Majitelé vozů na stlačený zemní plyn (CNG) asi nebudou od příštího roku zrovna potěšeni, když uvidí zvýšení ceny jejich paliva. Od ledna 2020 totiž stát plánuje u CNG takřka zdvojnásobit spotřební daň. | Škoda Scala G-Tec Zdroj: Škoda

Majitelé vozů na stlačený zemní plyn (CNG) asi nebudou od příštího roku zrovna potěšeni, když uvidí zvýšení ceny jejich paliva. Od ledna 2020 totiž stát plánuje u CNG takřka zdvojnásobit spotřební daň. | Škoda Scala G-Tec | Zdroj: Škoda

Stále sice bude výrazně nižší než například u benzinu (12,84 Kč/l) či nafty (10,95 Kč/l), ze současných 1,44 Kč/m³ CNG má ovšem vzrůst na 2,80 Kč/m³. | Škoda Scala G-Tec Zdroj: Škoda

Stále sice bude výrazně nižší než například u benzinu (12,84 Kč/l) či nafty (10,95 Kč/l), ze současných 1,44 Kč/m³ CNG má ovšem vzrůst na 2,80 Kč/m³. | Škoda Scala G-Tec | Zdroj: Škoda

Na ceně za kilogram CNG, který se současně pohybuje na čerpacích stanicích okolo 26,50 Kč, se tedy zvýšení daně určitě projeví. | Škoda Scala G-Tec Zdroj: Škoda

Na ceně za kilogram CNG, který se současně pohybuje na čerpacích stanicích okolo 26,50 Kč, se tedy zvýšení daně určitě projeví. | Škoda Scala G-Tec | Zdroj: Škoda

„Za každý metr krychlový odvedeme státu nově skoro dvojnásobek, konkrétně 2 koruny a 80 haléřů, což odpovídá asi 3 korunám a 90 haléřům za kilogram CNG,“ uvádí Damir Duraković, generální ředitel nákupní aliance Axigon, jež firmám poskytuje CNG karty. | Škoda Scala G-Tec Zdroj: Škoda

„Za každý metr krychlový odvedeme státu nově skoro dvojnásobek, konkrétně 2 koruny a 80 haléřů, což odpovídá asi 3 korunám a 90 haléřům za kilogram CNG,“ uvádí Damir Duraković, generální ředitel nákupní aliance Axigon, jež firmám poskytuje CNG karty. | Škoda Scala G-Tec | Zdroj: Škoda

I přes zdražení je nicméně CNG nadále palivem, které stát daňově zvýhodňuje v rámci podpory jeho využívání v dopravě. Určitá podpora má trvat minimálně do roku 2025 a spotřební daň nemá překročit 3 Kč/m3. | Audi A3 g-tron Zdroj: Audi

I přes zdražení je nicméně CNG nadále palivem, které stát daňově zvýhodňuje v rámci podpory jeho využívání v dopravě. Určitá podpora má trvat minimálně do roku 2025 a spotřební daň nemá překročit 3 Kč/m3. | Audi A3 g-tron | Zdroj: Audi

Ve zvyšování daně každopádně stát pokračuje, naposledy se dočkala změny loni, kdy porostla z 0,72 Kč/m3 na 1,44 Kč/m3. | Audi A3 g-tron Zdroj: Audi

Ve zvyšování daně každopádně stát pokračuje, naposledy se dočkala změny loni, kdy porostla z 0,72 Kč/m3 na 1,44 Kč/m3. | Audi A3 g-tron | Zdroj: Audi

Jako ekologičtější alternativa konvenčních ropných paliv bude tedy CNG stále cenově výhodnější. Aktuální cena za litr benzinu či naftu se totiž nyní pohybuje až okolo 32 Kč. | Audi A3 g-tron Zdroj: Audi

Jako ekologičtější alternativa konvenčních ropných paliv bude tedy CNG stále cenově výhodnější. Aktuální cena za litr benzinu či naftu se totiž nyní pohybuje až okolo 32 Kč. | Audi A3 g-tron | Zdroj: Audi

