Automobilka uvádí, že cestu k jejím dnešním SUV začal šlapat koncept Marbella Playa, který se představil na frankfurtském autosalonu v roce 1991. Seat

Automobilka uvádí, že cestu k jejím dnešním SUV začal šlapat koncept Marbella Playa, který se představil na frankfurtském autosalonu v roce 1991. | Seat

Móda SUV se zdá jako poměrně mladá. Některé automobilky si k nim ale hledaly cestu i několik dekád. Jednou z nich je i španělský Seat, kterému to trvalo od prvotních nápadů až po bohatou modelovou řadu vyvýšených vozů tři dekády. Seat

Móda SUV se zdá jako poměrně mladá. Některé automobilky si k nim ale hledaly cestu i několik dekád. Jednou z nich je i španělský Seat, kterému to trvalo od prvotních nápadů až po bohatou modelovou řadu vyvýšených vozů tři dekády. | Seat

Seat proto nyní vzpomíná, jak se  k dnešním SUV  dostal a vzpomíná na koncepty, které mu v cestě pomohly. Seat

Seat proto nyní vzpomíná, jak se k dnešním SUV dostal a vzpomíná na koncepty, které mu v cestě pomohly. | Seat

Šlo o plážovou verzi standardního modelu Marbella, který byl sourozencem vozu  Fiat Panda . I proto se první verze výchozího modelu prodávala jako Seat Panda. Seat

Šlo o plážovou verzi standardního modelu Marbella, který byl sourozencem vozu Fiat Panda. I proto se první verze výchozího modelu prodávala jako Seat Panda. | Seat

Seat Marbella Playa (1991) Seat

Seat Marbella Playa (1991) | Seat

Seat Marbella Playa (1991) Seat

Seat Marbella Playa (1991) | Seat

Dalším vozem, který pomohl vyšlapat cestičku novodobým SUV, byl i koncept Salsa Emoción, který světlo světa spatřil na pařížském autosalonu v roce 2000.  Seat

Dalším vozem, který pomohl vyšlapat cestičku novodobým SUV, byl i koncept Salsa Emoción, který světlo světa spatřil na pařížském autosalonu v roce 2000.  | Seat

Již tehdy vznikl jako zhmotněná myšlenka univerzálního vozidla, které má jízdní režimy pro město, sportovní jízdu a zhoršený terén. Seat

Již tehdy vznikl jako zhmotněná myšlenka univerzálního vozidla, které má jízdní režimy pro město, sportovní jízdu a zhoršený terén. | Seat

Seat Salsa Emoción (2000) Seat

Seat Salsa Emoción (2000) | Seat

Koncept Tribu přijel do Ženevy v roce 2007. Na tomto voze už jsou vidět dnešní proporce SUV. Seat

Koncept Tribu přijel do Ženevy v roce 2007. Na tomto voze už jsou vidět dnešní proporce SUV. | Seat

Zajímavé na něm je, že jde o první dílo, které u Seatu nakreslil belgický designér Luc Donckerwolke. Ten předtím pracoval u Lamborghini a zanechal po sobě  například Murciélago . Seat

Zajímavé na něm je, že jde o první dílo, které u Seatu nakreslil belgický designér Luc Donckerwolke. Ten předtím pracoval u Lamborghini a zanechal po sobě například Murciélago. | Seat

Již ne tak rozvášněný, ale o to reálnější, byl koncept IBX, který se představil v roce 2011 v Ženevě. Koncept IBX je praotcem dnešního modelu  Ateca  a  Arona . Seat

Již ne tak rozvášněný, ale o to reálnější, byl koncept IBX, který se představil v roce 2011 v Ženevě. Koncept IBX je praotcem dnešního modelu Ateca a Arona. | Seat

Jeho tehdejším úkolem bylo ukázat, jak Seat skloubí prvky SUV a sportovního kupé. Navíc byl již tehdy vybavený plug-in hybridním pohonem. Předobrazem SUV Ateca byl i koncept 20v20 z roku 2015. Seat

Jeho tehdejším úkolem bylo ukázat, jak Seat skloubí prvky SUV a sportovního kupé. Navíc byl již tehdy vybavený plug-in hybridním pohonem. Předobrazem SUV Ateca byl i koncept 20v20 z roku 2015. | Seat

Seat 20v20 (2015) Seat

Seat 20v20 (2015) | Seat

Seat 20v20 (2015) Seat

Seat 20v20 (2015) | Seat

Seat 20v20 (2015) Seat

Seat 20v20 (2015) | Seat

Zkušenosti sbíral Seat i u úpravy stávajících oblíbených modelů. Terénní verze rodinného vozu  Altea  se představila v roce 2007, hatchback Leon Cross Sport pro nezpevněné cesty následoval o osm let později.  Seat

