Těsně na konci minulého roku jsme vám přinesli informace o nové generaci BMW řady 5. A dnes si můžeme prohlédnout prototyp verze se svýšenou přepravní kapacitou.
Dříve byly kombíky u BMW na okraji zájmu, jenže v dnešní době, kdy tvoří významnou část prodejů, je nelze opomíjet. Důkazem budiž také loňské uvedení M5 touring. Dříve také platilo, že nejdříve na trh přichází verze sedan a s určitým spožděním, zpravidla ročním, se do nabídky dostane i touring, jak BMW sve kombiky označuje. Ovšem postupně se tato doba zkracuje. Kombík současné řady 5 přišel 10 měsíců po sedanu, kombíku poslední generace trojky to trvalo jen 6 měsíců. A z podobné rozpracovanosti obou prototypů na fotkách by se mohlo zdát, že časový rozdíl uvedení obou variant bude minimální.
Pod kapotou sedanu i kombíku se nejspíše objeví většina moderních BMW motorů. Na dně nabídky patrně bude dieselový dvoulitr vybavený dvojitým přeplňovaním a benzínový šestiválec o objemu 2,5l. Následovat budou benzínové i dieselové šestiválce 3,0i, 3,0d, 3,5i a 3,5d (oba posledně jmenované s dvěma turby). Pomyslným vrcholem budou verze poháněné osmivácem o objemu 4,8i vybaným dvojitým přeplňováním, který si odbyl svou premiéru v novince X6. Absolutním vrcholem ovšem bude model M5, opět sedan i kombi, s legendárním V10 5,0i.
Foto © Automedia
Prototyp BMW řady 5 touring
Ilustrace © Automedia
Možná podoba nové řady 5
Foto © Automedia
Prototyp BMW řady 5