombinovaném režimu. My jsme při poklidné jízdě příměstskou krajinou protkanou řadou vesniček, docílili dokonce jen 4,1 litru. Na krátkém dálničním úseku jsme z palubního počítače odečetli hodnotu 5,2 litru a ve městě pak 5,5.

Podle oficiální tabulky by měla být spotřeba stejného motoru se sedmistupňovou převodovkou DSG v průměru o dvě desetiny litru vyšší, na základě našich zkušeností se však dá očekávat daň za pohodlí, které poskytuje automat, ve formě zvýšené spotřeby o 0,5 - 0,7 litru.

O jízdních vlastnostech auta, které bude sloužit jednotlivcům i párům k cestám do práce i na víkendy, toho zatím bohužel mnoho napsat nemůžeme. Pohybovali jsme se totiž výhradně na městských a příměstských komunikacích, na dálnici vjeli jen na zhruba deset kilometrů a počet zatáčkovitých úseků se rovnal nule. Přesto se nám po projetí několika kruhových objezdů a odbočení zdá, že auto má potenciál v kategorii radost z jízdy významně konkurovat dosavadnímu etalonu, kterým je nový Ford Fiesta. Definitivní výrok však budeme moci vyřknout až poté, co se s autem svezeme na klasických českých okreskách.

Na špičce je nepochybně také řazení, minimálně v případě námi používané pětistupňové manuální převodovky u zmiňovaného zážehového tříválce. Řadící páka se v drahách pohybuje s výraznějším odporem, ale naprosto přesně a bez jakéhokoliv zvukového doprovodu.

Nic také zatím nemůžeme napsat o schopnostech adaptivního podvozku, kterým může být teď polo rovněž vybaveno, případně o zacházení s digitálním přístrojovým ukazatelem Active Info Display.

Více poznatků, které jsme získali při prvních jízdách s tímto vozem, vám přinášíme v popiscích pod snímky v následující galerii:

a DB2017AU01240_large.jpgb DSC_1014.JPGc DSC_0986.JPG

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud