Lamborghini již kompletně odhaluje svůj nový okruhový hypersport Essenza SCV12, jehož charakter i zaměření se vyrovnává známému programu XX od Ferrari pro nejváženější zákazníky značky. | Lamborghini Essenza SCV12 Zdroj: Lamborghini

Lamborghini již kompletně odhaluje svůj nový okruhový hypersport Essenza SCV12, jehož charakter i zaměření se vyrovnává známému programu XX od Ferrari pro nejváženější zákazníky značky. | Lamborghini Essenza SCV12 | Zdroj: Lamborghini

Omáčka není třeba, klíčovou součástí SCV12 je nepochybně nejsilnější atmosféricky plněný motor V12 v historii značky. | Lamborghini Essenza SCV12 Zdroj: Lamborghini

Omáčka není třeba, klíčovou součástí SCV12 je nepochybně nejsilnější atmosféricky plněný motor V12 v historii značky. | Lamborghini Essenza SCV12 | Zdroj: Lamborghini

Uprostřed vozu tedy bije z 6,5litrového motoru 830 koní (610 kW), přičemž výkon na rozdíl od silničního Aventadoru míří pouze na zadní kola... | Lamborghini Essenza SCV12 Zdroj: Lamborghini

Uprostřed vozu tedy bije z 6,5litrového motoru 830 koní (610 kW), přičemž výkon na rozdíl od silničního Aventadoru míří pouze na zadní kola... | Lamborghini Essenza SCV12 | Zdroj: Lamborghini

...a to navíc přes novou šestistupňovou sekvenční převodovku X-trac, která je součástí zadního push-rod zavěšení. S hmotností pod 1400 kg se SCV12 pyšní poměrem váhy a výkonu 1,66 kg/k. | Lamborghini Essenza SCV12 Zdroj: Lamborghini

...a to navíc přes novou šestistupňovou sekvenční převodovku X-trac, která je součástí zadního push-rod zavěšení. S hmotností pod 1400 kg se SCV12 pyšní poměrem váhy a výkonu 1,66 kg/k. | Lamborghini Essenza SCV12 | Zdroj: Lamborghini

Auto rovněž používá nově vyvinutý karbonový monokok, zajišťující vysokou úroveň tuhosti. Ve výsledku tak SCV12 splňuje normy prototypů FIA, ačkoliv uvnitř kabiny nenajdete bezpečnostní rám. | Lamborghini Essenza SCV12 Zdroj: Lamborghini

Auto rovněž používá nově vyvinutý karbonový monokok, zajišťující vysokou úroveň tuhosti. Ve výsledku tak SCV12 splňuje normy prototypů FIA, ačkoliv uvnitř kabiny nenajdete bezpečnostní rám. | Lamborghini Essenza SCV12 | Zdroj: Lamborghini

Závodním regulím se každopádně Lamborghini nemuselo podřizovat, takže vůz je aerodynamicky účinnější než současné vozy třídy GT3. Při rychlosti 250 km/h je generováno až 1200 kg přítlaku. | Lamborghini Essenza SCV12 Zdroj: Lamborghini

Závodním regulím se každopádně Lamborghini nemuselo podřizovat, takže vůz je aerodynamicky účinnější než současné vozy třídy GT3. Při rychlosti 250 km/h je generováno až 1200 kg přítlaku. | Lamborghini Essenza SCV12 | Zdroj: Lamborghini

Dynamické schopnosti SCV12 zatím Lamborghini nezveřejnilo. Na okruhu ale půjde bezpochyby o pořádnou střelu s vysokou úrovní přilnavosti. | Lamborghini Essenza SCV12 Zdroj: Lamborghini

Dynamické schopnosti SCV12 zatím Lamborghini nezveřejnilo. Na okruhu ale půjde bezpochyby o pořádnou střelu s vysokou úrovní přilnavosti. | Lamborghini Essenza SCV12 | Zdroj: Lamborghini

Pro auto má totiž značka i speciální obutí od Pirelli, které nasadí na hořčíková kola, 19palcová vpředu a 20palcová vzadu. | Lamborghini Essenza SCV12 Zdroj: Lamborghini

Pro auto má totiž značka i speciální obutí od Pirelli, které nasadí na hořčíková kola, 19palcová vpředu a 20palcová vzadu. | Lamborghini Essenza SCV12 | Zdroj: Lamborghini

