První testovaný Fiat 500X nabídl hned několik věcí, které vás jako majitele asi moc nepotěší. Napodruhé jsme vyzkoušeli provedení Cross osazené silnějším dieselem a pohonem všech kol. Výsledek je v mnohém lepší, ale některé neduhy zůstaly.
Kapitoly článku:
Před časem jsme vyzkoušeli Fiat 500X osazený motorem 1.6 MultiJet, manuální převodovkou, pohonem předních kol a silničním podvozkem. Designově velmi povedené a celkově sympatické auto ale tenkrát mělo několik věcí, které mi na něm vadily. Pokud si nechcete číst první test znovu, zde je stručná rekapitulace.
Asi největší nepříjemností silniční verze Fiatu 500X je tvrdý podvozek. V reakcích na zmíněný test jsem se mimo jiné dočetl také to, že jde o v dnešní době normální věc a že to vlastně tak hrozné není. Mohu vás ujistit, že tvrdostí podvozku italská novinka hodně vyniká nad zbytkem konkurence a to včetně Škody Yeti.
Druhou zásadní nepříjemností byly vrzající střešní okna a tedy pazvuky doprovázející jízdu v interiéru. Nakonec jsme tuhle věc připsali na vrub ne zcela stoprocentně tuhé karoserii. Dále už následovaly drobnosti: špatně fungující volič jízdních režimů a nefunkční hodiny. A pozitiva? Jednoznačně design auta i interiéru a především výborné jízdní vlastnosti na okreskách, které jsou tou lepší stránkou onoho přehnaně tvrdého podvozku.
Teď se samozřejmě nabízí otázka: Bude situace u dražší verze Cross s vrcholným dieselem a devítistupňovým automatem lepší?
Fiat 500X je designově velmi povedené auto a tento druhý test to pouze potvrdil
V mnohém lepší, v něčem stejná
Hodiny fungují, otočný volič jízdních režimů také a auto nemá střešní okna, takže vás v interiéru konstantně nedoprovází otravné povrzávání. První dojem je tedy výrazně lepší. Co je ale nejdůležitější, to je podvozek. „Terénní“ provedení Cross je měkčí a při jízdě je to znát.
Auto vás tak vehementně nenatřásá, jako to dělala dříve testovaná silniční varianta. Přesto bohužel platí, že jde pořád o tužší vůz. Podle mého skromného názoru by bylo možná lepší, kdyby nastavení měkčí verze Cross bylo standard pro silniční verzi a tato terénní byla ještě o něco komfortnější. Každopádně pokud přemýšlíte nad tím, kterou z variant pro 500X pořídit, Cross je lepší možností. Je totiž jednoduše komfortnější.
Nicméně protože má vůz pořád ještě velmi tuhý podvozek, neztratil prakticky nic ze svých dovedností na klikatých silnicích. Určitě se nemusíte bát, že by se karoserie nějak přehnaně v zatáčkách nakláněla a Fiat nedržel stopu. Také o jízdních vlastnostech při rychlé jízdě po okreskách platí, že Fiat 500X vystupuje z průměru.
Bohužel, jak se později během testu ukázalo, nezměnilo se skřípání karoserie, která ani u tohoto auta nepůsobí jako stoprocentně tuhá. Na přejezdu větších nerovností a hlavně při ostřejším brzdění se zde ozývaly pazvuky pro změnu od zadních dveří. Škoda...
Komfortnější podvozek než u silniční verze
Sympatická cena
Dobře pracující automat
Jisté jízdní vlastnosti
Vrzající karoserie
Nervozita při ostrém brzdění
Méně místa vzadu
Hlučný naftový motor
7 /10