Pár dní po oficiální premiéře nové generace Defenderu již české zastoupení zveřejňuje ceník první dostupné varianty. K mání je zatím delší 110, a to rovněž ve speciální výbavě First Edition.
Někteří jsou z moderní interpretace slavného off-roadu nadšeni, někteří nemohou vystát absenci šarmu starého dobrého žebřiňáku. Tak či tak, nový Defender se bude snažit zaujmout široké pole lidí jakožto schopné SUV na silnici i jako nadále schopný off-road mimo ni.
O technice novinky představené ve Frankfurtu jsme se už rozepsali podrobněji. Mezi hlavní změny Defenderu určitě patří přechod na hliníkovou platformu D7x, takže přichází i nezávislé zavěšení všech kol či nastavitelné vzduchové odpružení. Interiér pak může mít tři sedadla vepředu a pod kapotou se objevuje kromě klasiky i mild-hybridní technika.
Nejprve se do prodeje chystá pětidveřová karosářská verze 110 s rozvorem 3022 mm. V ceníku se objevuje s šesticí úrovní výbavy a čtveřicí motorizací. Úplným základem je Defender 110 s motorem D200, tedy přeplňovaným naftovým čtyřválcem o výkonu 147 kW (200 koní), který startuje na nejnižší částce 1.479.104 Kč. Na tuto nejlevnější výbavu si však budou muset zájemci počkat do února 2020.
Všechny motorizace ve všech výbavách Defenderu jsou mimochodem spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou (s funkcí redukce) a permanentním pohonem všech kol. V základní výbavě se přitom u karoserie 110 objevuje i zmíněné elektricky řízené vzduchové odpružení. Dále zde máme LED světlomety, textilně čalouněná sedadla, 10palcový infotainment s navigací, kamerový systém a parkovací senzory s rozsahem 360 °, tempomat s omezovačem a hrstku asistenčních systémů (udržování jízdy v pruhu, rozpoznávání značek, nouzové brzdění, hlídání bdělosti řidiče). V tomto ohledu je pak „defík“ vybaven i pohlednými 18palcovými ocelovými koly v bílém odstínu jako ze staré školy a celoročními pneumatikami.
V ceníku si Defender vypůjčuje klasický motiv výbav jako ostatní modely značky. Je tedy kromě standardu nabízen v dalších úrovních výbav S, SE a HSE, a to bez ohledu na vybraný motor. Lze tak zvolit i výkonnější naftový čtyřválec D240 (177 kW/240 k) od ceny 1.591.150 Kč, dvoulitrový benzinový čtyřválec P300 (221 kW/300 k) také od 1.591.150 Kč anebo nejvýkonnější mild-hybridní benzinový řadový šestiválec P400 (294 kW/400 k) od 1.835.328 Kč. Nutno ale znova podotknout, že některé motorizace a výbavy budou v ČR dostupné až od února 2020 (viz tabulka níže).
Do šestice výbav však máme ještě daleko, takže Defender bude možné při uvedení na trh sehnat rovněž v zaváděcí úrovni First Edition, která je dostupná výhradně s motory D240 a P400. Shrnuje přitom nejžádanější prvky výbavy a podtrhuje cenovkami 1.990.087 Kč (D240) a 2.203.652 Kč (P400). Součástí ceny je panoramatická střecha, 20palcová litá kola, světlomety Matrix LED, bezklíčový přístup, pokročilý off-road systém Terrain Response 2 a vektorování točivého momentu, zpětné virtuální zrcátko, kožené čalounění, 12,3palcový přístrojový displej nebo rozšířený balíček asistenčních systémů.
Nejvyšší výbavu nového Defenderu 110 je úroveň X, kterou seženete výhradně s nejvýkonnějším motorem P400 a od cenovky 2.626.547 Kč. V základu navíc čekejte 20palcová kola v tmavě šedém odstínu, uvnitř elektricky nastavitelná, vyhřívaná a odvětrávaná sedadla, kožené čalounění Windsor, multifunkční volant čalouněný kůží, dřevěné obložení, ambientní osvětlení, head-up displej, kompletní balíček asistenčních systémů, audiosystém Meridian (15reproduktorů), elektricky řízenou aktivní uzávěrku diferenciálu či tažné oko.
V seznamu příplatkové výbavy se můžete pořádně rozjet, přičemž kromě jednotlivých prvků nechybí celkem čtyři pakety příslušenství – Explorer, Adventure, Country a Urban. Tady už najdete pohromadě všechny potřebné off-road „fičury“ jako zástěrky kol (od 3045 Kč), kryt rezervního kola (4804 Kč), ochranu podběhů kol (18.150 Kč), šnorchl (21.193 Kč), střešní nosič na expedice (38.490 Kč) či boční nosič vybavení (21.305 Kč), přenosný mycí systém (7691 Kč), integrovaný kompresor (25.728 Kč) nebo nafukovací voděodolný přístřešek (15.496 Kč).
Nakonec se hodí zmínit možnost konfigurace interiéru v šestimístném provedení (tedy s doplňkovým sedadlem v přední řadě) za 23.399 Kč. Klasické sedmimístné provedení je příplatkem 34.765 Kč. Elektronicky řízená aktivní uzávěrka diferenciálu je pak dostupná pro všechny výbavy (kromě X, kde je standardem) za 32.090 Kč. Pro kompletní přehled příplatků a možností specifikace nového Defenderu je už na stránkách českého zastoupení funkční konfigurátor.
Land Rover Defender 110: Technická data a české ceny |
Motor |
D200 |
D240 |
P300 |
P400 |
Zdvihový objem [cm3] |
1999 |
1999 |
1997 |
2996 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
6/4 |
Největší výkon [kW/min] |
147/4000 |
177/4000 |
221//5500 |
294/5500 |
Točivý moment [N.m/min] |
430/1400 |
430/1400 |
400/1500-4000 |
550/2000-5000 |
Převodovka |
8A |
8A |
8A |
8A |
Max. rychlost [km/h] |
175 |
188 |
191 |
208 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
10,3 |
9,1 |
8,1 |
6,1 |
Spotřeba [l/100 km] |
7,6-7,8 |
7,6-7,8 |
9,9-10,2 |
9,6-9,9 |
Pohotovostní hmotnost [kg] |
2323/2380 |
2323/2380 |
2261/2318 |
2361/2418 |
Cena Defender* [Kč] |
1.479.104 |
1.591.150 |
1.591.150 |
1.835.328 |
Cena Defender S [Kč] |
1.611.357* |
1.723.403 |
1.723.161* |
1.937.694 |
Cena Defender SE [Kč] |
1.730.058* |
1.842.104 |
1.842.225* |
2.057.605 |
Cena Defender HSE* [Kč] |
1.895.949 |
2.007.995 |
2.008.963 |
2.223.254 |
Cena Defender First Edition [Kč] |
- |
1.990.087 |
- |
2.203.652 |
Cena Defender X* [Kč] |
- |
- |
- |
2.626.547 |
*motorizace a výbavy s dostupností od února 2020 |