20. nejlevnější - Peugeot 208. Jde o variantu s motorem 1,2 (60 kW) a s výbavou Pure Tech. Z celkové ceny 280.000 Kč tvoří příplatek za parkovací senzory 7 000 Kč /Peugeot 208

20. nejlevnější - Peugeot 208. Jde o variantu s motorem 1,2 (60 kW) a s výbavou Pure Tech. Z celkové ceny 280.000 Kč tvoří příplatek za parkovací senzory 7 000 Kč /Peugeot 208

19. Fiat Qubo - Multifunkčně zaměřený model s motorem 1,4 a s výbavou Plus stojí i s parkovacími senzory za 8500 Kč celkem 277.500 Kč /Fiat Qubo

19. Fiat Qubo - Multifunkčně zaměřený model s motorem 1,4 a s výbavou Plus stojí i s parkovacími senzory za 8500 Kč celkem 277.500 Kč /Fiat Qubo

18. Dacia Dokker - Velká Dacia s agregátem 1,6 SCe ve výbavě Arctica a s příplatkem 6000 Kč za parkovací senzory přijde na 275.900 Kč /Dacia Dokker

18. Dacia Dokker - Velká Dacia s agregátem 1,6 SCe ve výbavě Arctica a s příplatkem 6000 Kč za parkovací senzory přijde na 275.900 Kč /Dacia Dokker

16.-17. Fiat Tipo -Zástupce nižší střední třídy s motorem 1,4 a ve výbavovém stupni Tipo stojí 273.900 Kč. Z této částky parkovací senzory zabírají jen 4000 Kč /Fiat Tipo

16.-17. Fiat Tipo -Zástupce nižší střední třídy s motorem 1,4 a ve výbavovém stupni Tipo stojí 273.900 Kč. Z této částky parkovací senzory zabírají jen 4000 Kč /Fiat Tipo

16.-17. Fiat 500 - Dokoupit parkovací senzory do tohoto vozu s výbavou Pop a s motorem 1,2 přijde na 6000 Kč. Celkem pak účet za vůz činí také 273.900 Kč /Fiat 500

16.-17. Fiat 500 - Dokoupit parkovací senzory do tohoto vozu s výbavou Pop a s motorem 1,2 přijde na 6000 Kč. Celkem pak účet za vůz činí také 273.900 Kč /Fiat 500

15. Škoda Fabia může mít parkovací senzory až ve výbavě Ambition. Pak vůz s litrovým motorem (44 kW) stojí po započtení příplatku 9200 Kč za senzory 272.100 Kč /Škoda Fabia

15. Škoda Fabia může mít parkovací senzory až ve výbavě Ambition. Pak vůz s litrovým motorem (44 kW) stojí po započtení příplatku 9200 Kč za senzory 272.100 Kč /Škoda Fabia

14. Nemalých 12.000 Kč je třeba vynaložit na parkovací senzory (v balíčku s multifunkčním volantem) při pořizování Citroënu C-Elysée. Auto pak s touto výbavou má cenu 267.500 Kč /Citroën C-Elysée

14. Nemalých 12.000 Kč je třeba vynaložit na parkovací senzory (v balíčku s multifunkčním volantem) při pořizování Citroënu C-Elysée. Auto pak s touto výbavou má cenu 267.500 Kč /Citroën C-Elysée

11. - 13. Renault Clio Grandtour s motorem 1,2 a ve výbavě Advantage lze obohatit parkovacími senzory za 5000 Kč. Pak je cenovka auta 256.900 Kč /Renault Clio Grandtour

11. - 13. Renault Clio Grandtour s motorem 1,2 a ve výbavě Advantage lze obohatit parkovacími senzory za 5000 Kč. Pak je cenovka auta 256.900 Kč /Renault Clio Grandtour

11.-13. Opel Corsa má v celkové cenovce 256.900 započítán i příplatek 20.000 Kč. Ten zahrnuje rádio a zadní parkovací senzory. Jde o auto s motorem 1,2, 3 dveřmi a ve výbavě Selection /Opel Corsa

11.-13. Opel Corsa má v celkové cenovce 256.900 započítán i příplatek 20.000 Kč. Ten zahrnuje rádio a zadní parkovací senzory. Jde o auto s motorem 1,2, 3 dveřmi a ve výbavě Selection /Opel Corsa

11.-13. Fiat Punto s agregátem 1,2 a ve výbavě Plus přijde po započtení příplatkového balíčku za 17.000 Kč (obsahuje tempomat, zadní parkovací senzory a elektrické ovládání všech okének) celkem na 256.900 Kč /Fiat Punto

11.-13. Fiat Punto s agregátem 1,2 a ve výbavě Plus přijde po započtení příplatkového balíčku za 17.000 Kč (obsahuje tempomat, zadní parkovací senzory a elektrické ovládání všech okének) celkem na 256.900 Kč /Fiat Punto

10. Bez příplatku získá kupující vozu Volkswagen Up! ve výbavě Maraton Edition s motorem 1,0 (44 kW) také parkovací senzory. Celková cena vozu je 247.900 Kč /Volkswagen Up!

10. Bez příplatku získá kupující vozu Volkswagen Up! ve výbavě Maraton Edition s motorem 1,0 (44 kW) také parkovací senzory. Celková cena vozu je 247.900 Kč /Volkswagen Up!

9. Renault Clio s motorem 1,2 a ve výbavě Advantage přijde i s pětitisícovým příplatkem za senzory zákazníky na 241.900 Kč /Renault Clio

9. Renault Clio s motorem 1,2 a ve výbavě Advantage přijde i s pětitisícovým příplatkem za senzory zákazníky na 241.900 Kč /Renault Clio

8. Dacia chce v případě modelu Logan MCV za parkovací senzory příplatek 6000 Kč. Auto ve výbavě Arctica pohání litrový motor TCe. Cenovka je celkem nastavena na 229.900 Kč /Dacia Logan MCV

8. Dacia chce v případě modelu Logan MCV za parkovací senzory příplatek 6000 Kč. Auto ve výbavě Arctica pohání litrový motor TCe. Cenovka je celkem nastavena na 229.900 Kč /Dacia Logan MCV

7. Fiat Panda jezdí s motorem 1,2 a má výbavu Plus. Pokud se do ceny započítají i parkovací senzory za 5400, bude auto stát 228.300 Kč /Fiat Panda

7. Fiat Panda jezdí s motorem 1,2 a má výbavu Plus. Pokud se do ceny započítají i parkovací senzory za 5400, bude auto stát 228.300 Kč /Fiat Panda

6. Citroën C3 nastavil celkovou cenu po započtení příplatku 7000 Kč na úroveň 227.000 Kč. Jde o model s výbavou 1,2 Live a motorem 1,2(50 kW) /Citroën C3

6. Citroën C3 nastavil celkovou cenu po započtení příplatku 7000 Kč na úroveň 227.000 Kč. Jde o model s výbavou 1,2 Live a motorem 1,2(50 kW) /Citroën C3

5. O rozumných pět tisíc korun navýší senzory cenu Renautu Twingo ve výbavě Zen a s motorem 1,0 SCe. Zákazník pak zaplatí 225.900 Kč /Renault Twingo

5. O rozumných pět tisíc korun navýší senzory cenu Renautu Twingo ve výbavě Zen a s motorem 1,0 SCe. Zákazník pak zaplatí 225.900 Kč /Renault Twingo

4. Škoda Citigo může mít parkovací senzory (za 6500 Kč) jako příplatek k výbavě Ambition. Třídveřový model poté s litrovým motorem (44 kW) stojí 225.400 Kč /Škoda Citigo

4. Škoda Citigo může mít parkovací senzory (za 6500 Kč) jako příplatek k výbavě Ambition. Třídveřový model poté s litrovým motorem (44 kW) stojí 225.400 Kč /Škoda Citigo

3. Bratislavský sourozenec Seat Mii se stejným počtem dveří a shodným motorem nabízí parkovací senzory v balíčku s tempomatem za 7 600 Kč. Výbava má označení Style a cenovka činí 218.500 Kč /Seat Mii

