Čína si nikdy nedělala hlavu s kopírováním amerických a evropských automobilů. O tom že tento trend přetrvává, přesvědčí nový BAIC BJ60. Nelze mu ale upřít, že je to bytelný off-road.
Proč se obtěžovat s vymýšlením nového designu, když stačí spojit zaručeně fungující prvky? Zřejmě podobný přístup měla značka BAIC při navržení nejnovějšího SUV. Jmenuje se BJ60 a v portfoliu značky zaujímá místo mezi menším BJ80 a překvapivě větším BJ90, které je založeno na platformě předchozí generace Mercedesu GLS. Logiku v nomenklatuře asi nehledejte.
Daleko více vypovídající je délka 5020 mm, šířka 1925 mm a výška 1955 mm. Pro srovnání, novinka je větší než Toyota Land Cruiser, ale japonský bojovník stále vítězí rozvorem. Mimochodem, základní stavba karoserie Land Cruiser věrně připomíná a designéři se jím nechali inspirovat také při tvarování blatníků.
To ale není jediný model, který čínská značka „vykradla“. Mohutná příď tvořená LED světlomety a podsvícenou maskou chladiče evokuje myšlenky na americký Jeep. Naopak zadní světlomety si novinka „vypůjčila“ ze současného Fordu Explorer. Pro prezentaci zvolila značka světle modrý odstín doplněný stříbrnými lištami a střešními ližinami. Celkový dojem dotvářejí 20palcová kola.
Luxusně zpracovaný interiér pozve do světa světlé perforované kůže s barevnou pixelovou grafikou na hladkých dekorech. Taky vás zaujaly výdechy ventilace v designu Volva XC60? Vedle třech řad sedadel nadchne digitálním kokpitem s 12palcovou dotykovou obrazovkou. Dále tu najdeme head-up display, kvalitní audiosoustavu, ambientní osvětlení, vyhřívané sedačky i panoramatickou střechu.
Jestli čekáte auto do města, pak jste na omylu. BAIC BJ60 přijde s plnou výbavou do terénu, kde nebude nouze o pohon všech kol, uzamykatelné diferenciály a jízdní asistenty. Nakonec, sám vůz stojí na žebřinovém rámu. K pohonu poslouží hybridní soustava s dojezdem nadprůměrných 1000 kilometrů. Přitom dokáže SUV „vystřelit“ z 0 na 100 km/h za 6 sekund.
Ceny automobilka zatím nezveřejnila, ale dá se počítat s obdobnou sumou, kterou zaplatíte za přímého konkurenta Tank 500. Ta se pohybuje kolem 300.000 čínských Juanů, tedy přibližně milion korun. Jestli se novinka objeví i na zahraničních trzích, je otázka. Každopádně poptávka po bytelných terénních vozech je.