Firmy a živnostníci pak mohou bez závazků k minimálním odběrům CNG dosáhnout na ještě výhodnější cenu. Více v článku... | Audi A3 g-tron Zdroj: Audi

Firmy a živnostníci pak mohou bez závazků k minimálním odběrům CNG dosáhnout na ještě výhodnější cenu. Více v článku... | Audi A3 g-tron | Zdroj: Audi

Stále sice bude výrazně nižší než například u benzinu (12,84 Kč/l) či nafty (10,95 Kč/l), ze současných 1,44 Kč/m³ CNG má ovšem vzrůst na 2,80 Kč/m³. | Škoda Scala G-Tec Zdroj: Škoda
Na ceně za kilogram CNG, který se současně pohybuje na čerpacích stanicích okolo 26,50 Kč, se tedy zvýšení daně určitě projeví. | Škoda Scala G-Tec Zdroj: Škoda
„Za každý metr krychlový odvedeme státu nově skoro dvojnásobek, konkrétně 2 koruny a 80 haléřů, což odpovídá asi 3 korunám a 90 haléřům za kilogram CNG,“ uvádí Damir Duraković, generální ředitel nákupní aliance Axigon, jež firmám poskytuje CNG karty. | Škoda Scala G-Tec Zdroj: Škoda
I přes zdražení je nicméně CNG nadále palivem, které stát daňově zvýhodňuje v rámci podpory jeho využívání v dopravě. Určitá podpora má trvat minimálně do roku 2025 a spotřební daň nemá překročit 3 Kč/m3. | Audi A3 g-tron Zdroj: Audi
8
Fotogalerie

Jezdíte autem na CNG? Od příštího roku počítejte dražší palivo, spotřební daň se zvýší

Provoz aut na CNG se od příštího roku nejspíš prodraží. Stát totiž plánuje u stlačeného zemního plynu zvýšit spotřební daň.

Majitelé vozů na stlačený zemní plyn (CNG) asi nebudou od příštího roku zrovna potěšeni, když uvidí zvýšení ceny jejich paliva. Od ledna 2020 totiž stát plánuje u CNG takřka zdvojnásobit spotřební daň. Stále sice bude výrazně nižší než například u benzinu (12,84 Kč/l) či nafty (10,95 Kč/l), ze současných 1,44 Kč/m³ CNG má ovšem vzrůst na 2,80 Kč/m³.

Na ceně za kilogram CNG, který se současně pohybuje na čerpacích stanicích okolo 26,50 Kč, se tedy zvýšení daně určitě projeví. „Za každý metr krychlový odvedeme státu nově skoro dvojnásobek, konkrétně 2 koruny a 80 haléřů, což odpovídá asi 3 korunám a 90 haléřům za kilogram CNG,“ uvádí Damir Duraković, generální ředitel nákupní aliance Axigon, jež firmám poskytuje CNG karty.

I přes zdražení je nicméně CNG nadále palivem, které stát daňově zvýhodňuje v rámci podpory jeho využívání v dopravě. Určitá podpora má trvat minimálně do roku 2025 a spotřební daň nemá překročit 3 Kč/m3. Ve zvyšování daně každopádně stát pokračuje, naposledy se dočkala změny loni, kdy porostla z 0,72 Kč/m3 na 1,44 Kč/m3.

Jako ekologičtější alternativa konvenčních ropných paliv bude tedy CNG stále cenově výhodnější. Aktuální cena za litr benzinu či naftu se totiž nyní pohybuje až okolo 32 Kč. Firmy a živnostníci pak mohou bez závazků k minimálním odběrům CNG dosáhnout na ještě výhodnější cenu.

„Odběry CNG prostřednictvím naší nákupní aliance brzy překročí půl milionu kilogramů ročně, což nám dává silnou vyjednávací pozici. Díky tomu jsme schopni prostřednictvím našich CNG karet poskytovat slevu 2 Kč/kg. Metr krychlový tak nyní vyjde po slevě v průměru na 17,50 Kč a i s vyšší daní od roku 2020 bude stále o více než 40 % levnější než benzín,“ uvedl Duraković.

V galerii Škoda Scala G-Tec a Audi A3 g-tron.

Doporučujeme

Články odjinud