Nedlouho po představení  nové generace Toyoty Yaris  nás vedení japonské značky ujistilo, že naštvanější a schopnější ostrou verzi máme zanedlouho očekávat také. | Prototyp Toyota Yaris GR-4 Zdroj: Toyota

Nedlouho po představení nové generace Toyoty Yaris nás vedení japonské značky ujistilo, že naštvanější a schopnější ostrou verzi máme zanedlouho očekávat také. | Prototyp Toyota Yaris GR-4 | Zdroj: Toyota

Teď máme k dispozici první snímek maskovaného prototypu, který se veřejnosti představí už 17. listopadu u příležitosti Rallye Austrálie. | Toyota Yaris Zdroj: Toyota

Teď máme k dispozici první snímek maskovaného prototypu, který se veřejnosti představí už 17. listopadu u příležitosti Rallye Austrálie. | Toyota Yaris | Zdroj: Toyota

S těmito informacemi a označením hot hatche GR-4 přitom Toyota zažehla spekulace, že nový ostrý Yaris bude opravdu blízko svému rallyovému protějšku, který je chystán pro sezónu 2020 šampionátu WRC. | Toyota Yaris Zdroj: Toyota

S těmito informacemi a označením hot hatche GR-4 přitom Toyota zažehla spekulace, že nový ostrý Yaris bude opravdu blízko svému rallyovému protějšku, který je chystán pro sezónu 2020 šampionátu WRC. | Toyota Yaris | Zdroj: Toyota

S číslovkou 4 se tedy u ostrého hatchbacku mluví o potencionálním využití pohonu všech kol. Sama Toyota však zatím nic nepotvrzuje. | Toyota Yaris Zdroj: Toyota

S číslovkou 4 se tedy u ostrého hatchbacku mluví o potencionálním využití pohonu všech kol. Sama Toyota však zatím nic nepotvrzuje. | Toyota Yaris | Zdroj: Toyota

Spekulacím nicméně nahrává i  starší prohlášení  viceprezidenta Toyoty pro Evropu Matta Harrisona, který zmiňoval nutnost značky pozitivně odkazovat na počínání ve WRC. | Toyota Yaris Zdroj: Toyota

Spekulacím nicméně nahrává i starší prohlášení viceprezidenta Toyoty pro Evropu Matta Harrisona, který zmiňoval nutnost značky pozitivně odkazovat na počínání ve WRC. | Toyota Yaris | Zdroj: Toyota

Hlavní manažer sportovní divize Gazoo Racing Shigeki Tomoyama zase uvedl, že novinka bude opravdovým homologačním silničním speciálem. | Toyota Yaris Zdroj: Toyota

Hlavní manažer sportovní divize Gazoo Racing Shigeki Tomoyama zase uvedl, že novinka bude opravdovým homologačním silničním speciálem. | Toyota Yaris | Zdroj: Toyota

Vážně bychom se tedy mohli dočkat „WRCéčka na silnice“. Potvrzeno už navíc bylo, že těchto variant bude nutné vyrobit 25.000 kusů za rok, takže nepůjde o limitovanou edici jako v případě staršího  Yarisu GRMN . | Toyota Yaris Zdroj: Toyota

Vážně bychom se tedy mohli dočkat „WRCéčka na silnice“. Potvrzeno už navíc bylo, že těchto variant bude nutné vyrobit 25.000 kusů za rok, takže nepůjde o limitovanou edici jako v případě staršího Yarisu GRMN. | Toyota Yaris | Zdroj: Toyota

Více informací o pohonném ústrojí zatím nevíme. Na hybridní motorizaci by nicméně nemuselo ještě dojít, neboť přechod na elektrifikované pohony je v pravidlech WRC vyhlížen až pro rok 2022. | Toyota Yaris Zdroj: Toyota

Více informací o pohonném ústrojí zatím nevíme. Na hybridní motorizaci by nicméně nemuselo ještě dojít, neboť přechod na elektrifikované pohony je v pravidlech WRC vyhlížen až pro rok 2022. | Toyota Yaris | Zdroj: Toyota

Teď máme k dispozici první snímek maskovaného prototypu, který se veřejnosti představí už 17. listopadu u příležitosti Rallye Austrálie. | Toyota Yaris Zdroj: Toyota
S těmito informacemi a označením hot hatche GR-4 přitom Toyota zažehla spekulace, že nový ostrý Yaris bude opravdu blízko svému rallyovému protějšku, který je chystán pro sezónu 2020 šampionátu WRC. | Toyota Yaris Zdroj: Toyota
S číslovkou 4 se tedy u ostrého hatchbacku mluví o potencionálním využití pohonu všech kol. Sama Toyota však zatím nic nepotvrzuje. | Toyota Yaris Zdroj: Toyota
Spekulacím nicméně nahrává i  starší prohlášení  viceprezidenta Toyoty pro Evropu Matta Harrisona, který zmiňoval nutnost značky pozitivně odkazovat na počínání ve WRC. | Toyota Yaris Zdroj: Toyota
8
Fotogalerie

Ostrá Toyota Yaris GR-4 na první fotce. Dostane hot-hatch pohon všech kol?

Práci na ostré verzi nové Toyoty Yaris už máme potvrzenou a teď automobilka vypouští první upoutávku společně s hrstkou informací.

Nedlouho po představení nové generace Toyoty Yaris nás vedení japonské značky ujistilo, že naštvanější a schopnější ostrou verzi máme zanedlouho očekávat také. Teď máme k dispozici první snímek maskovaného prototypu, který se veřejnosti představí už 17. listopadu u příležitosti Rallye Austrálie.

S těmito informacemi a označením hot hatche GR-4 přitom Toyota zažehla spekulace, že nový ostrý Yaris bude opravdu blízko svému rallyovému protějšku, který je chystán pro sezónu 2020 šampionátu WRC. S číslovkou 4 se tedy u ostrého hatchbacku mluví o potencionálním využití pohonu všech kol. Sama Toyota však zatím nic nepotvrzuje.

Spekulacím nicméně nahrává i starší prohlášení viceprezidenta Toyoty pro Evropu Matta Harrisona, který zmiňoval nutnost značky pozitivně odkazovat na počínání ve WRC. Hlavní manažer sportovní divize Gazoo Racing Shigeki Tomoyama zase uvedl, že novinka bude opravdovým homologačním silničním speciálem.

Vážně bychom se tedy mohli dočkat „WRCéčka na silnice“. Potvrzeno už navíc bylo, že těchto variant bude nutné vyrobit 25.000 kusů za rok, takže nepůjde o limitovanou edici jako v případě staršího Yarisu GRMN.

Více informací o pohonném ústrojí zatím nevíme. Na hybridní motorizaci by nicméně nemuselo ještě dojít, neboť přechod na elektrifikované pohony je v pravidlech WRC vyhlížen až pro rok 2022.

Galerie doplněna o standardní Toyotu Yaris.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud