Vyzkoušeli jsme, jak se jezdí s novinkou v řadě BMW 3 v podobě verze Gran Turismo v kombinaci s motorem o výkonu 245 koní.
Kapitoly článku:
Jedním slovem největší
Automobilky se snaží neustále rozšiřovat paletu svých modelů a zaplnit i tu nejmenší mezeru na trhu. Prémiové značky to dělají taky, jen je to u nich s ohledem na omezený počet jejich řad více vidět. U Mercedesu vsadili na hatchbacky a „čtyřdveřová kupé“, u BMW vykročili směrem k modelům určeným pro „velkou turistiku“, první vlaštovkou se před čtyřmi lety stalo BMW 5 GT.
BMW 328i GT
Na letošním ženevském autosalonu slavil svoji premiéru nový model BMW 3 Gran Turismo (F34), jenž v trojkové řadě doplnil dříve představené řady 3 sedan (F30) a kombi 3 Touring (F31). Novinka využívá „malou“ podlahovou plošinu BMW se vzpěrami McPherson vpředu, kterou sdílí s typy 1, 3, X1, X3 a Z4, ovšem z této sestavy je zdaleka největší. Oproti řadě 3 byl rozvor náprav prodloužen o 11 mm až na 2 920 mm, z čehož těží zvláště cestující vzadu, kteří tam mají v 3 GT dokonce více místa než v BMW 5…
Délka činí plných 4 824 mm, což je o 200 mm více než u kombi Touring a z BMW 3 GT dělá opravdu kus auta. Proporce pětidveřové karoserie s výklopnou zádí jsou zcela jiné než u sedanu a kombi a vynikají zvláště vyšší stavbou karoserie, jež je vyšší o 70 mm než 3 Touring a nabízí světlou výšku docela slušných 165 mm.
Už první kilometry za volantem naznačily, že Gran Turismo je určeno úplně jiným zákazníkům než sedan a kombi, kteří si potrpí spíše na pohodlné cestování na delší vzdálenosti než na ježdění zatáček dveřmi napřed.
Zkoušený vůz
BMW 3 Gran Turismo se nyní prodává s dvěma zážehovými a jedním vznětovým motorem v několika výkonových verzích. Dobře známý zážehový dvoulitr je k mání ve variantách 320i/135 kW a 328i/180 kW, špičku celé nabídky BMW 3 GT pak tvoří šestiválec 335i s výkonem 306 koní (225 kW). Zastánci naftových motorů mají k dispozici vznětový čtyřválec 2,0 l ve verzích 318d/105 kW, 320d/135 kW a 325d/160 kW.
Všechna provedení mají samozřejmě pohon zadních kol, 320d a všechny zážehové motory pak lze mít za příplatek nějakých 60 000 Kč i s pohonem všech kol xDrive (novinka posledních týdnů). K testu jsme převzali BMW 328i GT, jež v současném ceníku začíná na částce 1 057 500 Kč a na začátku mělo najeto jen něco málo přes 2 000 km. A jak už to u testovacích aut bývá, jeho výbava byla rozšířena o celou škálu příplatkových prvků.
Široká škála příplatkové výbavy samozřejmostí...
Mezi ty nejdražší patří osmistupňová automatická převodovka (+ 59 725 Kč), adaptivní podvozek (+ 27 950 Kč) a pakety Modern Line, Advantage a Business. S nimi zákazník získává navíc třeba bi-xenonové světlomety, navigaci, palubní displej s rozšířeným spektrem funkcí či sportovní volant. Podtrženo sečteno, vůz na snímcích by vás podle ceníku vyšel na 1 502 800 Kč.
BMW 328i GT Modern Line |
Rok výroby | 2012 |
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH) | 1502 800 Kč |
Cena základního provedení (vč. DPH) | 925 000 Kč |
| |
Výbava | |
Posilovač řízení | Ano |
Airbagy | 6x |
El. řízení podvozku | ABS, DSC, BA, HDC, Auto Hold |
Centrální zamykání | Ano, na DO |
El. ovládání oken | Ano, 4x, aut. |
El. ovládání zrcátek | Ano vč. vyhřívání a přiklápění |
Čalounění | kůže |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče | Ano |
Stavitelná bederní opěra | Ano |
Stavitelný volant | Ano, výškově i podélně |
Zadní opěradla | Dělená a sklopná |
Tempomat | Ano |
Klimatizace | Ano, aut., dvouzónová |
Autorádio | CD, MP3, AUX, USB |
Bluetooth | Ano |
Navigace | Ano |
Přední mlhová světla | Ano |
Nárazníky v barvě vozu | Ano |
Litá kola | Ano |
Xenonové světlomety | Ano |
Denní svícení | Ano |
Palubní počítač | Ano |
Kožený potah volantu | Ano |
Vyhřívaná sedadla | Ano |
Vyhřívaný volant | Ne |
Parkovací asistent | Ano, vpředu i vzadu |
Start/stop systém | Ano |
Metalíza | Ano |