Již dávné pořekadlo praví, že „kola dělají auto“. Foto: Auto.cz

Již dávné pořekadlo praví, že „kola dělají auto“. | Foto: Auto.cz

Jenže to samé se dá říci o barvě karoserie. Foto:  Facebook Přerost a Švorc AUTO

Jenže to samé se dá říci o barvě karoserie. | Foto: Facebook Přerost a Švorc AUTO

V nedávném článku jsme zkoumali chování zákazníků a jakým způsobem se mění jejich volba v závislosti na trendech nebo geografii. Foto: Škoda Auto

V nedávném článku jsme zkoumali chování zákazníků a jakým způsobem se mění jejich volba v závislosti na trendech nebo geografii. | Foto: Škoda Auto

Dnes se na barevnou paletu podíváme z pohledu automobilky.  Foto: Konfigurátor Škoda

Dnes se na barevnou paletu podíváme z pohledu automobilky.  | Foto: Konfigurátor Škoda

Zatímco některé značky sázejí převážně na nenápadné tóny, Škoda dává klientům možnost vyniknout. Foto: Škoda Auto

Zatímco některé značky sázejí převážně na nenápadné tóny, Škoda dává klientům možnost vyniknout. | Foto: Škoda Auto

Bohužel, snaha se někdy míjí účinkem, jelikož většina automobilů putuje do firem, které si na nějaké výstřelky nepotrpí. Foto: Škoda Auto

Bohužel, snaha se někdy míjí účinkem, jelikož většina automobilů putuje do firem, které si na nějaké výstřelky nepotrpí. | Foto: Škoda Auto

Důležité ale je, že pokud chce jednotlivec vyniknout, postačí si se základní paletou. Foto: Auto.cz

Důležité ale je, že pokud chce jednotlivec vyniknout, postačí si se základní paletou. | Foto: Auto.cz

Pokud ani ta neuspokojí, automobilka mu vyhoví v rámci služby Fleet Box. Foto: Škoda Auto

Pokud ani ta neuspokojí, automobilka mu vyhoví v rámci služby Fleet Box. | Foto: Škoda Auto

Má ale cenu dělat tolik povyku pro pár zářivých aut? Foto: Škoda Auto

Má ale cenu dělat tolik povyku pro pár zářivých aut? | Foto: Škoda Auto

Určitě ano, protože nejde pouze o koncového klienta. Foto: Škoda Auto

Určitě ano, protože nejde pouze o koncového klienta. | Foto: Škoda Auto

Pestré odstíny jsou většinou použity i v tiskových materiálech, kde mají za úkol na novinku upozornit a v ideálním případě motivovat člověka k návštěvě internetových stránek nebo prodejce. Škoda Auto

Pestré odstíny jsou většinou použity i v tiskových materiálech, kde mají za úkol na novinku upozornit a v ideálním případě motivovat člověka k návštěvě internetových stránek nebo prodejce. | Škoda Auto

Cíl je splněn, i když si nakonec vybere úplně jinou barvu. Zdroj: Škoda Auto

Cíl je splněn, i když si nakonec vybere úplně jinou barvu. | Zdroj: Škoda Auto

Tím si na sebe odstíny „dokážou vydělat“, i když se jich reálně moc neprodá. Zdroj: Škoda Auto

Tím si na sebe odstíny „dokážou vydělat“, i když se jich reálně moc neprodá. | Zdroj: Škoda Auto

Namíchání nového laku totiž vůbec není levnou záležitostí a je to trochu risk Škoda Press

Namíchání nového laku totiž vůbec není levnou záležitostí a je to trochu risk | Škoda Press

Při vývoji sází automobilka hlavně na zkušenosti a cit týmu. Škoda

Při vývoji sází automobilka hlavně na zkušenosti a cit týmu. | Škoda

Skutečnou reakci veřejnosti získá značka až s konečnou prezentací na vozidle a někdy je třeba lidem dát čas, aby si na ni zvykli. Foto: Škoda Auto

Skutečnou reakci veřejnosti získá značka až s konečnou prezentací na vozidle a někdy je třeba lidem dát čas, aby si na ni zvykli. | Foto: Škoda Auto

Pestré karoserie si oblíbili mladší zákazníci, proto většinou dobře fungují na menších modelech.

Pestré karoserie si oblíbili mladší zákazníci, proto většinou dobře fungují na menších modelech.

