Společnost Hamann Motorsport se pustila do ladění úspěšného Fiatu 500. Vznikl z toho malý italský čertík v německém kabátku.
Co je malé, to je milé, toto pořekadlo platí i pro Fiat 500, jenž patří k nejpěknějším malým autům současnosti. Když si jej však vezme do parády ladičská firma formátu Hamann Motorsport, jdou všechny žerty stranou. Za základ své modifikace si vzala modely Abarth 500 a Abarth 500 esseesse. Nejen že výsledek budí respekt již od pohledu, ale též přesvědčí svojí dynamikou danou výkonem až 275 koní (202 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 380 Nm.
Za zmínku stojí, že to vše lze vymačkat z přeplňované „čtrnáctistovky“! Základní provedení Fiatu Abarth 500 přitom dává slušných 135 koní (99 kW) a Abarth 500 esseesse dokonce 160 koní (118 kW) a točivý moment 230 Nm, což rozhodně nejsou nijak zanedbatelné hodnoty
U Hamannu pro tyto modely nabízejí pět stupňů ladění této pohonné jednotky, nejkrotší varianta na základě „obyčejného” Abarthu dává 160 koní a 285 Nm. Další verze stoupají přes 180, 210 a 240 koní až ko hodnotě 275 koňských sil - tyto verze mohou být postaveny na základě Fiatu 500 Abarth i Abarth SS. Nové dynamické hodnoty bohužel úpravce v případě ani jedné z verzí nezmiňuje.
Konstruktéři se zaměřili především na vylepšení řídicí jednotky, turbodmychadla a sacího a výfukového traktu. Větším výkonům odpovídá instalace specifických ojnic, kovaných pístů, závodní spojky s novým setrvačníkem, větších chladičů či posílené převodovky, připlatit si lze dále za samosvorný diferenciál.
Brzdová soustava dostala větší kotouče a čtyřpístkové třmeny, jež prosvítají pod osmnáctipalcovými ráfky dostupnými v lesklé, nebo matné úpravě. Pro další zlepšení jízdních vlastností a výkonů, ale především vzhledu, u Hamannu vozu přidali nový přední spoiler s denními světly z LED či prahovými spoilery propojené nástavce lemů blatníků, jež rozšíříly karosérii „pětistovky“ o 35 mm.
Líbí se vám? Hamman právě začal přijímat objednávky. Na cenu se ovšem budete muset poptat...
Fiat 500 Abarth