Na českém trhu je nyní možné objednat Renault Austral jako 12V mild hybrid s přeplňovaným čtyřválcem o objemu 1,3 litru. Ten je k mání s výkonem 103 kW (140 k) v kombinaci s manuální převodovkou nebo ve 116kW variantě (158 k), u níž přenáší sílu na kola CVT. Zdroj: Renault

Na českém trhu je nyní možné objednat Renault Austral jako 12V mild hybrid s přeplňovaným čtyřválcem o objemu 1,3 litru. Ten je k mání s výkonem 103 kW (140 k) v kombinaci s manuální převodovkou nebo ve 116kW variantě (158 k), u níž přenáší sílu na kola CVT. | Zdroj: Renault

S touto silnější verzí jsme se mohli krátce svézt a první dojmy jsou veskrze pozitivní. Motor a variátorová převodovka jsou dobře sehrané duo, pod plynem se otáčky nevydávají do oblastí bez zátahu a při klidné jízdě stabilním tempem drží čtyřválec v úrovni, kdy nehlučí. Zdroj: Renault

S touto silnější verzí jsme se mohli krátce svézt a první dojmy jsou veskrze pozitivní. Motor a variátorová převodovka jsou dobře sehrané duo, pod plynem se otáčky nevydávají do oblastí bez zátahu a při klidné jízdě stabilním tempem drží čtyřválec v úrovni, kdy nehlučí. | Zdroj: Renault

Pružnost je zcela v mezích slušného vychování i se třemi dospělými na palubě, na dálnici se připojíte bezpečně a sebejistě. Na autostrádě si ale nelze nevšimnout svistu vzduchu okolo zpětných zrcátek i bočních oken. Zdroj: Renault

Pružnost je zcela v mezích slušného vychování i se třemi dospělými na palubě, na dálnici se připojíte bezpečně a sebejistě. Na autostrádě si ale nelze nevšimnout svistu vzduchu okolo zpětných zrcátek i bočních oken. | Zdroj: Renault

Odpružení umí hezky zpracovat typickou českou okresku i s efektními 20“ disky, které se po přejetí nerovností ve svých pohybech velmi rychle zklidní. Zdroj: Renault

Odpružení umí hezky zpracovat typickou českou okresku i s efektními 20“ disky, které se po přejetí nerovností ve svých pohybech velmi rychle zklidní. | Zdroj: Renault

Náklony v zatáčkách nejsou nijak hrozivé a obecně se dá říci, že auto nemá problémy s trakcí a stabilitou ani při razantnější změně směru. Více zjistíme při plnohodnotném testu. Zdroj: Renault

Náklony v zatáčkách nejsou nijak hrozivé a obecně se dá říci, že auto nemá problémy s trakcí a stabilitou ani při razantnější změně směru. Více zjistíme při plnohodnotném testu. | Zdroj: Renault

Pracoviště řidiče Australu vyznává prakticky totožný styl, jako elektrický Megane. Máme zde tak 12“ digitální přístrojový štít s vysokým rozlišením a ostrou, přehlednou grafikou, a na výšku postavenou obrazovku o stejné úhlopříčce. Zdroj: Renault

Pracoviště řidiče Australu vyznává prakticky totožný styl, jako elektrický Megane. Máme zde tak 12“ digitální přístrojový štít s vysokým rozlišením a ostrou, přehlednou grafikou, a na výšku postavenou obrazovku o stejné úhlopříčce. | Zdroj: Renault

Ceny startují na 770.000 Kč za provedení Techno s pohonem TCE 140 (103 kW) a manuální převodovkou, což není málo, ale výbava je prakticky kompletní: 19“ kola, dvouzónová klimatizace, již zmíněná posuvná zadní lavice, multimediální systém se službami Google i digitální přístrojový štít, parkovací kameru, přední i zadní senzory a mnoho dalšího. Zdroj: Renault

Ceny startují na 770.000 Kč za provedení Techno s pohonem TCE 140 (103 kW) a manuální převodovkou, což není málo, ale výbava je prakticky kompletní: 19“ kola, dvouzónová klimatizace, již zmíněná posuvná zadní lavice, multimediální systém se službami Google i digitální přístrojový štít, parkovací kameru, přední i zadní senzory a mnoho dalšího. | Zdroj: Renault

Vylepšit si jej můžete stupněm Techno Esprit Alpine za 875.000 Kč se silnějším motorem TCE 160 (116 kW) a převodovkou CVT, který přidává fešný přední nárazník s „F1 lištou,“ 20“ kola, černé exteriérové doplňky, hliníkové prvky uvnitř, čalounění s kůží a Alcantarou i tmavý metalický lak. Zdroj: Renault

Vylepšit si jej můžete stupněm Techno Esprit Alpine za 875.000 Kč se silnějším motorem TCE 160 (116 kW) a převodovkou CVT, který přidává fešný přední nárazník s „F1 lištou,“ 20“ kola, černé exteriérové doplňky, hliníkové prvky uvnitř, čalounění s kůží a Alcantarou i tmavý metalický lak. | Zdroj: Renault

Verzi Iconic za 925.000 Kč pak už opravdu nic nechybí, ke všemu ze stupně Techno přidává ještě adaptivní tempomat, 360stupňové kamery, elektricky stavitelné sedadlo řidiče s masáží, výhřev přední řady sedaček i volantu, elektricky ovládané víko kufru a další prvky. Zdroj: Renault

Verzi Iconic za 925.000 Kč pak už opravdu nic nechybí, ke všemu ze stupně Techno přidává ještě adaptivní tempomat, 360stupňové kamery, elektricky stavitelné sedadlo řidiče s masáží, výhřev přední řady sedaček i volantu, elektricky ovládané víko kufru a další prvky. | Zdroj: Renault

Renault Austral Zdroj: Renault

Renault Austral | Zdroj: Renault

Renault Austral Zdroj: Renault

Renault Austral | Zdroj: Renault

Renault Austral Zdroj: Renault

Renault Austral | Zdroj: Renault

Renault Austral Zdroj: Renault

Renault Austral | Zdroj: Renault

Renault Austral Zdroj: Renault

Renault Austral | Zdroj: Renault

Renault Austral Zdroj: Renault

Renault Austral | Zdroj: Renault

Renault Austral Zdroj: Renault

Renault Austral | Zdroj: Renault

Renault Austral Zdroj: Renault

Renault Austral | Zdroj: Renault

Renault Austral Zdroj: Renault

Renault Austral | Zdroj: Renault

Renault Austral Zdroj: Renault

Renault Austral | Zdroj: Renault

Renault Austral Zdroj: Renault

Renault Austral | Zdroj: Renault

Renault Austral Zdroj: Renault

Renault Austral | Zdroj: Renault

S touto silnější verzí jsme se mohli krátce svézt a první dojmy jsou veskrze pozitivní. Motor a variátorová převodovka jsou dobře sehrané duo, pod plynem se otáčky nevydávají do oblastí bez zátahu a při klidné jízdě stabilním tempem drží čtyřválec v úrovni, kdy nehlučí. Zdroj: Renault
Pružnost je zcela v mezích slušného vychování i se třemi dospělými na palubě, na dálnici se připojíte bezpečně a sebejistě. Na autostrádě si ale nelze nevšimnout svistu vzduchu okolo zpětných zrcátek i bočních oken. Zdroj: Renault
Odpružení umí hezky zpracovat typickou českou okresku i s efektními 20“ disky, které se po přejetí nerovností ve svých pohybech velmi rychle zklidní. Zdroj: Renault
Náklony v zatáčkách nejsou nijak hrozivé a obecně se dá říci, že auto nemá problémy s trakcí a stabilitou ani při razantnější změně směru. Více zjistíme při plnohodnotném testu. Zdroj: Renault
21
Fotogalerie

Nový Renault Austral konečně dorazil na české silnice. Už jsme se svezli, vysokou cenu si obhájí

Nástupce modelu Kadjar zanevřel na naftu a míří do vyšších tříd – prostorem, technikou i zpracováním.

Francouzská automobilka už před nějakou dobou oznámila záměr pořádně zabojovat v segmentu C, nyní tu máme první plody tohoto záměru. Jako první přišel na řadu crossover Arkana s více než sto tisíci prodanými kusy, z nichž (a to je zajímavé) tvoří šedesát procent verze E-Tech full hybrid. V loňském roce se objevil elektrický Megane, u nějž značka eviduje již více než třicet tisíc objednávek. To není špatné.

Zatím posledním do party nových kompaktů je SUV Austral, které oficiálně začalo teprve nedávno, ale už nyní si ho přeje přes deset tisíc zákazníků – z nich polovina sáhla po verzi E-Tech full hybrid. Tu si bude český zákazník moci objednat od května, nyní zde zatím máme 12V mild hybrid s přeplňovaným čtyřválcem o objemu 1,3 litru. Ten je k mání s výkonem 103 kW (140 k) v kombinaci s manuální převodovkou nebo ve 116kW variantě (158 k), u níž přenáší sílu na kola CVT.

Poprvé na české půdě

S silnější verzí jsme se mohli krátce svézt v rámci tiskové konference k uvedení vozu na český trh. A první dojmy jsou veskrze pozitivní. Motor a variátorová převodovka jsou dobře sehrané duo, pod plynem se otáčky nevydávají do oblastí bez zátahu a při klidné jízdě stabilním tempem drží čtyřválec v úrovni, kdy nehlučí. Pružnost je zcela v mezích slušného vychování i s třemi dospělými na palubě, na dálnici se připojíte bezpečně a sebejistě. Na autostrádě si ale nelze nevšimnout svistu vzduchu okolo zpětných zrcátek i bočních oken.

Odpružení umí hezky zpracovat typickou českou okresku i s efektními 20“ disky, které se po přejetí nerovností ve svých pohybech velmi rychle zklidní. Náklony v zatáčkách nejsou nijak hrozivé a obecně lze říci, že auto nemá problémy s trakcí a stabilitou ani při razantnější změně směru. Více zjistíme při plnohodnotném testu.

A co uvnitř?

Pracoviště řidiče Australu vyznává totožný styl, jako elektrický Megane E-Tech. Máme zde 12“ digitální přístrojový štít s vysokým rozlišením a ostrou, přehlednou grafikou, a na výšku postavenou obrazovku o stejné úhlopříčce. Obojí se hezky čte a uživatelské prostředí Google Automotive během chvilky ovládne každý, kdo držel v ruce chytrý telefon. Palubní systém samozřejmě pracuje s Google mapami a nově umí také plně integrované služby Waze. U stojícího vozidla si pak můžete pustit YouTube nebo Amazon Prime skrze prohlížeč Vivaldi.

Renault naštěstí zachoval normální ovládání klimatizace páčkami pod středovým displejem, na něž pohodlně dosáhnete díky posuvné opěrce na středovém tunelu. Vypadá trochu jako páka plynu v letadle a ze začátku si na ni jistě párkrát sáhnete ve snaze řadit – jízdní režimy D, R, N a P ale volíte tykadlem za volantem. Vzadu může být královské množství místa pro nohy díky sedadlům posuvným v rozsahu šestnácti centimetrů. Pokud preferují pasažéry, do kufru se vejde 487 litrů, při pošoupnutí zcela kupředu pak máte k dispozici až 575 litrů.

Základ není levný, ale...

Ceny startují na 770.000 Kč za provedení Techno s pohonem TCe 140 (103 kW) a manuální převodovkou, což není málo, ale výbava je prakticky kompletní: 19“ kola, dvouzónová klimatizace, již zmíněná posuvná zadní lavice, multimediální systém se službami Google i digitální přístrojový štít, parkovací kameru, přední i zadní senzory a mnoho dalšího. Vylepšit si jej můžete stupněm Techno Esprit Alpine za 875.000 Kč se silnějším motorem TCE 160 (116 kW) a převodovkou CVT, který přidává fešný přední nárazník s „F1 lištou,“ 20“ kola, černé exteriérové doplňky, hliníkové prvky uvnitř, čalounění s kůží a Alcantarou i tmavý metalický lak.

Verzi Iconic za 925.000 Kč pak už opravdu nic nechybí, ke všemu ze stupně Techno přidává ještě adaptivní tempomat, 360stupňové kamery, elektricky stavitelné sedadlo řidiče s masáží, výhřev přední řady sedaček i volantu, elektricky ovládané víko kufru a další prvky. I ten si lze zkrášlit prvky Esprit Alpine, pak stojí 955.000 Kč.

Renault Austral: Základní technická data a ceny 
Motorizace TCe 140 MHEV TCe 160 MHEV
Zdvihový objem [cm3] 1333
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 103/4500 - 5750 116/5250 - 5500
Točivý moment [N.m/min]  260/1750 - 3500 270/1800 - 3750
Převodovka 6M CVT
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,7 9,7
Max. rychlost [km/h] 175 175
Provozní hmotnost [kg] 1448-1565 1539-1621
Spotřeba dle WLTP [l/100 km] 6,1-6,5 6,2-6,5
Délka [mm] 4510
Šířka [mm] 1825
Výška [mm] 1644
Rozvor [mm] 2667
Max. hmotnost přívěsu brzd./nebrzd. [kg] 1350/720 1800/750
Objem kufru [l] 487-575
Cena Techno [Kč] 770.000 -
Cena Techno Esprit Alpine [Kč] - 875.000
Cena Iconic [Kč] - 925.000
Cena Iconic Esprit Alpine [Kč] - 955.000

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud