Fabia současné generace vzbudila při příchodu na trh smíšené pocity, a to hlavně kvůli svému designu. Poměrně úzký a vysoký vzhled byl (a zřejmě stále je) trnem v oku mnoha i skalních příznivců škodovky, což dávají automobilce najevo poměrně vlažným zájmem, který výrazněji oživila jen loňská „šrotovací vlna”.
Nyní v Mladé Boleslavi připravují menší facelift, který se dotkne (jak trefné) především přídě. Vysoká stavba přední masky bude snížena a tomu budou přizpůsobeny také světlomety, více protažené do boků karoserie a s jiným řešením optiky. Jiných tvarů nabyl také nárazník a vzhled mlhovek.
To můžete koneckonců vidět také na testovací Fabii Scout s pravostranným řízením, která byla zachycena při zátěžových zimních testech na severu Evropy.
Další podstatné změny ale vidět nejsou. Upravena totiž bude nabídka pohonných jednotek, a je třeba říci, že Fabia si o hodně polepší. Ale pojďme na to postupně.
Ačkoli bude základem stále zážehový tříválec 1,2 HTP ve dvou výkonových verzích, pod kapotou se objeví i přeplňovaný čtyřválec 1,2 TSI s výkonem 77 kW/105 k. Až se tak stane, agregát zřejmě vyřadí z nabídky atmosférickou jedna-šestku o stejném výkonu. Vrcholný model RS pak bude pohánět motor 1,4 TSI s výkonem 125 kW/170 k.
Příznivci nafty se na facelift mohou rovněž těšit Základem nabídky (možná ne hned od začátku prodejů) se stane tříválec 1,2 TDI, ale se vstřikováním Common Rail a výkonem 55 kW/75 k. Náročnější pak budou moci sáhnout po čtyřválci 1,6 TDI CR, který bude k dispozici ve dvou variantách - 66 kW/90 k a 77 kW/105 k.
Faceliftovaná Fabia se světu zřejmě představí co nevidět. Buď se tak stane již na blížícím se autosalonu v Ženevě, nebo nedlouho poté, u Škody si na představování klíčových novinek na autosalonech až tak nepotrpí...
Foto © Automedia
Facelift Fabie přinese kromě nových motorů také uhlazenější design přídě