Britské zastoupení automobilky Ford připravilo pro své příznivce speciální, sportovně laděnou sérii s označením Zetec S.
Na špičkové provedení Ford Focus ST s výkonem rovných 250 koní (184 kW) si v Anglii počkají až do léta příštího roku, nicméně skromnější motoristé se „sportovního Focusu“ dočkají již dříve. Britský Ford totiž připravil „zahřívací“ sérii Focus Zetec S určenou, na rozdíl od verze Focus ST, výhradně pětidveřovému hatchbacku.
Kromě obvyklých stylistických doplňků nabízí Focus Zetec S také tužší podvozek
Není třeba dodávat, že v tomto případě jde prakticky jen o sadu prvků opticky měnících vzhled karoserie i jejích útrob bez jakýchkoli ambicí na zlepšování jízdních parametrů. Na první pohled si na této novince všimneme upravených spoilerů na obou náraznících, prahových obkladů, zadních svítilen částečně složených z LED napříč verzemi a sadou nových sedmnáctipalcových litých kol.
Interiér je pak opatřen novými obkladovými materiály a sportovními předními sedadly, hliníkovými pedály či startováním tlačítkem Ford Power. Zřejmě nejdůležitější novinkou je nově odladěné pérování s tužšími pružinami i tlumiči pro přímější jízdní zážitky. Zákazníci mohou vybírat ze čtyř pohonných jednotek, dvou zážehových a dvou vznětových, přičemž příplatek za edici Zetec S činí v přepočtu 37 400 Kč.
Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.
Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně. Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.
Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost