Lexus v minulosti nikdy nevyráběl model s látkovou střechou. O to více snahy tak investoval do konstrukce střechy nového LC Convertible.
Nádherný kabriolet na základě kupé LC nám Lexus představil na konci minulého roku. Všichni se přitom nejspíš shodneme, že japonské značce se novinka opravdu povedla, ačkoliv pro něj byla v určitém směru prvenstvím. Jde totiž o první otevřený Lexus, který používá látkovou střechu. S ohledem na vývoj a konstrukci střechy tak nyní značka přináší zajímavá fakta.
Ačkoliv mechanizmus skládací střechy zpravidla nevyžaduje pozornost prvních 10 let provozu, konstruktéři podrobili střechu opravdu důkladnému testování. Zjistili třeba, že první závada (byť jen malá) nastane až po 18 tisících cyklech natažení a stažení. A samozřejmostí je, že mechanizmus funguje stejně spolehlivě i za sněhu a teplot pod bodem mrazu.
Lexus si dal záležet i na izolaci od vnějšího hluku a vibrací, střecha je vícevrstvá a tichý chod musel být zajištěn také u hydraulického motorku. Zbytek pak doplňuje i vybavení interiéru systémem aktivního potlačování hluku. Jak už víme, natažení nebo stažení střechy trvá 15 sekund a operaci lze spustit i za jízdy až do rychlosti 50 km/h.
Kompaktní konstrukce skládací střechy pak zajistila, že LC Convertible neobětuje část zavazadlového prostoru ve srovnání s kupé. Objem tedy zůstává na stejných 172 litrech. Střecha je při složení vměstnána mezi věže zavěšení zadních kol, zatímco jednotka kapalinového motoru se nachází ve volném prostoru za zadními sedadly.
Lexus také dodává, že v rámci ovladatelnosti je nová střecha pro jízdní dynamiku dokonce přínosem, jelikož všechny její hlavní části se nacházejí mezi nápravami a střecha má dokonce nižší těžiště než u provedení kupé. Na konstrukci střechy pak používá kombinace hořčíku a hliníku pro co nejnižší hmotnost.