78
Fotogalerie

Audi A6 2011: nová generace plně odhalena

Po více částečných odhaleních a jednom téměř úplném úniku vám přinášíme kompletní představení nového Audi A6. Co nabídne?

Po včerejším úniku více než dvacítky oficiálních fotografií bylo jasné, že oficiální představení nové generace Audi A6 je na spadnutí. Automobilka se netvářila nepřítomně (ostatně dnešní premiéru měla nejspíše tak jako tak v plánu) a vypustila do světa úplnou sadu snímků a prvotních informací. Pojďme si postupně projít vše podstatné.

Začít musíme u vzhledu, který bývá u nové generace jakéhokoli vozu prvním znamením inovace. Jenže ouha, u A6 tento efekt příliš nefunguje, vůz novostí svého vzhledu zrovna neoslní. Oproti současné A6 je sice design citelně odlišný, vedle nové A8 nebo nedávno představené A7 Sportback ale vypadá jako starý známý. Unifikace vzhledu v rámci nabídky té které automobilky není ničím novým, ale jsme za to, aby firmy používaly jednotící charakteristické prvky, ne prakticky úplně stejná řešení.

Audi kolaz.jpg
A takhle smutný by byl svět, ve kterém by všechna auta vypadala stejně... A, pardon, to je současná nabídka Audi.

Nové modely pak vypadají okoukaně hned co se představí a obáváme se, že právě to je i případ nové A6 - na vnějším kabátu vozu nelze najít nic nového, co by si zasloužilo zvláštní pozornost. Navíc mnoho nového nenajdeme ani v interiéru, který vnitřku A7 Sportback téměř vypadl z oka (všimněte si ale třeba jiného volantu či odlišných madel dveří) a pro další detaily vás tedy odkážeme právě na podrobné představení A7. Nyní raději přejděme k technickým detailům.

První zajímavostí jsou již rozměry vozu. Nová A6 je při délce 4,92 metru, šířce 1,87 metru a výšce 1,46 metru prakticky stejně dlouhá a o něco nižší než dosavadní provedení. To je dosti nečekaný obrat, po představení dosti mohutné A4 poslední generace jsme si mysleli, že ta další již bude konkurovat A8. Ale jak vidno, trend neustálého zvětšování vnějších rozměrů vozu narazil na své hranice. Paradoxem pak je, že A4 se po posledním nárůstu délky o plných 11 centimetrů a za setrvání A6 u dosavadních rozměrů „á šestce” velikostně přiblížila i na několik dalších let.

Audi A6 2011 oficialni 01.jpg Audi A6 2011 oficialni 02.jpg Audi A6 2011 oficialni 03.jpg

Stavba vozu využívá ve vyšší míře hliníku, celých 20 procent je vyrobeno z tohoto materiálu. Jsou z něj mj. přední nárazníky, kapota motoru, dveře či víko kufru, najdeme jej ale i na podvozku - zavěšení přední i zadní nápravy využívá aluminiových ramen. A když už jsme u podvozku, sluší se říci, že i nová generace A6 bude využívat jak konvenčního podvozku s tlumiči a vinutými pružinami, tak pokrokového pneumatického, plně adaptivního odpružení.

Při pohledu pod kapotu opět narážíme na nedostatek kreativity, snad až na jednu výjimku. Ale vezměme to po pořádku. Z počátku bude nová A6 nabízena s pěti motory, které mají být o 19 procent úspornější než ty dosavadní. Dva z nich budou benzinové a tři naftové.

Audi A6 2011 oficialni 04.jpg Audi A6 2011 oficialni 06.jpg Audi A6 2011 oficialni 07.jpg

Mezi diesely bude základem skromný čtyřválec 2,0 TDI s maximálním výkonem zvýšeným 177 koní (130 kW). Ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou (podle dealerů Audi je to volba chudých, takže u vyšších verzí ji už v nabídce vůbec nečekejte) zrychlí takto vybavená A6 na stovku za 8,7 sekundy a dosáhne rychlosti nejvýše 228 km/h. Zajímavějším údajem bude spotřeba paliva - ta v kombinaci činí jen 4,9 litru nafty na sto kilometrů jízdy v kombinovaném provozu.

Další dvě naftové alternativy představuje motor 3,0 TDI. První je slabší verze s 204 koňmi (150 kW) výkonu, která s automatem Multitronic „udělá” stovku za 7,7 sekundy a jede až 240 km/h. Kombinovaná spotřeba má hodnotu 5,2 litru nafty na 100 km.

Silnější verze 3,0 TDI podává výkon až 245 koní (180 kW), na stovku zrychlí za 6,1 sekundy a maximální rychlost je již omezena na 250 km/h. Kombinovaná spotřeba má hodnotu rovných 6 litrů nafty na 100 km.

Audi A6 2011 oficialni 43.jpg Audi A6 2011 oficialni 44.jpg Audi A6 2011 oficialni 45.jpg

V benzinové oáze najdeme zatím dva motory. Slabší 2,8 V6 má výkon 204 koní (150 kW), na stovku sprintuje za 7,7 sekundy a jede nejvýše 240 km/h. Silnější 3,0 TFSI, tedy šestiválcový třílitr přeplňovaný kompresorem, nabízí výkon až 300 koní (220 kW) a bude tak zatím nejvýkonnějším provedením v nabídce - na zrychlení na stovku si v něm počkáte jen 5,5 sekundy a při toulkách za maximální rychlostí vás zastaví omezovač na obligátních 250 km/h. Spotřeba paliva je v tomto případě udávána číslem 8,2 litru na 100 km, ale u tohoto motoru víme, že realita bývá mnohdy i několikanásobně horší, tedy pokud využijete jeho výkonu v míře větší než malé.

