Vítěze prestižní ankety zvolí 61členná porota. Vyhlášen bude v polovině ledna, elektromobilů ubylo.
Auto roku se v Evropě volí již od roku 1963, podmínky pro přihlášení do letošního ročníku splnilo 27 vozidel. Mezi nimi vybíralo více než šest desítek porotců – motoristických novinářů – zcela anonymně sedm svých favoritů. Mezi kandidáty pro aktuální ročník ankety bylo letos jen deset elektromobilů. První kolo volby bylo uzavřeno 22. listopadu, do finále postoupila následující sedma:
Jeep Avenger
Kia Niro
Nissan Ariya
Peugeot 408
Renault Austral
Subaru Solterra/Toyota bZ4X
Volkswagen ID.Buzz
Poslední kolo srovnání, kdy budou porotci moci finalisty důkladně vyzkoušet, proběhne v polovině ledna na belgickém okruhu Circuit de Mettet nedaleko Charleroi. Vítěze bude vyhlášen před slavnostním zahájením autosalonu v Bruselu dne 13. ledna – v posledních deseti letech probíhalo oznámení na autosalonu v Ženevě.
Česká republika má v anketě jednoho zástupce od roku 1993. Prvním byl Ing. Milan Jozíf, který nás bohužel opustil 16. srpna roku 2018 po dlouhé těžké nemoci ve věku nedožitých 83 let – v roce 2000 jej vystřídal Ing. Tomáš Hyan, po němž funkci v roce 2015 převzal Mgr. Jiří Duchoň, mimo jiné bývalý redaktor Autorevue.cz.
V uplynulých deseti letech letech se vítězi ankety staly vozy Kia EV6, Toyota Yaris, Peugeot 208, Jaguar I-Pace, Volvo XC40, Peugeot 3008, Opel Astra, Volkswagen Passat, Peugeot 308, Volkswagen Golf a Chevrolet Volt/Opel Ampera. Seznam ostatních kandidátů, kteří se nedostali do letošního finále, najdete níže:
- Alfa Romeo Tonale
- BMW X1/iX1
- BMW i7
- Citroën C5 X
- Dacia Jogger
- Honda Civic
- Kia Sportage
- Range Rover/Sport
- Lexus RX
- Mazda CX-60
- Mercedes-Benz GLC
- Mercedes-EQ EQE
- Mercedes-AMG SL
- MG 4
- MG 5
- Nissan X-Trail
- Opel Astra
- Toyota Aygo X
- Toyota Corolla Cross
- Toyota GR86