Jeden z těch rekordů bez zjevné konkurence, který nejspíš zůstane pouze a jedině v knihách korejské automobilky. Hyundai oznamuje, že s elektrickou variantou SUV Kona dokázal ujet na jedno nabití až 1026 kilometrů.  Zdroj: Hyundai

Jeden z těch rekordů bez zjevné konkurence, který nejspíš zůstane pouze a jedině v knihách korejské automobilky. Hyundai oznamuje, že s elektrickou variantou SUV Kona dokázal ujet na jedno nabití až 1026 kilometrů.  | Zdroj: Hyundai

Samozřejmě ale mluvíme o kontrolované jízdě na okruhu, která se reálným cestovním podmínkám zrovna nepřibližuje. Zdroj: Hyundai

Samozřejmě ale mluvíme o kontrolované jízdě na okruhu, která se reálným cestovním podmínkám zrovna nepřibližuje. | Zdroj: Hyundai

Kona Electric s baterií o kapacitě 64 kWh má normálně udávaný dojezd na jedno nabití 484 km (WLTP). Hyundai si nicméně dal při rekordní jízdě za cíl překonat více jak 1000 km, což se povedlo. Zdroj: Hyundai

Kona Electric s baterií o kapacitě 64 kWh má normálně udávaný dojezd na jedno nabití 484 km (WLTP). Hyundai si nicméně dal při rekordní jízdě za cíl překonat více jak 1000 km, což se povedlo. | Zdroj: Hyundai

O rekord se pokusila hned trojice vozů, kterým došla elektrická energie po ujetí 1018,7 km, 1024,1 km a 1026,0 km. Zdroj: Hyundai

O rekord se pokusila hned trojice vozů, kterým došla elektrická energie po ujetí 1018,7 km, 1024,1 km a 1026,0 km. | Zdroj: Hyundai

K takovému dojezdu samozřejmě došel Hyundai hned několika způsoby. Test probíhal na německém okruhu Lausitzring, trati ve tvaru trojúhelníku se třemi klopenými zatáčkami... Zdroj: Hyundai

K takovému dojezdu samozřejmě došel Hyundai hned několika způsoby. Test probíhal na německém okruhu Lausitzring, trati ve tvaru trojúhelníku se třemi klopenými zatáčkami... | Zdroj: Hyundai

...přičemž střídající se posádky za volanty elektromobilů simulovaly průměrnou rychlost dosahovanou v městské dopravě, tedy od 29 do 31 km/h. Zdroj: Hyundai

...přičemž střídající se posádky za volanty elektromobilů simulovaly průměrnou rychlost dosahovanou v městské dopravě, tedy od 29 do 31 km/h. | Zdroj: Hyundai

Co nejvyššího dojezdu, a tudíž nejplynulejší a nejúspornější jízdy, se posádky snažily dosáhnout i používáním tempomatu, nehledě na vypnutou klimatizací i multimediální systém po celou dobu jízdy. Zdroj: Hyundai

Co nejvyššího dojezdu, a tudíž nejplynulejší a nejúspornější jízdy, se posádky snažily dosáhnout i používáním tempomatu, nehledě na vypnutou klimatizací i multimediální systém po celou dobu jízdy. | Zdroj: Hyundai

Zapnutá byla pouze světla pro denní svícení. Ve spojení se souvislou jízdou po jednoduchém okruhu se tedy masivního rozdílu proti reálnému dojezdu podařilo dosáhnout. Zdroj: Hyundai

Zapnutá byla pouze světla pro denní svícení. Ve spojení se souvislou jízdou po jednoduchém okruhu se tedy masivního rozdílu proti reálnému dojezdu podařilo dosáhnout. | Zdroj: Hyundai

Hyundai tak dosáhl u Kony Electric i rekordní hodnoty spotřeby elektrické energie 6,24 kWh/100 km, hluboko pod normovanou spotřebou 14,7 kWh/100 km dle metodiky WLTP. Zdroj: Hyundai

Hyundai tak dosáhl u Kony Electric i rekordní hodnoty spotřeby elektrické energie 6,24 kWh/100 km, hluboko pod normovanou spotřebou 14,7 kWh/100 km dle metodiky WLTP. | Zdroj: Hyundai

Po okruhu tiše kroužila trojice elektrických SUV téměř 35 hodin. Zdroj: Dekra

Po okruhu tiše kroužila trojice elektrických SUV téměř 35 hodin. | Zdroj: Dekra

Samozřejmě ale mluvíme o kontrolované jízdě na okruhu, která se reálným cestovním podmínkám zrovna nepřibližuje. Zdroj: Hyundai
Kona Electric s baterií o kapacitě 64 kWh má normálně udávaný dojezd na jedno nabití 484 km (WLTP). Hyundai si nicméně dal při rekordní jízdě za cíl překonat více jak 1000 km, což se povedlo. Zdroj: Hyundai
O rekord se pokusila hned trojice vozů, kterým došla elektrická energie po ujetí 1018,7 km, 1024,1 km a 1026,0 km. Zdroj: Hyundai
K takovému dojezdu samozřejmě došel Hyundai hned několika způsoby. Test probíhal na německém okruhu Lausitzring, trati ve tvaru trojúhelníku se třemi klopenými zatáčkami... Zdroj: Hyundai
10
Fotogalerie

Hyundai Kona Electric stanovil rekord v dojezdu. Na jedno nabití ujel 1026 km

Nemyslete si, na plný plyn se elektrické SUV po okruhu v žádném případě neprohánělo.

Jeden z těch rekordů bez zjevné konkurence, který nejspíš zůstane pouze a jedině v knihách korejské automobilky. Hyundai oznamuje, že s elektrickou variantou SUV Kona dokázal ujet na jedno nabití až 1026 kilometrů. Samozřejmě ale mluvíme o kontrolované jízdě na okruhu, která se reálným cestovním podmínkám zrovna nepřibližuje.

Kona Electric s baterií o kapacitě 64 kWh má normálně udávaný dojezd na jedno nabití 484 km (WLTP). Hyundai si nicméně dal při rekordní jízdě za cíl překonat více jak 1000 km, což se povedlo. O rekord se pokusila hned trojice vozů, kterým došla elektrická energie po ujetí 1018,7 km, 1024,1 km a 1026,0 km.

K takovému dojezdu samozřejmě došel Hyundai hned několika způsoby. Test probíhal na německém okruhu Lausitzring, trati ve tvaru trojúhelníku se třemi klopenými zatáčkami, přičemž střídající se posádky za volanty elektromobilů simulovaly průměrnou rychlost dosahovanou v městské dopravě, tedy od 29 do 31 km/h.

Co nejvyššího dojezdu, a tudíž nejplynulejší a nejúspornější jízdy, se posádky snažily dosáhnout i používáním tempomatu, nehledě na vypnutou klimatizací i multimediální systém po celou dobu jízdy. Zapnutá byla pouze světla pro denní svícení. Ve spojení se souvislou jízdou po jednoduchém okruhu se tedy masivního rozdílu proti reálnému dojezdu podařilo dosáhnout.

Hyundai tak dosáhl u Kony Electric i rekordní hodnoty spotřeby elektrické energie 6,24 kWh/100 km, hluboko pod normovanou spotřebou 14,7 kWh/100 km dle metodiky WLTP. Po okruhu tiše kroužila trojice elektrických SUV téměř 35 hodin.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud