Nástupce modelu Kadjar zanevřel na naftu a míří do vyšších tříd – prostorem, technikou i zpracováním.
Francouzská automobilka už před nějakou dobou oznámila záměr pořádně zabojovat v segmentu C, nyní tu máme první plody tohoto záměru. Jako první přišel na řadu crossover Arkana s více než sto tisíci prodanými kusy, z nichž (a to je zajímavé) tvoří šedesát procent verze E-Tech full hybrid. V loňském roce se objevil elektrický Megane, u nějž značka eviduje již více než třicet tisíc objednávek. To není špatné.
Zatím posledním do party nových kompaktů je SUV Austral, které oficiálně začalo teprve nedávno, ale už nyní si ho přeje přes deset tisíc zákazníků – z nich polovina sáhla po verzi E-Tech full hybrid. Tu si bude český zákazník moci objednat od května, nyní zde zatím máme 12V mild hybrid s přeplňovaným čtyřválcem o objemu 1,3 litru. Ten je k mání s výkonem 103 kW (140 k) v kombinaci s manuální převodovkou nebo ve 116kW variantě (158 k), u níž přenáší sílu na kola CVT.
Poprvé na české půdě
S silnější verzí jsme se mohli krátce svézt v rámci tiskové konference k uvedení vozu na český trh. A první dojmy jsou veskrze pozitivní. Motor a variátorová převodovka jsou dobře sehrané duo, pod plynem se otáčky nevydávají do oblastí bez zátahu a při klidné jízdě stabilním tempem drží čtyřválec v úrovni, kdy nehlučí. Pružnost je zcela v mezích slušného vychování i s třemi dospělými na palubě, na dálnici se připojíte bezpečně a sebejistě. Na autostrádě si ale nelze nevšimnout svistu vzduchu okolo zpětných zrcátek i bočních oken.
Odpružení umí hezky zpracovat typickou českou okresku i s efektními 20“ disky, které se po přejetí nerovností ve svých pohybech velmi rychle zklidní. Náklony v zatáčkách nejsou nijak hrozivé a obecně lze říci, že auto nemá problémy s trakcí a stabilitou ani při razantnější změně směru. Více zjistíme při plnohodnotném testu.
A co uvnitř?
Pracoviště řidiče Australu vyznává totožný styl, jako elektrický Megane E-Tech. Máme zde 12“ digitální přístrojový štít s vysokým rozlišením a ostrou, přehlednou grafikou, a na výšku postavenou obrazovku o stejné úhlopříčce. Obojí se hezky čte a uživatelské prostředí Google Automotive během chvilky ovládne každý, kdo držel v ruce chytrý telefon. Palubní systém samozřejmě pracuje s Google mapami a nově umí také plně integrované služby Waze. U stojícího vozidla si pak můžete pustit YouTube nebo Amazon Prime skrze prohlížeč Vivaldi.
Renault naštěstí zachoval normální ovládání klimatizace páčkami pod středovým displejem, na něž pohodlně dosáhnete díky posuvné opěrce na středovém tunelu. Vypadá trochu jako páka plynu v letadle a ze začátku si na ni jistě párkrát sáhnete ve snaze řadit – jízdní režimy D, R, N a P ale volíte tykadlem za volantem. Vzadu může být královské množství místa pro nohy díky sedadlům posuvným v rozsahu šestnácti centimetrů. Pokud preferují pasažéry, do kufru se vejde 487 litrů, při pošoupnutí zcela kupředu pak máte k dispozici až 575 litrů.
Základ není levný, ale...
Ceny startují na 770.000 Kč za provedení Techno s pohonem TCe 140 (103 kW) a manuální převodovkou, což není málo, ale výbava je prakticky kompletní: 19“ kola, dvouzónová klimatizace, již zmíněná posuvná zadní lavice, multimediální systém se službami Google i digitální přístrojový štít, parkovací kameru, přední i zadní senzory a mnoho dalšího. Vylepšit si jej můžete stupněm Techno Esprit Alpine za 875.000 Kč se silnějším motorem TCE 160 (116 kW) a převodovkou CVT, který přidává fešný přední nárazník s „F1 lištou,“ 20“ kola, černé exteriérové doplňky, hliníkové prvky uvnitř, čalounění s kůží a Alcantarou i tmavý metalický lak.
Verzi Iconic za 925.000 Kč pak už opravdu nic nechybí, ke všemu ze stupně Techno přidává ještě adaptivní tempomat, 360stupňové kamery, elektricky stavitelné sedadlo řidiče s masáží, výhřev přední řady sedaček i volantu, elektricky ovládané víko kufru a další prvky. I ten si lze zkrášlit prvky Esprit Alpine, pak stojí 955.000 Kč.
Renault Austral: Základní technická data a ceny |
Motorizace |
TCe 140 MHEV |
TCe 160 MHEV |
Zdvihový objem [cm3] |
1333 |
Válce/ventily |
4/4 |
Největší výkon [kW/min] |
103/4500 - 5750 |
116/5250 - 5500 |
Točivý moment [N.m/min] |
260/1750 - 3500 |
270/1800 - 3750 |
Převodovka |
6M |
CVT |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
10,7 |
9,7 |
Max. rychlost [km/h] |
175 |
175 |
Provozní hmotnost [kg] |
1448-1565 |
1539-1621 |
Spotřeba dle WLTP [l/100 km] |
6,1-6,5 |
6,2-6,5 |
Délka [mm] |
4510 |
Šířka [mm] |
1825 |
Výška [mm] |
1644 |
Rozvor [mm] |
2667 |
Max. hmotnost přívěsu brzd./nebrzd. [kg] |
1350/720 |
1800/750 |
Objem kufru [l] |
487-575 |
Cena Techno [Kč] |
770.000 |
- |
Cena Techno Esprit Alpine [Kč] |
- |
875.000 |
Cena Iconic [Kč] |
- |
925.000 |
Cena Iconic Esprit Alpine [Kč] |
- |
955.000 |