Fiat vyráběl šestistovku od roku 1955 do roku 1969. Za tu dobu jich postavil skoro 2,6 milionu kusů a v licenci (s logem Seatu a Zastavy) vzniklo dalších 2,2 milionu aut.

Fiat vyráběl šestistovku od roku 1955 do roku 1969. Za tu dobu jich postavil skoro 2,6 milionu kusů a v licenci (s logem Seatu a Zastavy) vzniklo dalších 2,2 milionu aut.

Bylo to zkrátka masově produkované vozítko, přičemž ta nejlepší verze, kterou jste si mohli v pozdějších letech pořídit, měla skromných třiadvacet koní.

Bylo to zkrátka masově produkované vozítko, přičemž ta nejlepší verze, kterou jste si mohli v pozdějších letech pořídit, měla skromných třiadvacet koní.

O pořádný kus dál posunul techniku italského pidižvíka Rakušan Carlo Abarth, který v nejvýkonnější variante Fiat 600 Abarth 1000 TC vydoloval z litrového motůrku téměř 120 koní a podle použitých převodů byla tato nasupená věcička schopna jezdit přes 200 kilometrů v hodině.

O pořádný kus dál posunul techniku italského pidižvíka Rakušan Carlo Abarth, který v nejvýkonnější variante Fiat 600 Abarth 1000 TC vydoloval z litrového motůrku téměř 120 koní a podle použitých převodů byla tato nasupená věcička schopna jezdit přes 200 kilometrů v hodině.

Že jde o sportovní derivát šestistovky, však bylo vidět už z dálky. Vytažené blatníky, kvůli výkonnějším chladičům předsunutý nárazník, pootevřené zadní víko pomáhající odvětrávání motorového prostoru. Jednoduše ostrý Fiat v plné polní.

Že jde o sportovní derivát šestistovky, však bylo vidět už z dálky. Vytažené blatníky, kvůli výkonnějším chladičům předsunutý nárazník, pootevřené zadní víko pomáhající odvětrávání motorového prostoru. Jednoduše ostrý Fiat v plné polní.

Model 600 na úvodním obrázku vypadá naopak velmi krotce. Jde o vůz z roku 1959 a patrně byste na první pohled neřekli, že někde tam uvnitř se ukrývá pohonná jednotka původem z Japonska propojená se čtyřstupňovou manuální převodovkou Volkswagen.

Model 600 na úvodním obrázku vypadá naopak velmi krotce. Jde o vůz z roku 1959 a patrně byste na první pohled neřekli, že někde tam uvnitř se ukrývá pohonná jednotka původem z Japonska propojená se čtyřstupňovou manuální převodovkou Volkswagen.

Nejsme zrovna příznivci konverzí podobného typu, když už, tak se nám líbí vypiplaná a zachovalá sériová technika, přesto nelze tohle autíčko neobdivovat.

Nejsme zrovna příznivci konverzí podobného typu, když už, tak se nám líbí vypiplaná a zachovalá sériová technika, přesto nelze tohle autíčko neobdivovat.

Tvůrcům se totiž do prostoru zadních sedadel podařilo nacpat rotační motor Mazda 12A s karburátory Weber, který produkuje 220 koní.

Tvůrcům se totiž do prostoru zadních sedadel podařilo nacpat rotační motor Mazda 12A s karburátory Weber, který produkuje 220 koní.

Říkáte si, že to není málo, ale ani číslo, ze kterého by vám spadla brada? To máte asi pravdu, dejte si to ale do poměru s hmotností 590 kg a máte tady stroj s výkonovou hmotností 373 koní na tunu, a to už je něco.

Říkáte si, že to není málo, ale ani číslo, ze kterého by vám spadla brada? To máte asi pravdu, dejte si to ale do poměru s hmotností 590 kg a máte tady stroj s výkonovou hmotností 373 koní na tunu, a to už je něco.

Viděli jsme už hodně sériově vypadajících aut s pořádnou náloží pod kapotou, ale tohle je navíc i lehounké a pro jistotou vyztužené nenápadně integrovaným bezpečnostním rámem.

Viděli jsme už hodně sériově vypadajících aut s pořádnou náloží pod kapotou, ale tohle je navíc i lehounké a pro jistotou vyztužené nenápadně integrovaným bezpečnostním rámem.

Pokud jste se právě zamilovali, máme pro vás dvě klasické zprávy. Ta dobrá je, že vůz jde už o deset dní do dražby přes věhlasný akční dům Barrett-Jacksona může být váš.

Pokud jste se právě zamilovali, máme pro vás dvě klasické zprávy. Ta dobrá je, že vůz jde už o deset dní do dražby přes věhlasný akční dům Barrett-Jacksona může být váš.

Špatnou zprávou je, že když se tento Fiat 600 prodával před pár lety, jeho cena se vyšplhala na bezmála 800 tisíc korun. A nepředpokládá se, že by teď mohla být nižší.

