Alfa Romeo Giulia - Giulia nahrazuje po dlouhých pěti letech typ 159 a stává se novým zástupcem značky ve střední třídě. Tento sportovní sedan je zajímavý pro zákazníky požadující naftový vůz s pohonem zadní nápravy. Audi A5 - Německá automobilka přichází s druhou generací A5 spojující sportovní charakter a elegantní křivky. Nová řada nabízí nejen kupé ale také pětidveřový Sportback a kabriolet. Audi Q2 - První generace městského SUV, které může být vybaveno také pohonem všech kol. Oproti větším vozům Audi má o něco odvážnější design. Jednou z hlavních předností je kvalita interiéru. Citroën C3 - Francouzský kompakt vypadá jak zmenšený Cactus a nabízí až 36 barevných kombinací. Nová C3 například dokáže natočit krátké video prostřednictvím kamery umístěné za čelním sklem, které pak pošle na různé sociální sítě. Fiat Tipo - Kdysi přelomový model turínské automobilky a držitel titulu Evropské auto roku 1989. Teď se tento pětidveřový hatchback vrací na scénu a stává se zajímavým rodinným vozem. Fiat/Abarth 124 - Italský roadster svým příchodem šlape na paty Mazdě MX-5. Možné je pořídit také verzi Abarth s akcelerací z nuly na sto za 6,8 sekundy a nejvyšší rychlostí 232 km/h. Ford Edge - První generace tohoto crossoveru byla primárně určena pro severoamerické zákazníky. S nejnovější verzí zamířil Ford nejen do Evropy, ale například i do Číny. Vzhledově drsný a hranatý vůz chce konkurovat Audi Q5 nebo BMW X3. Ford Ka+ - Po dvou generacích Fordu Ka přichází model Ka+. Vůz z kategorie malých automobilů chce s výhradně pětidveřovou karoserií a jediným motorem oslovit lidi, kteří dříve kupovali model Fusion. Honda NSX - S nejnovějším hybridním supersportem má japonská automobilka velkolepé plány. U modelu se dbá na vysokou kvalitu výroby a přesnou řemeslnou práci. Tento sporťák je vyráběn na přesnou objednávku zákazníka. Hyundai Ioniq - Model Ioniq je jednou z největších novinek automobilky Hyundai pro letošní rok. K dispozici je jako hybrid, plug-in hybrid a elektromobil, což je u jiných automobilek nevídaná kombinace. Jaguar F-Pace - Sportovní SUV pro britskou automobilku prvním počinem v tomto segmentu. I když se klade důraz na sportovní stránku, automobil příjemně překvapí i svojí praktičností. Kia Niro - Hybridní crossover primárně míří na Ameriku. Je jen o pár centimetrů vyšší než model cee´d a přináší kompaktní exteriér a prostorný interiér. Niro působí hodně elegantním a uvolněným designem, agresivitu velkých SUV nečekejte. Kia Sportage - Novinka ze Žiliny přijíždí už ve své čtvrté generaci. Kompaktní SUV je vůbec nejprodávanějším vozem jihokorejské automobilky na starém kontinentu. Poprvé je dostupné i ve sportovně laděné verzi GT Line. Maserati Levante - Vůbec první SUV od italského výrobce automobilů. Podle Maserati má tento model nejlepší aerodynamiku ve své třídě, nejkratší brzdnou dráhu při brzdění z rychlosti 100 km/h (u verze Levatne S) a hmotnost rozloženou v ideálním poměru 50/50. Mercedes E-Class - Německá automobilka přišla už s pátou generací E-čka. Sedan vyšší třídy opět potvrzuje svou eleganci a dominanci, zároveň se svými dobrými sportovními vlastnostmi. Nissan Micra - Pátá generace Micry přinese výraznou změnu. Malý hatchback od japonské značky se designově zostří a kabina vozu vyroste. Pryč jdou boubelaté tvary a nastupuje více hran, čímž se vytvořil sportovnější vzhled. Peugeot 3008 - Z podivného crossoveru se v nové generaci 3008 stává klasické SUV. Vůz nabízí zajímavý interiér. Nová 3008 je totiž prvním sériovým autem, který se může pochlubit novým konceptem uspořádání interiéru i-Cockpit. Porsche 718 Boxster/Cayman - Omlazený Boxster má nové jméno, nové motory a změnou prošel i jeho vzhled. Nový model sporťáku dostal systém přeplňování a navíc přišel o dva válce. Porsche Panamera - U nové generace tohoto modelu se změnilo téměř vše. Zůstal pouze název a filozofie čtyřmístného sportovního gran turisma. Automobilka tvrdí, že jde o nejrychlejší luxusní sedan na světě. Renault Mégane - Pro Renault je model Mégane nesmírně důležitý, patří totiž k těm nejprodávanějším. Čtvrtá generace tohoto hatchbacku má nabídnout prostornější interiér a dynamičtější siluetu. Renault Scénic - Francouzská automobilka vyhověla přáním zákazníků a připravila rodinný vůz s atraktivním a moderním vzhledem. I když čtvrtá generace na první pohled připomíná crossover, Renault o ní mluví jako o ryzím MPV. Seat Ateca - I španělská automobilka přišla s vůbec prvním vozem ze segmentu SUV. Výrobu zajišťuje závod škodovky v Kvasinách a některé rysy dokonce připomínají vozy české automobilky. Škoda Kodiaq - Nové SUV od Škody má nastartovat rozsáhlou ofenzívu SUV vozů této značky. První velké auto v tomto segmentu od mladoboleslavské automobilky vyniká robustním vzhledem, sedmi místy k sezení a největším zavazadlovým prostorem ve své třídě. Suzuki Baleno - Plnohodnotný městský hatchback se snaží u nás konkurovat například Škodě Fabia. Může se pochlubit prostornou kabinou, velkým kufrem a přijatelnou cenou. Tesla Model X - Elektrický crossover americké automobilky vychází koncepčně z menšího Modelu S. Jako první elektromobil nabízí také tažné zařízení. Kromě toho zaujmou i 3 řady sedadel a dveře otevírané nahoru. Toyota C-HR - Japonská automobilka míří s tímto modelem do segmentu kompaktních crossoverů. Už na první pohled vůz zaujme opravdu kontroverzním a nekonvenčním designem. Toyota Mirai - Mirai předznamenává novou éru automobilů. Z řady nominovaných vyniká tento sedan svým unikátním vodíkovým pohonem. Tankování vodíku trvá jen asi tři minuty, omezujícím faktorem je síť čerpacích stanic. Toyota Prius - První masově vyráběný automobil s hybridním pohonem na světě přichází už se čtvrtou generací. Pochlubit se může vylepšeným hybridním systémem, bezdrátovou nabíječkou nebo promítáním informací o jízdě na čelní sklo (HUD). Volkswagen Tiguan - Druhá generace je pro německou automobilku Volkswagen nesmírně důležitá. Jde totiž vůbec o první koncernové SUV postavené na modulární platformě MQB. Ve zkratce můžeme říct, že je to takový Touran do terénu. Volvo S90/V90 - Nová dvojka ze Švédska chce zpátky na výsluní vyšší střední třídy. Automobilka tak pochopitelně sází na vysoký standard interiéru. Půvabný exteriér už jen podtrhuje eleganci a luxus těchto novinek. 30 Fotogalerie Zde je 30 kandidátů na titul Car of the Year. Škoda Kodiaq nechybí Jakub Havlíček 24. listopadu 2016 • 11:30 Titul evropského Auta roku 2016 získal Opel Astra. Letos se o tuto poctu uchází třicítka zbrusu nových modelů. Všechny si je můžete prohlédnout v naší galerii. Také rok 2017 bude mít svého automobilového krále. Vítěze ankety evropské Auto roku 2017 poznáme 6. března příštího roku během ženevského autosalonu. Z původních 30 nominovaných vozů už 28. listopadu vzejde finálová sedmička. O tom, které auto si nakonec odnese tento prestižní titul, rozhodne odborná porota složená z 58 novinářů z celé Evropy. Mezi nimi bude opět také jeden český zástupce.Soutěže se můžou účastnit jenom nové modely, které se prodávají nejméně na pěti evropských trzích. Čest tuzemské značky bude v soutěži hájit nová Škoda Kodiaq. Z titulu evropského Auta roku 2016 se těšil Opel Astra. Rozdíl mezi prvním a druhým místem byl ale minimální. Astra zvítězila se ziskem 309 bodů následovaná Volvem XC90 s 294 body. Třetí příčku obsadila Mazda MX-5, která získala 202 bodů. Škoda Superb skončila ve finálové sedmičce až na šestém místě. Vstoupit do diskuze (11) AutoRevue.cz ZajímavostiSuzuki BalenoPrestižní titulŠkoda KodiaqCar of the YearTitul evropskéhoKódBalenoTitulCarOdborná porotaFiat AbarthČeský zástupceFinálová sedmičkaTit