Pro majitele Essenzy SCV12 chystá automobilka exkluzivní klub zahrnující řidičské tréninky a okruhové dny na těch nejznámějších okruzích světa. Cenovku okruhové hračky neznáme, vyrobeno bude pouze 40 kusů. | Lamborghini Essenza SCV12 Zdroj: Lamborghini

Pro majitele Essenzy SCV12 chystá automobilka exkluzivní klub zahrnující řidičské tréninky a okruhové dny na těch nejznámějších okruzích světa. Cenovku okruhové hračky neznáme, vyrobeno bude pouze 40 kusů. | Lamborghini Essenza SCV12 | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Essenza SCV12 Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Essenza SCV12 | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Essenza SCV12 Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Essenza SCV12 | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Essenza SCV12 Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Essenza SCV12 | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Essenza SCV12 Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Essenza SCV12 | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Essenza SCV12 Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Essenza SCV12 | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Essenza SCV12 Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Essenza SCV12 | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Essenza SCV12 Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Essenza SCV12 | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Essenza SCV12 Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Essenza SCV12 | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Essenza SCV12 Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Essenza SCV12 | Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Essenza SCV12 Zdroj: Lamborghini

| Lamborghini Essenza SCV12 | Zdroj: Lamborghini

Omáčka není třeba, klíčovou součástí SCV12 je nepochybně nejsilnější atmosféricky plněný motor V12 v historii značky. | Lamborghini Essenza SCV12 Zdroj: Lamborghini
Uprostřed vozu tedy bije z 6,5litrového motoru 830 koní (610 kW), přičemž výkon na rozdíl od silničního Aventadoru míří pouze na zadní kola... | Lamborghini Essenza SCV12 Zdroj: Lamborghini
...a to navíc přes novou šestistupňovou sekvenční převodovku X-trac, která je součástí zadního push-rod zavěšení. S hmotností pod 1400 kg se SCV12 pyšní poměrem váhy a výkonu 1,66 kg/k. | Lamborghini Essenza SCV12 Zdroj: Lamborghini
Auto rovněž používá nově vyvinutý karbonový monokok, zajišťující vysokou úroveň tuhosti. Ve výsledku tak SCV12 splňuje normy prototypů FIA, ačkoliv uvnitř kabiny nenajdete bezpečnostní rám. | Lamborghini Essenza SCV12 Zdroj: Lamborghini
19
Fotogalerie

Lamborghini Essenza SCV12 oficiálně: Nejsilnější V12 v historii značky a 1200 kg přítlaku

Čistě okruhová hračka pro milionáře od Lamborghini je oficiálně tady. Majitelé se stanou členy exkluzivního klubu.

Lamborghini již kompletně odhaluje svůj nový okruhový hypersport Essenza SCV12, jehož charakter i zaměření se vyrovnává známému programu XX od Ferrari pro nejváženější zákazníky značky. Omáčka není třeba, klíčovou součástí SCV12 je nepochybně nejsilnější atmosféricky plněný motor V12 v historii značky.

Uprostřed vozu tedy bije z 6,5litrového motoru 830 koní (610 kW), přičemž výkon na rozdíl od silničního Aventadoru míří pouze na zadní kola, a to navíc přes novou šestistupňovou sekvenční převodovku X-trac, která je součástí zadního push-rod zavěšení. S hmotností pod 1400 kg se SCV12 pyšní poměrem váhy a výkonu 1,66 kg/k.

Auto rovněž používá nově vyvinutý karbonový monokok, zajišťující vysokou úroveň tuhosti. Ve výsledku tak SCV12 splňuje normy prototypů FIA, ačkoliv uvnitř kabiny nenajdete bezpečnostní rám. Závodním regulím se každopádně Lamborghini nemuselo podřizovat, takže vůz je aerodynamicky účinnější než současné vozy třídy GT3. Při rychlosti 250 km/h je generováno až 1200 kg přítlaku.

Dynamické schopnosti SCV12 zatím Lamborghini nezveřejnilo. Na okruhu ale půjde bezpochyby o pořádnou střelu s vysokou úrovní přilnavosti. Pro auto má totiž značka i speciální obutí od Pirelli, které nasadí na hořčíková kola, 19palcová vpředu a 20palcová vzadu.

Pro majitele Essenzy SCV12 chystá automobilka exkluzivní klub zahrnující řidičské tréninky a okruhové dny na těch nejznámějších okruzích světa. Cenovku okruhové hračky neznáme, vyrobeno bude pouze 40 kusů.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Doporučujeme

Články odjinud