Většina novinek na českém trhu s každou novou generací čím dál více podléhá digitalizaci a na to nemusejí být řidiči více „analogových“ předchůdců zvyklí. Klasických tlačítek ubývá, kdysi snadno dohádatelné funkce dnes lovíte v útrobách infotainmentů, snadné kolikrát nebývá ani nastavení zobrazení digitálního přístrojového štítu. Foto: Škoda Auto

Většina novinek na českém trhu s každou novou generací čím dál více podléhá digitalizaci a na to nemusejí být řidiči více „analogových“ předchůdců zvyklí. Klasických tlačítek ubývá, kdysi snadno dohádatelné funkce dnes lovíte v útrobách infotainmentů, snadné kolikrát nebývá ani nastavení zobrazení digitálního přístrojového štítu. | Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

| | Foto: Škoda Auto

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

| Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

 Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

| Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

 Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

| Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

 Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

| Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

 Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

| Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

Takto uvnitř vypadá Škoda Octavia v provedení Ambition. V základu má například 8palcový infotainment bez jediného hardwarového tlačítka nebo klimatizaci Climatronic | Škoda Octavia iV 2020 Foto: Škoda Auto

Takto uvnitř vypadá Škoda Octavia v provedení Ambition. V základu má například 8palcový infotainment bez jediného hardwarového tlačítka nebo klimatizaci Climatronic | Škoda Octavia iV 2020 | Foto: Škoda Auto

Škoda Octavia Style už na první pohled vypadá hodnotněji. V základu je 10palcový infotainment Columbus s navigací nebo ambitnentí osvětlení interiéru. | Škoda Octavia iV 2020 Foto: Škoda Auto

Škoda Octavia Style už na první pohled vypadá hodnotněji. V základu je 10palcový infotainment Columbus s navigací nebo ambitnentí osvětlení interiéru. | Škoda Octavia iV 2020 | Foto: Škoda Auto

 Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

| Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Škoda Auto
 Foto: Škoda Auto
 Foto: Škoda Auto
 Foto: Škoda Auto
19
Fotogalerie

Projděte si návod k obsluze nové Škody Octavia. Brzy se vám může hodit

Nová auta jsou dnes čím dál složitější. Některé úkony proto mohou vyžadovat to, co si řada ostřílených řidičů neumí, nebo nechce připustit: použití uživatelské příručky.

Pamatujete si na tu obrovskou bichli, kterou stále vozíte v přihrádce před spolujezdcem svého vozu a ještě jste ji neotevřeli? To je uživatelská příručka. Tiskopis, který řada řidičů z principu neotevírá, protože ví všechno nejlépe. Nejenom auta jsou však čí dál složitější, a dokonce i ostřílení majitelé či uživatelé digitálních výrobků občas potřebují pomoci. Kdo někdy vlastnil hodinky Casio G-Shock a měnil u nich zimní čas na letní (či naopak), dá mi jistě za pravdu...

Ale zpátky k autům. Většina novinek na českém trhu s každou novou generací čím dál více podléhá digitalizaci a na to nemusejí být řidiči více „analogových“ předchůdců zvyklí. Klasických tlačítek ubývá, kdysi snadno dohledatelné funkce dnes lovíte v útrobách infotainmentů, snadné kolikrát nebývá ani nastavení zobrazení digitálního přístrojového štítu. Ne každý chce před sebou vidět, kolik aktuálně využívá výkonu - běžnému řidiči bohatě stačí klasický otáčkoměr a rychloměr.

Jenže i tak známé prvky, jako je třeba přístrojový štít s palubním počítačem uprostřed, se pomalu vytrácejí. Člověk, který si patnáct nebo dvacet let hýčkal a garážoval své rodinné auto, jednoho dne chtě nechtě naskočí na novou digitální vlnu a nebude se stačit divit, jak se automobilový svět změnil. A neujde tomu ani u nových generací golfu či octavie, které mají v základu třeba digitální přístrojový štít.

Není pochyb, že uživatelská příručka občas přijde vhod. A protože je Škoda Octavia nejprodávanější auto v Česku, budoucím majitelům se může hodit ji mít nejen v tištěné formě, ale i v té digitální. Škoda je na tyto případy připravená a na svých stránkách nabízí ke stažení manuály ke všem vozům nabízeným na českém trhu za posledních třicet let. Od favoritu, přes felicii, jedničkovou octavii až po novou generaci octavie, jejíž předprodej byl zahájen ani ne před dvěma týdny.

Příručka vám dokáže pomoci se spoustou věcí. Vysvětlí například význam kontrolek, o kterých jste dosud neměli ani tušení, pomůže vám s řešením některých problémů (třeba se zablokovaným navíječem pásů), nebo doporučí dětskou sedačku a pomůže s jejím uchycením. Ačkoliv to možná řada řidičů nepřenese přes srdce, někdy zevrubný návod zkrátka neuškodí.

Sluší se dodat, že uživatelské příručky byly vždycky takové bichle, jakými jsou i dnes. Třeba manuál ke Škodě Octavia první generace měl 183 stran, příručka ke čtvrté generaci má o šest stran méně. Manuál ke Škodě Favorit (včetně variant Forman a Pick-up) měl 124 stran, trojkovou Škodu Fabia automobilka popisuje na 164 stranách.

Příručky k vozům Škoda si můžete stáhnout zde >>>

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Doporučujeme

Články odjinud