Zkušenosti sbíral Seat i u úpravy stávajících oblíbených modelů. Terénní verze rodinného vozu Altea se představila v roce 2007, hatchback Leon Cross Sport pro nezpevněné cesty následoval o osm let později.  | Seat

Seat Altea Freetrack Seat

Seat Altea Freetrack | Seat

Leon byl zajímavý pohonným ústrojím z  VW Golf R . Pod kapotou měl tedy dvoulitr o výkonu 300 koní a disponoval pohonem všech kol. Seat

Leon byl zajímavý pohonným ústrojím z VW Golf R. Pod kapotou měl tedy dvoulitr o výkonu 300 koní a disponoval pohonem všech kol. | Seat

Seat Leon Cross Sport Seat

Seat Leon Cross Sport | Seat

Móda SUV se zdá jako poměrně mladá. Některé automobilky si k nim ale hledaly cestu i několik dekád. Jednou z nich je i španělský Seat, kterému to trvalo od prvotních nápadů až po bohatou modelovou řadu vyvýšených vozů tři dekády. Seat
Seat proto nyní vzpomíná, jak se  k dnešním SUV  dostal a vzpomíná na koncepty, které mu v cestě pomohly. Seat
Šlo o plážovou verzi standardního modelu Marbella, který byl sourozencem vozu  Fiat Panda . I proto se první verze výchozího modelu prodávala jako Seat Panda. Seat
Seat Marbella Playa (1991) Seat
20
Fotogalerie

Seat vzpomíná na počátky svých SUV. Prvním byla Panda s prknem na střeše

Od plážové frajeřiny, přes design otce Lamborghini Murciélago až po dnešní modelovou řadu SUV. Cesta víceúčelových vozů Seat se začala psát před třiceti lety a značka nyní ukazuje nejvýznamnější modely.

Móda SUV se zdá jako poměrně mladá. Některé automobilky si k nim ale hledaly cestu i několik dekád. Jednou z nich je i španělský Seat, kterému to od prvotních nápadů po dnešní modelovou paletu vyvýšených vozů trvalo třicet let. Seat nyní vzpomíná, jak se k dnešním SUV dostal a vzpomíná na koncepty, které mu v cestě pomohly.

Seat Marbella Playa Concept

Automobilka uvádí, že cestu k jejím dnešním SUV začal šlapat koncept Marbella Playa, který se představil na frankfurtském autosalonu v roce 1991. Šlo o plážovou verzi standardního modelu Marbella, který byl sourozencem vozu Fiat Panda. I proto se první verze výchozího modelu prodávala jako Seat Panda.

Salsa Emoción

Dalším vozem, který pomohl vyšlapat cestičku novodobým SUV, byl i koncept Salsa Emoción, který světlo světa spatřil na pařížském autosalonu v roce 2000. Již tehdy vznikl jako zhmotněná myšlenka univerzálního vozidla, které má jízdní režimy pro město, sportovní jízdu a zhoršený terén.

Tribu

Koncept Tribu přijel do Ženevy v roce 2007. Na tomto voze už jsou vidět dnešní proporce SUV. Zajímavé na něm je, že jde o první dílo, které u Seatu nakreslil belgický designér Luc Donckerwolke. Ten předtím pracoval u Lamborghini a zanechal po sobě například Murciélago.

IBX

Již ne tak rozvášněný, ale o to reálnější, byl koncept IBX, který se představil v roce 2011 v Ženevě. Koncept IBX je praotcem dnešních modelů Ateca a Arona. Jeho tehdejším úkolem bylo ukázat, jak Seat skloubí prvky SUV a sportovního kupé. Navíc byl již tehdy vybavený plug-in hybridním pohonem. Předobrazem SUV Ateca byl i koncept 20v20 z roku 2015.

Leon Cross Sport a Altea Freetrack

Zkušenosti sbíral Seat i u úpravy stávajících oblíbených modelů. Terénní verze MPV Altea se představila v roce 2007, hatchback Leon Cross Sport pro nezpevněné cesty následoval o osm let později. Leon byl zajímavý pohonným ústrojím z VW Golf R. Pod kapotou měl tedy dvoulitr o výkonu 300 koní a disponoval pohonem všech kol.

V současnosti má Seat v modelové nabídce tři SUV - Arona, Ateca a Tarraco. Stihl se i rozštěpit na samostatnou sportovní značku Cupra, která prodává sportovní SUV Ateca a již brzy uvede do prodeje první samostatný model Formentor.

Seat

Seat byl založen v roce 1950 poté, co se španělská vláda a banky dohodly na spolupráci s Fiatem. První vůz Seat vznikl v roce 1953.

Spolupráce s Fiatem skončila v roce 1982, za čtyři roky do automobilky vlastnicky vstoupil Volkswagen.

Seat Ibiza • Seat Leon •​ Seat Alhambra •​ Seat Ateca •​ Seat Tarraco •​ Seat Arona

Doporučujeme

Články odjinud