Nissan pomalu ustupuje od automobilů zaměřených na jízdu terénem a soustředí se na crossovery. Není se čemu divit, v posledních letech zaznamenal nemalý úspěch jak s Muranem, tak s Qashqaiem a velký zájem je také o Juke. Všichni tři jsou typičtí zástupci kategorie crossover. Proto nová generace Pathfinderu směřuje stejným směrem a proto míří do této kategorie i budoucí X-Trail.
Nissan v Ženevě představil koncept, který naznačuje, jakým směrem se chce automobilka ubírat dále. Jde o typické SUV s rozměry 4660 mm na délku, 1880 mm na šířku a 1670 mm na výšku, což jsou čísla přibližně odpovídající velikosti současného X-Trailu (4630 x 1785 x 1770 mm). Rozvor náprav nového konceptu je ale výrazně větší – 2780 mm (X-Trail má 2630 mm).
Nissan Hi-Cross Concept nabízí variabilní sedmimístný interiér. Podobně jako některá konkurence, také tato japonská automobilka chce být „ekologická“. Nová studie tak dostala hybridní pohon spojující dvoulitrový benzinový motor s elektromotorem. Oficiální materiály neudávají žádná konkrétní čísla. Spokojit se musíme pouze s prohlášením, že schopnostmi odpovídá benzinovým jednotkám o objemu 2,5 l, ale spotřebou podstatně menším. Všechna kola jsou poháněna přes bezstupňovou převodovku XTRONIC. Ta má být o 10% úspornější než současná řešení.
Lithium-iontové akumulátory si Hi-Cross Concept vzal z elektrického modelu Leaf. Podobně jako současné hybridy, také tento může využívat buď oba motory, nebo ten spalovací zcela vyřadit z provozu a pohybovat se v místně bezemisním provozu. François Bancon, zástupce generálního ředitele divize produktové strategie a produktového plánování, dodává: „Ačkoliv jde čistě jen o koncept zkoumající potenciální nápady do budoucna, není pochyb o jeho účelu. Je to crossover, který míří vysoko a odtud pramení i jeho jméno: koncept Hi-Cross."