S jednodušší technikou přichází pro malosériový český elektromobil i nižší cena.
Zatímco se všude zmiňuje domácí výroba elektrického Hyundaie Kona nebo očekávaný příchod Škody Enyaq, málem by člověk zapomněl, že v kategorii elektromobilů můžete po českém výrobku sáhnout také u malosériové automobilky MW Motors. Retro kupé Luka EV se představilo před dvěma lety a nyní přichází s novou verzí, která tlačí cenovku níže.
Původně se totiž kupé předvedlo s koncepcí čtyř elektromotorů umístěných přímo v kolech vozu. Tuto variantu označenou In-wheel nyní doplňuje i jednodušeji řešená verze Traditional s jedním elektromotorem pod přední kapotou a pohonem předních kol. Nově vyvinutá hliníková platforma využívá přední nápravu McPherson, vzadu je náprava víceprvková.
Nový model je o 71 kg těžší (886 kg), na druhou stranu ale elektromotor produkuje o chlup vyšší výkon (55 kW/75 k) než čtveřice motorů verze In-wheel (50 kW/68 k). Dvojice bateriových modulů o celkové kapacitě 26,4 kWh má poté zajistit dojezd až 310 kilometrů (In-wheel má udávaných 300 km).
Maximálně se kupé rozjede na 140 km/h a zrychlení na stovku zvládne za 9,8 sekundy. Mimo to výrobce uvádí, že novinka Traditional je svou koncepcí mnohem tišší a jednodušeji řešený podvozek společně s novými, lehčími koly mají zajistit méně vibrací a pohodlnější jízdu.
Cenovka je v případě novinky o dost nižší. Zatímco původní verze In-wheel vychází na 40.000 eur (asi 1,1 milionu korun), Traditional začíná na částce 30.000 eur (asi 813.000 Kč). V obou případech jsou však ceny stanoveny bez DPH a poplatku za dopravu.
Kromě nové varianty kupé Luka EV představila nedávno automobilka MW Motors také off-roadový model Spartan (viz galerie), který je v podstatě licencovanou konverzí tradičního teréňáku UAZ na elektromobil. Na trhy s levostranným řízením se novinka dostane koncem letošního roku. Cena je stanovena na 40.000 eur (bez DPH a poplatku za dopravu).