Po uvedení futuristického konceptu Morphoz se Renault více zaměřuje na jeho platformu, kterou využijí budoucí elektromobily celé aliance.
Renault s uvedením nedávného konceptu elektrického SUV Morphoz navnadil rovněž na zbrusu novou platformu CMF-EV. Tento modulární základ chce značka (i v rámci celé aliance) využít pro nadcházející elektromobily. Funkci změny délky rozvoru jako v případě studie samozřejmě nečekejte, přesto má ale základ pár triků v rukávu.
Technika je tedy vyvinutá aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi a stane se vzorovou platformou, která bude využívána pro vývoj dalších elektrických vozidel celé skupiny. Podle ředitele vývoje elektromobilů skupiny Renault Jean-Paula Draie lze na základě konstruovat automobily s rekordně prostorným interiérem a inovativním designem.
Klasicky si tudíž jednotlivé značky využijí platformu svým vlastním způsobem. Delší rozvor s koly posunutými do rohů karoserie a plochá podlaha má vytvářet nové možnosti pro projektanty. Renault tak mluví o elektromobilech s karoserií SUV ale třeba i sedanu.
Díky prodlouženému rozvoru kol je možná instalace baterií různých rozměrů přizpůsobených různým typům elektromobilů z hlediska optimalizace jejich dosahu. Výrazně kratší přední a zadní převis a plochá podlaha zase umožní navrhování modelů s nižším zavěšením a sníženou střechou při zachování prostorného interiéru.
Konstrukce bude mít dopad i na aerodynamiku vozidla s krátkou kapotou. S dopředu posunutou hranicí palubní desky je pak zmiňováno i více úložného prostoru a místa pro cestující, a zároveň více místa pro nohy v případě zadních sedadel.
Renault nakonec přednosti nové modulární platformy CMF-EV shrnuje jednoduše: umožní totiž navrhnout automobil s prostorností Talismanu a velikostí hatchbacku Megane. Zajištěna je instalace jednoho nebo dvou elektrických motorů, takže se počítá i s pohonem všech kol. Ke všemu je platforma připravena k zavedení systémů autonomního řízení 4. úrovně.
V galerii koncept Renault Morphoz.