Renault s uvedením nedávného  konceptu elektrického SUV Morphoz  navnadil rovněž na zbrusu novou platformu CMF-EV. Tento modulární základ chce značka (i v rámci celé aliance) využít pro nadcházející elektromobily. | Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Renault s uvedením nedávného konceptu elektrického SUV Morphoz navnadil rovněž na zbrusu novou platformu CMF-EV. Tento modulární základ chce značka (i v rámci celé aliance) využít pro nadcházející elektromobily. | Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Funkci změny délky rozvoru jako v případě studie samozřejmě nečekejte, přesto má ale základ pár triků v rukávu. | Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Funkci změny délky rozvoru jako v případě studie samozřejmě nečekejte, přesto má ale základ pár triků v rukávu. | Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Technika je tedy vyvinutá aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi a stane se vzorovou platformou, která bude využívána pro vývoj dalších elektrických vozidel celé skupiny. | Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Technika je tedy vyvinutá aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi a stane se vzorovou platformou, která bude využívána pro vývoj dalších elektrických vozidel celé skupiny. | Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Podle ředitele vývoje elektromobilů skupiny Renault Jean-Paula Draie lze na základě konstruovat automobily s rekordně prostorným interiérem a inovativním designem. | Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Podle ředitele vývoje elektromobilů skupiny Renault Jean-Paula Draie lze na základě konstruovat automobily s rekordně prostorným interiérem a inovativním designem. | Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Klasicky si tudíž jednotlivé značky využijí platformu svým vlastním způsobem. Delší rozvor s koly posunutými do rohů karoserie a plochá podlaha má vytvářet nové možnosti pro projektanty. | Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Klasicky si tudíž jednotlivé značky využijí platformu svým vlastním způsobem. Delší rozvor s koly posunutými do rohů karoserie a plochá podlaha má vytvářet nové možnosti pro projektanty. | Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Renault tak mluví o elektromobilech s karoserií SUV ale třeba i sedanu. | Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Renault tak mluví o elektromobilech s karoserií SUV ale třeba i sedanu. | Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Díky prodlouženému rozvoru kol je možná instalace baterií různých rozměrů přizpůsobených různým typům elektromobilů z hlediska optimalizace jejich dosahu. | Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Díky prodlouženému rozvoru kol je možná instalace baterií různých rozměrů přizpůsobených různým typům elektromobilů z hlediska optimalizace jejich dosahu. | Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Výrazně kratší přední a zadní převis a plochá podlaha zase umožní navrhování modelů s nižším zavěšením a sníženou střechou při zachování prostorného interiéru. | Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Výrazně kratší přední a zadní převis a plochá podlaha zase umožní navrhování modelů s nižším zavěšením a sníženou střechou při zachování prostorného interiéru. | Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Konstrukce bude mít dopad i na aerodynamiku vozidla s krátkou kapotou. S dopředu posunutou hranicí palubní desky je pak zmiňováno i více úložného prostoru a místa pro cestující, a zároveň více místa pro nohy v případě zadních sedadel. | Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Konstrukce bude mít dopad i na aerodynamiku vozidla s krátkou kapotou. S dopředu posunutou hranicí palubní desky je pak zmiňováno i více úložného prostoru a místa pro cestující, a zároveň více místa pro nohy v případě zadních sedadel. | Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Renault nakonec přednosti nové modulární platformy CMF-EV shrnuje jednoduše: umožní totiž navrhnout automobil s prostorností Talismanu a velikostí hatchbacku Megane. | Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Renault nakonec přednosti nové modulární platformy CMF-EV shrnuje jednoduše: umožní totiž navrhnout automobil s prostorností Talismanu a velikostí hatchbacku Megane. | Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Zajištěna je instalace jednoho nebo dvou elektrických motorů, takže se počítá i s pohonem všech kol. Ke všemu je platforma připravena k zavedení systémů autonomního řízení 4. úrovně. | Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Zajištěna je instalace jednoho nebo dvou elektrických motorů, takže se počítá i s pohonem všech kol. Ke všemu je platforma připravena k zavedení systémů autonomního řízení 4. úrovně. | Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault

Koncept Renault Morphoz | Zdroj: Renault

Funkci změny délky rozvoru jako v případě studie samozřejmě nečekejte, přesto má ale základ pár triků v rukávu. | Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault
Technika je tedy vyvinutá aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi a stane se vzorovou platformou, která bude využívána pro vývoj dalších elektrických vozidel celé skupiny. | Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault
Podle ředitele vývoje elektromobilů skupiny Renault Jean-Paula Draie lze na základě konstruovat automobily s rekordně prostorným interiérem a inovativním designem. | Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault
Klasicky si tudíž jednotlivé značky využijí platformu svým vlastním způsobem. Delší rozvor s koly posunutými do rohů karoserie a plochá podlaha má vytvářet nové možnosti pro projektanty. | Koncept Renault Morphoz Zdroj: Renault
13
Fotogalerie

Renault může vyrobit Megane o prostoru Talismanu. Poslouží mu nová platforma

Po uvedení futuristického konceptu Morphoz se Renault více zaměřuje na jeho platformu, kterou využijí budoucí elektromobily celé aliance.

Renault s uvedením nedávného konceptu elektrického SUV Morphoz navnadil rovněž na zbrusu novou platformu CMF-EV. Tento modulární základ chce značka (i v rámci celé aliance) využít pro nadcházející elektromobily. Funkci změny délky rozvoru jako v případě studie samozřejmě nečekejte, přesto má ale základ pár triků v rukávu.

Technika je tedy vyvinutá aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi a stane se vzorovou platformou, která bude využívána pro vývoj dalších elektrických vozidel celé skupiny. Podle ředitele vývoje elektromobilů skupiny Renault Jean-Paula Draie lze na základě konstruovat automobily s rekordně prostorným interiérem a inovativním designem.

Klasicky si tudíž jednotlivé značky využijí platformu svým vlastním způsobem. Delší rozvor s koly posunutými do rohů karoserie a plochá podlaha má vytvářet nové možnosti pro projektanty. Renault tak mluví o elektromobilech s karoserií SUV ale třeba i sedanu.

Díky prodlouženému rozvoru kol je možná instalace baterií různých rozměrů přizpůsobených různým typům elektromobilů z hlediska optimalizace jejich dosahu. Výrazně kratší přední a zadní převis a plochá podlaha zase umožní navrhování modelů s nižším zavěšením a sníženou střechou při zachování prostorného interiéru.

Konstrukce bude mít dopad i na aerodynamiku vozidla s krátkou kapotou. S dopředu posunutou hranicí palubní desky je pak zmiňováno i více úložného prostoru a místa pro cestující, a zároveň více místa pro nohy v případě zadních sedadel. 

Renault nakonec přednosti nové modulární platformy CMF-EV shrnuje jednoduše: umožní totiž navrhnout automobil s prostorností Talismanu a velikostí hatchbacku Megane. Zajištěna je instalace jednoho nebo dvou elektrických motorů, takže se počítá i s pohonem všech kol. Ke všemu je platforma připravena k zavedení systémů autonomního řízení 4. úrovně.

V galerii koncept Renault Morphoz.

Mitsubishi

Mitsubishi je japonský průmyslový koncern skládají se z mnoha společností různých zaměření. Začal v roce 1870 jako loďařská firma.

Výroba automobilů se u Mitsubishi datuje od roku 1917. Model A byl první japonský sériový automobil.

Mitsubishi Space Star • Mitsubishi Outlander • Mitsubishi ASX • Mitsubishi Eclipse Cross • Mitsubishi  L200

Doporučujeme

Články odjinud