První elektromobil japonské značky vzniká ve spolupráci s Toyotou. Ta je ohledně designu sdílnější, ale i tak už téměř víme, na co se těšit.
Vozy Subaru čelí hlavně v Evropě problému s vysokými emisemi, což je sice pro automobilku problém, ale pro zákazníky výhoda – pod kapotou mají stále pořádné motory s důstojnou litráží. Nicméně ani této značce se nevyhnula elektrifikace, která doplní stávající nabídku modelů. První vlaštovkou bude model Solterra, který je klonem chystané elektrické Toyoty, jíž předznamenal koncept BZ4X.
Jako správné Subaru bude mít Solterra pohon všech kol, což znamená dvoumotorové uspořádání. Ostré hrany sdílí se sesterským modelem, k nim ale přidává výrazné oplastování hlavně přední části v oblasti blatníků. Ve videu se můžeme pokochat také detaily předních a zadních světel plus zajímavě řešeným střešním spoilerem, rozděleným na dvě části po stranách.
Ohledně výkonu nebo dojezdu zatím ani jedna z dvou automobilek nic neprozradila, jako první ale půjde na trh Toyota, díky níž se dozvíme také technické detaily modelu od Subaru.
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