Nová generace modelu Sonata z dílny automobilky Hyundai má svou premiéru za sebou. Ještě před prezentací na autosalonu v New Yorku se tento vůz představil domácím zákazníkům. Ve srovnání s odstupující generací je novinka delší o 35,5 mm, přičemž na šířku se přidalo dalších 30,4 mm. Inženýři navíc použili zhruba o třicet procent více vysokopevnostní oceli.
Během vývoje se Hyundai obecně zaměřil na tuhost karoserie a jízdní vlastnosti. Přední i zadní zavěšení bylo kompletně přepracováno, podvozek by měl být tvrdší, zároveň by se ale měl lépe vypořádat s hlukem a vibracemi. Automobilka slibuje, že Sonata nastaví nové standardy v daném segmentu. Kromě jiného se tento vůz během testování objevil také na Nürburgringu.
Korejští zákazníci si budou moci na úvod vybrat z trojice motorizací. Nejslabší je dvoulitr LPi s výkonem 149 koní, silnější alternativu představuje 2.0 CVVL s maximem 166 koní, komu by to bylo stále málo, ten může sáhnout po 2.4 GDI disponující výkonem 190 koní. Převodovky jsou šestistupňové manuální, případně šestistupňové automatické.
Nová Sonata také dostane řadu různých elektronických pomocníků. Jmenovat můžeme například hlídání jízdních pruhů, Blind Spot Detection, adaptivní tempomat, chytré otevírání víka zavazadelníků, kolenní airbag pro řidiče, vyhřívaná zadní sedadla a tak dále. Interiér byl údajně postaven tak, aby se soustředil na řidiče.