Špatnou zprávou je, že když se tento Fiat 600 prodával před pár lety, jeho cena se vyšplhala na bezmála 800 tisíc korun. A nepředpokládá se, že by teď mohla být nižší.

Bylo to zkrátka masově produkované vozítko, přičemž ta nejlepší verze, kterou jste si mohli v pozdějších letech pořídit, měla skromných třiadvacet koní.
O pořádný kus dál posunul techniku italského pidižvíka Rakušan Carlo Abarth, který v nejvýkonnější variante Fiat 600 Abarth 1000 TC vydoloval z litrového motůrku téměř 120 koní a podle použitých převodů byla tato nasupená věcička schopna jezdit přes 200 kilometrů v hodině.
Že jde o sportovní derivát šestistovky, však bylo vidět už z dálky. Vytažené blatníky, kvůli výkonnějším chladičům předsunutý nárazník, pootevřené zadní víko pomáhající odvětrávání motorového prostoru. Jednoduše ostrý Fiat v plné polní.
Model 600 na úvodním obrázku vypadá naopak velmi krotce. Jde o vůz z roku 1959 a patrně byste na první pohled neřekli, že někde tam uvnitř se ukrývá pohonná jednotka původem z Japonska propojená se čtyřstupňovou manuální převodovkou Volkswagen.
27
Fotogalerie

Fiat 600 z roku 1959 má vysokootáčkové tajemství. Je z něj bláznivý sleeper

Pokud chcete rotační motor, patrně vás logicky napadne pořídit si Mazdu. Co když ale někdo potřebuje Wankel a jeho srdce zároveň patří staré italské klasice od Fiatu?

Fiat vyráběl šestistovku od roku 1955 do roku 1969. Za tu dobu jich postavil skoro 2,6 milionu kusů a v licenci (s logem Seatu a Zastavy) vzniklo dalších 2,2 milionu aut. Bylo to zkrátka masově produkované vozítko, přičemž ta nejlepší verze, kterou jste si mohli v pozdějších letech pořídit, měla skromných třiadvacet koní.

O pořádný kus dál posunul techniku italského pidižvíka Rakušan Carlo Abarth, který v nejvýkonnější variante Fiat 600 Abarth 1000 TC vydoloval z litrového motůrku téměř 120 koní a podle použitých převodů byla tato nasupená věcička schopna jezdit přes 200 kilometrů v hodině.

Že jde o sportovní derivát šestistovky, však bylo vidět už z dálky. Vytažené blatníky, kvůli výkonnějším chladičům předsunutý nárazník, pootevřené zadní víko pomáhající odvětrávání motorového prostoru. Jednoduše ostrý Fiat v plné polní.

Model 600 na úvodním obrázku vypadá naopak velmi krotce. Jde o vůz z roku 1959 a patrně byste na první pohled neřekli, že někde tam uvnitř se ukrývá pohonná jednotka původem z Japonska propojená se čtyřstupňovou manuální převodovkou Volkswagen.

Nejsme zrovna příznivci konverzí podobného typu, když už, tak se nám líbí vypiplaná a zachovalá sériová technika, přesto nelze tohle autíčko neobdivovat. Tvůrcům se totiž do prostoru zadních sedadel podařilo nacpat rotační motor Mazda 12A s karburátory Weber, který produkuje 220 koní.

Říkáte si, že to není málo, ale ani číslo, ze kterého by vám spadla brada? To máte asi pravdu, dejte si to ale do poměru s hmotností 590 kg a máte tady stroj s výkonovou hmotností 373 koní na tunu, a to už je něco. Viděli jsme už hodně sériově vypadajících aut s pořádnou náloží pod kapotou, ale tohle je navíc i lehounké a pro jistotou vyztužené nenápadně integrovaným bezpečnostním rámem.

Pokud jste se právě zamilovali, máme pro vás dvě klasické zprávy. Ta dobrá je, že vůz jde už o deset dní do dražby přes věhlasný akční dům Barrett-Jacksona může být váš. Špatnou zprávou je, že když se tento Fiat 600 prodával před pár lety, jeho cena se vyšplhala na bezmála 800 tisíc korun. A nepředpokládá se, že by teď mohla být nižší.

 

Fiat

Fiat (zkratka z Fabbrica Italiana Automobili Torino) je největší italská automobilka. Byla založená v roce 1899 a vyráběla také motory, vojenská auta nebo letadla. Fiat v roce 2009 uzavřel partnerství s americkým Chryslerem, od roku 2021 spadá do skupiny Stellantis.

Fiat 500 • Fiat 124 Spider • Fiat Panda •  Fiat PuntoFiat Tipo • Fiat 500L • Fiat 500X • Fiat 500C

Doporučujeme

Články odjinud