Vedle senzorů a kamer, které budou monitorovat stav silnice před autem, má mít systém i funkci sdílení.
Automobilka Jaguar-Land Rover testuje systém, který umí dopředu detekovat díru v silnici a buď jen upraví nastavení podvozku (podobně jako to umí Mercedes se svým adaptivním podvozkem v třídě S), nebo se díře automaticky úplně vyhne. Po hlídání cyklistů je to další bezpečnostní funkce, která se možná dostane do sériové výroby.
Zajímavé je, že vedle senzorů a kamer, které budou monitorovat stav silnice před autem, má mít systém i funkci sdílení – bude data posílat ostatním Jaguarům a Land Roverům. Jiná auta tak budou přesně vědět, kde je rozbitá silnice.
Britská automobilka nyní systém testuje spolu s okresem Coventry. Zkoumá možnosti využití systému sledování děr v silnici, který má dokonce umět posílat data úřadům, aby věděl, kde jsou největší díry a ty pak mohl opravit. Spolu s přesnými GPS souřadnicemi má odeslat i fotografii výmolu pořízenou palubní kamerou.
Vedle prostého detekování díry a včasného upravení nastavení podvozku má ale auto i případně zpomalit, úplně zastavit nebo se díře vyhnout. To má zvýšit bezpečnost a snížit riziko poškození auta. Podle statistik prý ročně způsobí rozbité silnice škody na autech za 2,8 miliardy liber jen ve Velké Británii.