Nehod na českých silnicích během prvního týdne omezení volného pohybu ubylo, počet smrtelných nehod ale bohužel ani na prázdnějších silnicích výrazně neklesl. Zdroj: MDČR

Nehod na českých silnicích během prvního týdne omezení volného pohybu ubylo, počet smrtelných nehod ale bohužel ani na prázdnějších silnicích výrazně neklesl. | Zdroj: MDČR

Vyplývá to z průzkumu oddělení BESIP ministerstva dopravy, které v současném období pandemie koronaviru dále prosí řidiče o vzájemnou ohleduplnost a solidaritu i za volantem. Zdroj: Pixabay.com

Vyplývá to z průzkumu oddělení BESIP ministerstva dopravy, které v současném období pandemie koronaviru dále prosí řidiče o vzájemnou ohleduplnost a solidaritu i za volantem. | Zdroj: Pixabay.com

Menší hustota osobní dopravy přinesla o polovinu méně nehod i výrazně méně zranění, přesto ale za minulý týden na českých silnicích zemřelo pět lidí. Zdroj: Pixabay.com

Menší hustota osobní dopravy přinesla o polovinu méně nehod i výrazně méně zranění, přesto ale za minulý týden na českých silnicích zemřelo pět lidí. | Zdroj: Pixabay.com

Ukazuje to porovnání statistiky policie z týdne 16.3. – 22.3. se stejným obdobím v letech 2017 – 2019. Vedení BESIPu nicméně dodává, že týden je příliš krátká časová řada pro vytváření závěrů o dopadu mimořádných opatření na nehodovost. Zdroj: MDČR

Ukazuje to porovnání statistiky policie z týdne 16.3. – 22.3. se stejným obdobím v letech 2017 – 2019. Vedení BESIPu nicméně dodává, že týden je příliš krátká časová řada pro vytváření závěrů o dopadu mimořádných opatření na nehodovost. | Zdroj: MDČR

Nadějnou kolonkou ve statistice je i nízký počet těžkých zranění. U nejtěžších následků nehod – úmrtí a těžká zranění – je ale ošemetné předpokládat, že nízké intenzity dopravy přinesou automaticky méně tragických nehod. Více v článku... Zdroj: Pixabay.com

Nadějnou kolonkou ve statistice je i nízký počet těžkých zranění. U nejtěžších následků nehod – úmrtí a těžká zranění – je ale ošemetné předpokládat, že nízké intenzity dopravy přinesou automaticky méně tragických nehod. Více v článku... | Zdroj: Pixabay.com

Vyplývá to z průzkumu oddělení BESIP ministerstva dopravy, které v současném období pandemie koronaviru dále prosí řidiče o vzájemnou ohleduplnost a solidaritu i za volantem. Zdroj: Pixabay.com
Menší hustota osobní dopravy přinesla o polovinu méně nehod i výrazně méně zranění, přesto ale za minulý týden na českých silnicích zemřelo pět lidí. Zdroj: Pixabay.com
Ukazuje to porovnání statistiky policie z týdne 16.3. – 22.3. se stejným obdobím v letech 2017 – 2019. Vedení BESIPu nicméně dodává, že týden je příliš krátká časová řada pro vytváření závěrů o dopadu mimořádných opatření na nehodovost. Zdroj: MDČR
Nadějnou kolonkou ve statistice je i nízký počet těžkých zranění. U nejtěžších následků nehod – úmrtí a těžká zranění – je ale ošemetné předpokládat, že nízké intenzity dopravy přinesou automaticky méně tragických nehod. Více v článku... Zdroj: Pixabay.com
5
Fotogalerie

Počet dopravních nehod během karantény výrazně klesl. Smrtelných ale moc neubylo

Méně vozů na silnicích sice znamená i méně nehod, experti se nicméně shodují, že obezřetnost je nyní v dopravě stále vysoce důležitá.

Nehod na českých silnicích během prvního týdne omezení volného pohybu ubylo, počet smrtelných nehod ale bohužel ani na prázdnějších silnicích výrazně neklesl. Vyplývá to z průzkumu oddělení BESIP ministerstva dopravy, které v současném období pandemie koronaviru dále prosí řidiče o vzájemnou ohleduplnost a solidaritu i za volantem.

Menší hustota osobní dopravy přinesla o polovinu méně nehod i výrazně méně zranění, přesto ale za minulý týden na českých silnicích zemřelo pět lidí. Ukazuje to porovnání statistiky policie z týdne 16.3. – 22.3. se stejným obdobím v letech 2017 – 2019. Vedení BESIPu nicméně dodává, že týden je příliš krátká časová řada pro vytváření závěrů o dopadu mimořádných opatření na nehodovost.

Statistika Policie ČR: týden 16.3. – 22.3.2020
Rok (16. 3. – 22. 3.) Dopravní nehody Usmrcení Těžká zranění Lehká zranění
2020 1002 5 12 162
2019 1977 6 42 368
2018 1879 3 23 343
2017 1801 7 31 381

Nadějnou kolonkou ve statistice je i nízký počet těžkých zranění. U nejtěžších následků nehod – úmrtí a těžká zranění – je ale ošemetné předpokládat, že nízké intenzity dopravy přinesou automaticky méně tragických nehod. Prázdnější silnice dávají prostor k vyšším rychlostem a právě nepřiměřená rychlost je stále nejrizikovějším faktorem při nehodách, kde umírají lidé.

„Pozitivně by se naopak mohl projevit menší počet kolizních situací mezi vozidly a těmi nejzranitelnějšími – chodci a cyklisty,“ řekl vedoucí oddělení BESIP ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Také z BESIPu tak zaznívá, aby se řidiči chovali i na prázdnějších silnicích opatrně a jezdili bezpečně, neboť záchranáře, hasiče i policisty v těchto dnech potřebujeme na úplně jiných místech než u dopravních nehod.

V rámci bezpečné jízdy během období pandemie přinesla několik rad i platforma Vize 0, která se aktivně podílí na osvětě řidičů. Zaměřila se například na dodržování bezpečného odstupu, povolené rychlosti, upozornila na únavu volantem nebo řešení záchranářské uličky. Všechny rady jsme přinesli v samostatném článku zde.

Koronavirus online

Doporučujeme

Články odjinud