Toyota IQ ještě nikdy nebyla víc Aston! A přitom stačilo jen přidat osmiválec a skořepinová sedadla...
Svůj městský vůz coby předělanou Toyotu IQ už Aston Martin přestal nabízet v roce 2013, dva roky po zahájení výroby, která měla především snížit flotilové emise britské automobilky. K mání byl Cygnet jen v balíčku s pravověrným sportovním modelem, ani tak se ale nejednalo o úspěšný či oblíbený produkt. Malý návrat si ale dvoumístný stylař chystá v rámci Festivalu rychlosti v Goodwoodu.
Aston Martin jej zde postaví na start, ovšem co ty vytažené blatníky a velká kola? Rozšíření bylo nezbytné, protože místo třináctistovky nyní tento minivůz pohání osmiválec o objemu 4,7 litru. Má 430 koňských sil a pochází z předchozí generace Vantage S. Na zadní kola výkon posílá skrze sedmistupňovou sekvenční převodovku.
Díky 333 koním navrch dokáže Cygnet V8 z nuly na sto zrychlit za pouhých 4,2 sekund. Maximální rychlost činí 274 kilometrů za hodinu, což bychom v něčem s tak krátkým rozvorem náprav asi zažít nechtěli. Po úpravách auto váží 1375 kilogramů. Stabilitě má pomoci rozšíření rozchodů a devatenáctiplacové disky kol.
Vylepšena je pochopitelně i brzdová soustava s kotouči o velikosti 380 milimetrů vpředu a 330 milimetrů vzadu. Uvnitř je pro posádku k dispozici ryze závodní úprava se skořepinovými sedadly, karbonovou přístrojovkou a semišovým volantem.
Aston Martin je britský výrobce luxusních sportovních automobilů. Je pojmenován dle zakladatele Lionela Martina a závodu Aston Hill.
Od roku 1994 byl majitelem automobilky Ford. V roce 2007 značka přešla pod britské konsorcium Prodrive.
Aston Martin Vantage • Aston Martin DB11 • Aston Martin Vanquish