Pokud si chcete s novým Porsche připomenout atmosféru konce šedesátých let, máte možnost. Jmenuje se RUF Roadster.
Jeden z dvorních ladičů automobilů Porsche Alois Ruf představil zcela nový model, kterému říká prostě Roadster. Jeho vznik byl inspirován vozem Porsche Targa z roku 1967 a novinka tak byla po vzoru svého slavného předchůdce opatřena širokým ochranným rámem za hlavami cestujících, který stroji přináší bezpečnost kupé s jedinečnými pocity z jízdy otevřeným vozem. Střecha nad sedadly je složena ze dvou pevných, z uhlíkových kompozitů vyrobených dílů, jež mohou být snadno sejmuty a uloženy v útrobách zavazadlového prostoru. Zadní část střechy je vyrobena z textilu a opatřena plastovým oknem, vyrobeným ze tří vrstev organického skla. Tu lze jednoduše sklopit po vzoru běžných roadsterů, o což se stará .
RUF Roadster není samozřejmě žádným plácnutím do vody. Alois Ruf nechal prototyp důsledně zkoušet v aerodynamickém tunelu, což má posádce zajistit potřebný komfort za všech okolností. Řidič může podle své chuti a okolních podmínek volit hned ze čtyř kombinací: plně uzavřená karoserie, plně otevřená karoserie, pevná střecha a spuštěné zadní okno a naopak, tedy pevná střecha sejmuta a zadní okno uzavřené. Zvenčí si všimneme devatenáctipalcových kovaných ráfků, připlatit si bude možno za pohon všech kol.
Pod zadní kapotou se skrývá známý zážehový šestiválec „boxer“ s objemem 3,8 l a výkonem rovných 400 koní (294 kW) při 6 600 ot./min. Ten bude doplněn dvouspojkovou převodovkou, s níž má být schopen zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,6 s a dosáhnout rychlosti 295 km/h. V kombinovaném provozu si vůz přitom vystačí s průměrnou spotřebou benzínu 10,7 l/100 km a emisemi CO2 ve výši 252 g/km.
Cena novodobé Targy má začínat těsně pod hranicí 200 000 eur. Alois Ruf slibuje, že se do výroby dostane hned na počátku příštího roku, tedy souběžně s premiérou omezené série elektropokusů eRuf.
RUF Roadster 2011