Dvorní úpravce vozů Mercedes-Benz vyladil novou třídu X. Zatímco zvenku vůz vypadá velmi agresivně, ve skutečnosti o mnoho více síly nepobral.
Ačkoliv vzešla třídy X z Nissanu Navaru, Mercedes-Benz vůz upravil natolik, že to v některých ohledech ani není poznat. Výrazně přepracoval interiér a přední část, a dokonce i zvuk dovírání dveří mi přišel „prémiovější“ než u Nissanu. Ostatně, přečtěte si náš redakční test, ve kterém kolega Miro oprávněně nešetřil chválou.
Po zásahu Brabusu je nyní přední část mnohem agresivnější. Prvek nad registrační značkou opticky přizvedává už tak vysokou a masivní kapotu, a přibyly také diody denního svícení na spodním okraji nárazníku. Loga Mercedesu zmizela a na střeše se usadila diodová světelná rampa. Vůz stojí na exkluzivních dvacetipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 285/45 R20, a pokud se podíváte dozadu, nepřehlédnete čtyři koncovky výfuku.
Skoro to až vypadá, jako by měla tato třída X pod kapotou nabroušený motor, Brabus si však zatím musel vystačit s tím, co je k dispozici. Vznětová dva-trojka pochází od Renaultu a v sériové verzi má výkon 140 kW a točivý moment 450 N.m. To v pohodě stačí k tomu, aby 2,3tunový pick-up zrychlil na stovku za 11,8 sekundy a dosáhl maximální rychlosti 207 km/h.
Brabus motor trochu „poladil“, respektive aplikoval upgrade D4 PowerXtra, který zvýšil výstupní parametry o 15 kW a 60 N.m. Zatímco rozsah působení „krouťáku“ mezi patnácti sty a 2500 otáčkami zůstal zachován, maximální výkon je položen ve 3500 otáčkách, tedy o 250 otáček níže než v případě sériového motoru. Co se týče dynamiky, zlepšila se. O tři desetiny kratší čas při sprintu z klidu na 100 km/h ale v praxi těžko někdo pozná.