Tuzemské zastoupení automobilové části koncernu Fuji Heavy Industries začíná prodávat vylepšené verze svých „terénních“ modelů.
Subaru oficiálně uvedlo na český trh dvě novinky, které jsou z hlediska prodejních objemů pro tuzemské zastoupení klíčové: nové Subaru Outback a oblíbený Forester ve verzi pro modelový rok 2015.
Nový Outback spolehlivě identifikujete podle sebevědomé lichoběžníkové masky
Technicky vzato je nový Outback spíš modernizací toho dosavadního, přesto narostl do šířky i do délky. Podrobně jsme vám ho představili v prvních jízdních dojmech z Itálie a Slovinska, dnes tedy jen stručně: kromě prostornější karoserie se modernizace dotkla také podvozku (je tišší a komfortnější), interiéru i motorů.
Před překážkou zastaví
S modernizovaným Outbackem se do Evropy dostává také systém EyeSight, který prostřednictvím dvojice kamer sleduje prostor před vozem a v případě hrozící srážky je schopen auto včas zastavit z rychlosti až 50 km/h. (Většina jiných výrobců slibuje zastavení před překážkou do 30 km/h, do padesátky jejich systémy „snižují závažnost následků nehody“.)
Předchozí generace Subaru Outback – modelu, který de facto založil populární kategorii zvýšených kombíků do lehčího terénu
Nové Subaru Outback pořídíte nejlevněji s motorem 2.5i (129 kW) a výbavou Active. Tato verze vyjde na 939 000 Kč. Základní výbava je nicméně velkorysá a obsahuje kromě jiného vyhřívání předních sedadel, dvouzónovou klimatizaci, Bluetooth, parkovací kameru, tempomat i systém EyeSight.
Nejdražší verzí je 2.0D-S Sport Lineartronic za 1 159 000 Kč.
Outback se prodává s benzínovým čtyřválcem 2.5i Lineartronic nebo dieselem 2.0D – ten lze kombinovat i s manuální převodovkou
Ke všem motorům lze objednat variátorovou převodovku Lineartronic. S ní se u Subaru vždy pojí jednodušší systém pohonu všech kol s mezinápravovou spojkou namísto mechanického diferenciálu.
V kombinaci s moderním vektorováním točivého momentu pomocí brzdové soustavy však i takový systém dokáže rozhýbat auto i v situaci, kdy má pevnou půdu pod nohama jediné kolo – ať už přední, nebo zadní.
Diesel + Lineartronic = Forester MY2015
Podobně jako u nového Outbacku vypadá nabídka motorizací a výbav rovněž u vylepšeného Foresteru modelového roku 2015. Ten dostal nový multimediální systém Starlink s rozhraním Mirrorlink pro chytré telefony a upravené ovládání klimatizace. Největší novinkou je ovšem možnost objednávat dieselový boxer v kombinaci s automatem.
Na tiskovou konferenci do Letňan přivezlo české zastoupení nejen Outback a nový Forester (vlevo), ale i maratonský speciál Czech Subaru Offroad týmu a kupé Leone GFTS
Subaru Forester 2.0D Lineartronic stojí 839 000 Kč ve výbavě Active. Za model s benzínovým dvoulitrem byste zaplatili 699 000 Kč a v nabídce stále figuruje i přeplňovaný Forester 2.0 XT (177 kW) za 939 000 Kč.
Zástupci Subaru také naznačili, že značka na podzim uvede na evropský trh model Levorg, a to s přeplňovaným motorem 1,6 l.
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