Tímto vozem se Isuzu ve velkém stylu vřítilo do devadesátých let minulého století.  | Isuzu Como F1 Super carstyling.ru

Tímto vozem se Isuzu ve velkém stylu vřítilo do devadesátých let minulého století. | Isuzu Como F1 Super | carstyling.ru

Se svým počinem v roce 1991 zřejmě automobilka toužila po vstupu do světa, se kterým neměla vůbec žádné zkušenosti - se seriálem Formule 1.  | Isuzu Como F1 Super carstyling.ru

Se svým počinem v roce 1991 zřejmě automobilka toužila po vstupu do světa, se kterým neměla vůbec žádné zkušenosti - se seriálem Formule 1. | Isuzu Como F1 Super | carstyling.ru

Japonská automobilka vyvinula dvanáctiválec s objemem 3,5 litru, který produkoval výkon kolem 477 kW. Motor s kódovým označením  P799WE byl navržen tak, aby vyhovoval specifikacím Formule 1. Už chyběl jen monopost... | Isuzu Como F1 Super carstyling.ru

Japonská automobilka vyvinula dvanáctiválec s objemem 3,5 litru, který produkoval výkon kolem 477 kW. Motor s kódovým označením P799WE byl navržen tak, aby vyhovoval specifikacím Formule 1. Už chyběl jen monopost... | Isuzu Como F1 Super | carstyling.ru

 | Isuzu Como F1 Super carstyling.ru

Isuzu Como F1 Super | carstyling.ru

 | Isuzu Como F1 Super carstyling.ru

Isuzu Como F1 Super | carstyling.ru

 | Isuzu Como F1 Super carstyling.ru

Isuzu Como F1 Super | carstyling.ru

 | Isuzu Como F1 Super carstyling.ru

Isuzu Como F1 Super | carstyling.ru

 | Isuzu Como F1 Super carstyling.ru

Isuzu Como F1 Super | carstyling.ru

Se svým počinem v roce 1991 zřejmě automobilka toužila po vstupu do světa, se kterým neměla vůbec žádné zkušenosti - se seriálem Formule 1.  | Isuzu Como F1 Super carstyling.ru
Japonská automobilka vyvinula dvanáctiválec s objemem 3,5 litru, který produkoval výkon kolem 477 kW. Motor s kódovým označením  P799WE byl navržen tak, aby vyhovoval specifikacím Formule 1. Už chyběl jen monopost... | Isuzu Como F1 Super carstyling.ru
 | Isuzu Como F1 Super carstyling.ru
 | Isuzu Como F1 Super carstyling.ru
8
Fotogalerie

Como F1 Super bylo vstupenkou Isuzu do Formule 1. Osud ale nepřál

Isuzu a motor pro Formule 1? To je asi jen těžce představitelné spojení. Ale ono se skutečně odehrálo. Motor japonské automobilky se téměř objevil v monopostech stáje Lotus.

Pick-up s dvanáctiválcem? Ano, i to je možné. Zřejmě málokdo by tipoval, že pod tohle velice netradiční spojení se podepsalo Isuzu. Japonskou automobilku si totiž většina spojuje spíše s užitkovými vozy. Má ale na kontě také tento kousek s označením Isuzu Como F1 Super. 

Tímto vozem se Isuzu ve velkém stylu vřítilo do devadesátých let minulého století. Se svým počinem v roce 1991 zřejmě automobilka toužila po vstupu do světa, se kterým neměla vůbec žádné zkušenosti - se seriálem Formule 1. 

Japonská automobilka použila dvanáctiválec s objemem 3,5 litru, který produkoval 740 koní. Motor s označením P799WE byl navržen tak, aby vyhovoval specifikacím Formule 1. Sahala po něm stáj Lotus, která s ním chtěla pohánět monopost 102C. Testování na okruhu Silverstone vypadalo nadějně, nakonec to ale nedopadlo podle představ. Japonská ekonomika se nevyvíjela dobře, a tak Isuzu od dohody s Lotusem muselo odstoupit. 

Isuzu Como F1 Super bylo navrženo designérem Simonem Coxem. Jeho netradiční pick-up kromě neskutečně výkonného motoru ohromoval také výklopnými dveřmi. Díky prostoru v zadní části byl vůz také praktický, samozřejmě v rámci možností určených masivním krytem "korby".

Komerčně vůz nebyl využitelný. Rozhodně se ale jednalo o jeden z nejzajímavějších konceptů devadesátých let. Zůstává tak jen záhadou, jak by to dopadlo, kdyby Isuzu investovalo více do výroby klasických osobních automobilů. 

Doporučujeme

Články odjinud