3. Bratislavský sourozenec Seat Mii se stejným počtem dveří a shodným motorem nabízí parkovací senzory v balíčku s tempomatem za 7 600 Kč. Výbava má označení Style a cenovka činí 218.500 Kč /Seat Mii

2. Tradičně nejlevnější jsou dacie. Sandero se ve výbavě Arctica, příplatkem 6000 Kč za senzory a s motorem 1,0 TCe prodává za celkových 214.900 Kč /Dacia Sandero

2. Tradičně nejlevnější jsou dacie. Sandero se ve výbavě Arctica, příplatkem 6000 Kč za senzory a s motorem 1,0 TCe prodává za celkových 214.900 Kč /Dacia Sandero

1. Ještě o 7 000 Kč levněji, tedy s cenou 207.900 Kč, vychází Dacia Logan. I ta má výbavu Arctica, motor 1,0 Tce a senzory za 6000 Kč /Dacia Logan

1. Ještě o 7 000 Kč levněji, tedy s cenou 207.900 Kč, vychází Dacia Logan. I ta má výbavu Arctica, motor 1,0 Tce a senzory za 6000 Kč /Dacia Logan

19. Fiat Qubo - Multifunkčně zaměřený model s motorem 1,4 a s výbavou Plus stojí i s parkovacími senzory za 8500 Kč celkem 277.500 Kč /Fiat Qubo
18. Dacia Dokker - Velká Dacia s agregátem 1,6 SCe ve výbavě Arctica a s příplatkem 6000 Kč za parkovací senzory přijde na 275.900 Kč /Dacia Dokker
16.-17. Fiat Tipo -Zástupce nižší střední třídy s motorem 1,4 a ve výbavovém stupni Tipo stojí 273.900 Kč. Z této částky parkovací senzory zabírají jen 4000 Kč /Fiat Tipo
16.-17. Fiat 500 - Dokoupit parkovací senzory do tohoto vozu s výbavou Pop a s motorem 1,2 přijde na 6000 Kč. Celkem pak účet za vůz činí také 273.900 Kč /Fiat 500
20
Fotogalerie

Kolik se v malých autech platí za pohodlné parkování? Občas až příliš

Prozkoumali jsme, kolik je třeba v malých autech připlatit za pomocníky usnadňující parkovací manévry. Tedy za zadní parkovací senzory, za parkovací kameru i samočinný parkovací asistent.

Existuje spousta řidičů, kteří si nejsou jisti, zda při parkovacích manévrech nepoškodí své či cizí auto, případně se prostě jen nechtějí při této činnosti nervovat. Pokud si tedy objednávají svůj nový vůz, obvykle v konfigurátorech zaškrtávají i položky, které s touto záležitostí bezprostředně souvisejí.

Sestavili jsme proto přehled 20 nejlevnějších aut na českém trhu, které si můžete pořídit se zadními parkovacími senzory. Cenu auta obvykle navyšují v rozmezí 5000 - 8000 Kč. Jsou ale i výjimky, které hodně vybočují. Směrem dolů například Ford Fiesta (3200 Kč) nebo Fiat Tipo (4000 Kč), směrem nahoru pak zejména vozy tuzemské automobilky. U fabie se připlácí 9200 Kč a u rapidu spaceback ještě o stokorunu více.

Někdy ale musíte, pokud na tomto prvku trváte, zaplatit ještě více. To proto, že se nedá koupit jinak než v balíčku se záležitostmi, které třeba vůbec nepotřebujete. V případě Nissanu Micra asi váhat nebudete, protože za 11.000 Kč dostanete nejen zmíněné senzory, ale i automatickou klimatizaci, a dokonce parkovací kameru. Jinak je to ale v případě Fiatu Punto, kde příslušný paket přijde na 17.000 Kč. K zadním parkovacím senzorům přitom dostanete také tempomat a elektrické ovládání pro zadní okénka.