Jak jsme již naznačili, o přenos výkonu se budou starat téměř bezvýhradně automatické převodovky. K dispozici pro vybrané verze bude bezestupňový Multitronic, pro ostatní dvouspojkový S tronic alias DSG. Také nová A6 je standardně koncipována jako „předokolka” (jakkoli pohon všech kol bude u vyšších verzí standardem) a v nabídce tak zůstane jak pohon přední osy, tak obou s klasickým označením quattro.

Audi A6 2011 oficialni 39.jpg Audi A6 2011 oficialni 40.jpg Audi A6 2011 oficialni 41.jpg

Výše specifikovaná nabídka motorů je vskutku fádní, čekali jsme právě takovou. V budoucnu do ni jistě přibudou i ostřejší kousky pro varianty S a RS, co nás ale čeká ještě dříve je hybridní provedení. To převezme pohonné ústrojí z nedávno představené Q5 hybrid a pochlubí se tak kombinací spalovacího motoru 2,0 TFSI s výkonem 211 koní (155 kW) a pomocného elektromotoru s 33 kW (45 koní). Spodporou akumulátorů o kapacitě skromných 1,3 kWh dokáže ujet až 3 km jen na elektrický pohon (konstatní rychlostí 60 km/h), nebo si odkroutit jedno zrychlení na 100 km/h. Za touto metou už mu bude muset pomoci benzin.

A6 Hybrid tak celkově nabídne 180 kW výkonu, jenž mu v kombinaci s osmistupňovým automatem zajistí akceleraci na stovku za 7,3 sekundy a maximální rychlost 238 km/h. Spolu se spotřebou paliva 6,2 litru benzinu na 100 km jsou to zajímavá data s ohledem na zachování kultitovanosti benzino-eltektrického pohonu.

To je v kostce vše důležité o nové generaci Audi A6. Vůz by měl být na evropských trzích dostupný již začátkem příšítho roku, přesný datum začátku prodejů ale zatím automobilka nezveřenila. Ceny v Německu budou začínat na 38 500 Eur (cca 940 tisíc Kč) za variantu s pohonem předních kol a dvoulitrovým TDI pod kapotou. Českého ceníku bychom se měli dočkat co nevidět.

Audi A6 2011 oficialni 05.jpg Audi A6 2011 oficialni 08.jpg Audi A6 2011 oficialni 09.jpg
Audi A6 2011 oficialni 10.jpg Audi A6 2011 oficialni 11.jpg Audi A6 2011 oficialni 12.jpg
Audi A6 2011 oficialni 13.jpg Audi A6 2011 oficialni 14.jpg Audi A6 2011 oficialni 15.jpg
Audi A6 2011 oficialni 16.jpg Audi A6 2011 oficialni 17.jpg Audi A6 2011 oficialni 18.jpg
Audi A6 2011 oficialni 19.jpg Audi A6 2011 oficialni 20.jpg Audi A6 2011 oficialni 21.jpg
Audi A6 2011 oficialni 22.jpg Audi A6 2011 oficialni 23.jpg Audi A6 2011 oficialni 24.jpg
Audi A6 2011 oficialni 25.jpg Audi A6 2011 oficialni 26.jpg Audi A6 2011 oficialni 27.jpg
Audi A6 2011 oficialni 28.jpg Audi A6 2011 oficialni 29.jpg Audi A6 2011 oficialni 30.jpg
Audi A6 2011 oficialni 31.jpg Audi A6 2011 oficialni 32.jpg Audi A6 2011 oficialni 33.jpg
Audi A6 2011 oficialni 34.jpg Audi A6 2011 oficialni 35.jpg Audi A6 2011 oficialni 36.jpg
Audi A6 2011 oficialni 37.jpg Audi A6 2011 oficialni 38.jpg Audi A6 2011 oficialni 42.jpg
Audi A6 2011 oficialni 43.jpg Audi A6 2011 oficialni 44.jpg Audi A6 2011 oficialni 45.jpg
Audi A6 2011 oficialni 46.jpg Audi A6 2011 oficialni 47.jpg Audi A6 2011 oficialni 48.jpg
Audi A6 2011 oficialni 49.jpg Audi A6 2011 oficialni 50.jpg Audi A6 2011 oficialni 51.jpg
Audi A6 2011 oficialni 52.jpg Audi A6 2011 oficialni 53.jpg Audi A6 2011 oficialni 54.jpg
Audi A6 2011 oficialni 55.jpg Audi A6 2011 oficialni 56.jpg Audi A6 2011 oficialni 57.jpg
Audi A6 2011 oficialni 58.jpg Audi A6 2011 oficialni 59.jpg Audi A6 2011 oficialni 60.jpg
Audi A6 2011 oficialni 61.jpg Audi A6 2011 oficialni 62.jpg Audi A6 2011 oficialni 63.jpg
Audi A6 2011 oficialni 64.jpg Audi A6 2011 oficialni 65.jpg Audi A6 2011 oficialni 66.jpg
Audi A6 2011 oficialni 67.jpg Audi A6 2011 oficialni 68.jpg Audi A6 2011 oficialni 69.jpg
Audi A6 2011 oficialni 70.jpg Audi A6 2011 oficialni 71.jpg Audi A6 2011 oficialni 72.jpg
Audi A6 2011 oficialni 73.jpg Audi A6 2011 oficialni 74.jpg Audi A6 2011 oficialni 75.jpg
Audi A6 2011 oficialni 76.jpg Audi A6 2011 oficialni 77.jpg
Nové Audi A6 modelového roku 2011

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud