5
Fotogalerie

MG je definitivně zpět, evropská verze MG6 zná svou podobu

Již několikrát jsme se na našich stránkách věnovali možným scénářům budoucího fungování značky MG. Ta spolu s někdejšími vozy Rover padla do klína čínského impéria SAIC, který někdejší modely Rover dodnes vyrábí pod značkou Roewe (něco jako „Adidas“ s více proužky). Nyní tu máme snad definitivní rozuzlení alespoň jedné z pohádek na téma ˆ„Kterak Číňan k evropské automobilce přišel”.

Produkce modelu MG6, který má konkurovat evropským matadorům nižší střední třídy, totiž nabere zcela opačného logistického postupu, než na jaký jsme zvyklí. Tepve nedávno jsme zmínili, že v osiřelém závodě v britském Longbridge chce SAIC zprvu vyrábět vozy z dílů vyrobených v Číně, pokud se model na trhu osvědčí, bude v Anglii spuštěna produkce celých aut.

Nyní už nemůže být pochyb o tom, že tento scenář nabere skutečných rozměrů. Import dílů pro závod Longbridge již probíhá a montáž pětidveřového provedení MG6 se zde rozběhne již v lednu roku 2011. První vozy se ke svým majitelům dostanou v březnu, čtyřdveřová verze má následovat v roce 2012. Zážehový čtyřválec (jde o modifikovanou verzi agregátu Rover K) s objemem 1,8 l a výkonem 149 koní (110 kW) má tomuto modelu zajistit zrychlení z klidu na 100 km/h za 9 s a nejvyšší rychlost 193 km/h.

První snímky evropského provedení MG6 přikládáme a žádná „ošklivka” to ani s odstupem let není. Otázkou zůstává snad jen to, zda budete věřit britskému autu složenému z čínských dílů...

MG6 1.jpg MG6 2.jpg MG6 3.jpg
MG6 4.jpg MG6 5.jpg
MG6 v evropském provedení, v němž se bude nově vyrábět v původní továrně značky v Longbridge

MG

MG je britská automobilka založená v roce 1920 Cecilem Kimberem. Byla známá předevšími svými dvousedadlovými sportovními vozy.

Výroba byla v MG ukončena v roce 1980. Následovalo několik návratů, dnes značku vlastní čínská Shanghai Automotive Industry.

MG3 • MG ZS EV

Doporučujeme

Články odjinud