Parkovací kamera i za 30.000 Kč

V další části průzkumu jsme zaměřili pozornost na ceny parkovacích kamer. Už i v této třídě, pokud sáhnete po vyšších výbavách, bývá někdy tato praktická věc v ceně. Zmínit můžeme například Toyotu Aygo za 236.900 Kč. Tento vůz je zajímavý i z toho hlediska, že dva jeho sourozenci, vyrábění na stejné lince u Kolína, se dají s parkovací kamerou pořídit vždy dráže a tento příplatek dosahuje u Peugeotu 108 částky 15.000 Kč a u Citroënu C1 dokonce 20.000 Kč. Je nutno ale férově dodat, že tyto sumy zahrnují u obou miniaut také multifunkční volant. A logicky samozřejmě též příslušný typ rádia s displejem.

Poměrně logicky na to jdou v Renaultu i jeho značce Dacia. Když už vám dají do auta rádio s velkým displejem, přidají k tomu také navigaci. V případě modelů rumunské značky to dohromady přijde na 18.500, například ve twingu pak na dvacet tisíc. Kromě kamery máte pak navíc prakticky u všech značek na autě také přední i zadní parkovací senzory.

Vůbec nejvyšší sumu za to, abyste mohli při couvání koukat na displej multimediálního systému místo do zpětných zrcátek, vyžaduje v kategorii levných aut do 330.000 Kč Citroën u modelu C3. Jde o třicet tisíc korun a náladu vám moc zřejmě nezlepší ani fakt, že součástí paketu je automatická klima. Částku 29.100 za kameru (a také zadní parkovací senzory) chce tuzemský Opel v modelu Corsa. Moc to nedává smysl, protože parkovací asistenční systém je o deset tisíc korun levnější. Tady je evidentní, že Opel chce vydělat na rádiu s multifunkčním displejem.

Na to, že by i lidé kupující si malá a nepříliš drahá auta mohli chtít do auta parkovací kameru, moc nemyslí ani v tuzemské Škodě. Například fabii si musíte v takovém případě pořídit ve "vysoké výbavě" Style a ještě připlatíte 7000 Kč. Auto bude mít cenovku 334.900 Kč. Za úplně stejné peníze přitom pořídíte i rapid spaceback, navíc se shodným motorem 1,0 TSI (70 kW). I když v nižším výbavovém stupni Ambition. Jde ale o cenu, v niž už je také započítán sedmitisícový příplatek za parkovací kameru.

A na kolik přijde parkovací asistent?

Zajímalo nás také, zda, a za jaký obnos, můžete v takovýchto malých a levných vozech svěřit parkování samočinnému asistentovi. Nejlevnější takto vybavené pětidveřové auto, které lze jako nové v Česku u dealerů oficiálně zastoupených značek získat, stojí podle našeho průzkumu 268.900 Kč. Jedná se Opel Corsa a kromě kamery získáte za 19.000 Kč i asistenční systém hlídající vozy ve slepém úhlu. 

Druhý nejlevnější samočinně parkující vůz je opět Opel. Tentokrát model Adam za 294.500 Kč. I on současně hlídá mrtvý úhel. Tento balíček je přitom o 4 400 Kč levnější než u corsy. Kdo nechce Opel, pochodí nejlevněji u Citroënu. A rovnou u poměrně prostorného modelu C4 Cactus. Cena 313.400 obsahuje příplatek i za balíček s parkovací kamerou, předními a zadními parkovacími senzory a také mlhovkami.

Nejmenší příplatky (13.400 a 13.700 Kč) jsme našli v ceníku modelů Volkswagen Polo a Ford Fiesta. Takto vybavená fiesta stojí přinejmenším 313.690 Kč a polo 334.300 Kč. Nejvyšší příplatek jsme naopak zaznamenali v ceníku Renault Clio - 37.000 Kč, který pak cenu vozu vyžene až a 353.900 Kč. Jde ovšem o součást poměrně velkého "balíku", kde je i automatická klimatizace, zatmavená okna či elektricky sklopná zrcátka.

Dacia

Dacia je rumunská automobilka, která od roku patří do skupiny Renault. Byla založena v roce 1966 a už v té době s Renaultem spolupracovala.

V portfoliu Dacie jsou zejména vozy nižší cenové kategorie, například i terénní Dacia Duster, která v roce 2017 dostala již druhou generace.

Dacia LoganDacia Sandero • Dacia Duster • Dacia Lodgy • Dacia Dokker

Doporučujeme

Články odjinud