To dobře odráží Škoda Kushaq, která si jako „mediální“ barvu zvolila oranžovou Honey. Foto: Ivo Hercik

To dobře odráží Škoda Kushaq, která si jako „mediální“ barvu zvolila oranžovou Honey. | Foto: Ivo Hercik

Naopak pro Slavii byla zvolená modrá Crystal. Zdroj: Škoda Auto

Naopak pro Slavii byla zvolená modrá Crystal. | Zdroj: Škoda Auto

Z evropských modelů je dobře známá červená Velvet vídaná na Fabii Monte Carlo. Foto: Škoda Auto

Z evropských modelů je dobře známá červená Velvet vídaná na Fabii Monte Carlo. | Foto: Škoda Auto

Vlajková loď Enyaq Coupe RS iV přinesla pro elektromobil tematickou, avšak až jedovatou zelenou Mamba. Foto: Škoda ČR

Vlajková loď Enyaq Coupe RS iV přinesla pro elektromobil tematickou, avšak až jedovatou zelenou Mamba. | Foto: Škoda ČR

Ta se dokonce objevila i na soutěžní Fabii RS Rally2 a objednat ji můžete na sériovou Octavii RS.   Zdroj: Škoda Auto

Ta se dokonce objevila i na soutěžní Fabii RS Rally2 a objednat ji můžete na sériovou Octavii RS.   | Zdroj: Škoda Auto

Při vytváření nového odstínu se tým nechává inspirovat současnými trendy, barvami i strukturou čalounění. Foto: Škoda ČR

Při vytváření nového odstínu se tým nechává inspirovat současnými trendy, barvami i strukturou čalounění. | Foto: Škoda ČR

To platí obecně pro všechny odstíny, protože ani bílá, šedá nebo černá nezůstávají pořád stejné. Zdroj: Škoda Auto

To platí obecně pro všechny odstíny, protože ani bílá, šedá nebo černá nezůstávají pořád stejné. | Zdroj: Škoda Auto

V těchto případech si designéři hrají s různými úrovněmi metalízy nebo matu, či přimícháním barevných podtónů. Zdroj: Škoda Auto

V těchto případech si designéři hrají s různými úrovněmi metalízy nebo matu, či přimícháním barevných podtónů. | Zdroj: Škoda Auto

Jenže to samé se dá říci o barvě karoserie. Foto:  Facebook Přerost a Švorc AUTO
V nedávném článku jsme zkoumali chování zákazníků a jakým způsobem se mění jejich volba v závislosti na trendech nebo geografii. Foto: Škoda Auto
Dnes se na barevnou paletu podíváme z pohledu automobilky.  Foto: Konfigurátor Škoda
Zatímco některé značky sázejí převážně na nenápadné tóny, Škoda dává klientům možnost vyniknout. Foto: Škoda Auto
25
Fotogalerie

Barvy z pohledu automobilek: Je to drahá ruleta s nejistým výsledkem. Lak si na sebe musí umět vydělat

Nahlédněte do procesu tvorby nového laku z pohledu automobilky. Je to náročný proces, kde se sází na zkušenosti a cit.

Již dávné pořekadlo praví, že „kola dělají auto“. Jenže to samé se dá říci o barvě karoserie. V nedávném článku jsme zkoumali chování zákazníků a jakým způsobem se mění jejich volba v závislosti na trendech nebo geografii. Dnes se na barevnou paletu podíváme z pohledu automobilky. 

Zatímco některé značky sázejí převážně na nenápadné tóny, Škoda už konečně dává klientům možnost vyniknout. Bohužel, snaha se někdy míjí účinkem, jelikož většina automobilů putuje do firem, které si na nějaké výstřelky nepotrpí. Důležité ale je, že pokud chce jednotlivec vyniknout, postačí si se základní paletou. Pokud ani ta neuspokojí, automobilka mu vyhoví v rámci služby Fleet Box.

Má ale cenu dělat tolik povyku pro pár zářivých aut? Určitě ano, protože nejde pouze o koncového klienta. Pestré odstíny jsou většinou použity i v tiskových materiálech, kde mají za úkol na novinku upozornit a v ideálním případě motivovat člověka k návštěvě internetových stránek nebo prodejce. Cíl je splněn, i když si nakonec vybere úplně jinou barvu. Tím si na sebe odstíny „dokážou vydělat“, i když se jich reálně moc neprodá. Namíchání nového laku totiž není levnou záležitostí a je to trochu risk. Při vývoji sází automobilka hlavně na zkušenosti a cit týmu. Skutečnou reakci veřejnosti získá značka až s konečnou prezentací na vozidle a někdy je třeba lidem dát čas, aby si na ni zvykli.

Pestré karoserie si oblíbili mladší zákazníci, proto většinou dobře fungují na menších modelech. To dobře odráží Škoda Kushaq, která si jako „mediální“ barvu zvolila oranžovou Honey. Naopak pro Slavii byla zvolená modrá Crystal. Z evropských modelů je dobře známá červená Velvet vídaná na Fabii Monte Carlo. Vlajková loď Enyaq Coupe RS iV přinesla pro elektromobil tematickou, avšak až jedovatou zelenou Mamba. Ta se dokonce objevila i na soutěžní Fabii RS Rally2 a objednat ji můžete na sériovou Octavii RS.  

Při vytváření nového odstínu se tým nechává inspirovat současnými trendy, barvami i strukturou čalounění. To platí obecně pro všechny odstíny, protože ani bílá, šedá nebo černá nezůstávají pořád stejné. V těchto případech si designéři hrají s různými úrovněmi metalízy nebo matu, či přimícháním barevných podtónů.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud